Przez Zakopiankę kładką czy tunelem? [SONDA]

Kładką nad jezdnią, czy tunelem pod? Wybieramy wygodniejszy sposób na przeprawę przez Zakopiankę. 

Który sposób na przekroczenie Zakopianki uważasz za wygodniejszy?

Czy przeprawa przez Zakopiankę powinna prowadzić nad czy pod tą drogą? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nad Zakopianką buduje kładki takie jak ta w Jaworniku, natomiast gmina Myślenice zleciła ekspertyzę twierdząc, że tańszym rozwiązaniem mogą być tunele. 

Na kładkę w Jaworniku GDDKiA wydała 7,5 mln zł. Ile mógłby kosztować tunel? Odpowiedź na to pytanie poznamy do końca lata, bowiem wtedy ma być znany wynik ekspertyzy zleconej przez UMiG Myślenice. 

- Kładka umożliwia wyłącznie przejście, natomiast tunel przejazd samochodem i przejście, ale... pod Zakopianką. Utrzymanie tunelu nie musi generować takich kosztów utrzymania jak kładka z windami - na łamach Gazety Myślenickiej argumentuje burmistrz Maciej Ostrowski. 

Jak się okazuje taki tunel znajduje się w Myślenicach przy ul. Asnyka.

A wy, który sposób na przeprawę przez Zakopiankę uznajecie za wygodniejszy? 

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • mateusz nowakowski 18.08.2015 - 7:21
    Jeśłi ma być taki ''tunel'' jak na zdjęciu to ja dziękuję ...
    Zdjęcie zrobione koło Tymbarku bo tam jest takie cudo o nazwie ''tunel''
    8 41 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 7:22
    Już kiedyś pisałem że za 7,5 bańki lumpy mają bezpieczne przejście po piwko na stację ,bo podróżujący tam przystanku nie mają i tak muszą dyndać poboczem, chcący jechać do Krakowa,albo do Myślenic
    32 2 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 7:45
    A czy ktoś wie, co z przystankami koło tej kładki w Jaworniku, ponoć mają być przeniesione w pobliże, co byłoby logiczne???
    27 1 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 10:24
    mateusz100 napisał/a:
    Jeśłi ma być taki ''tunel'' jak na zdjęciu to ja dziękuję ...
    Zdjęcie zrobione koło Tymbarku bo tam jest takie cudo o nazwie ''tunel''
    to zdjęcie to tunel w Myślenicach jest to tunel pozostałość po kolejce wąskotorowej dla potrzeb byłej cegielni
    38 2 Cytuj Zgłoś
  • Damian 18.08.2015 - 12:39
    Jest trochę wąski, ale i tak można spokojnie samochodem przejechać, przejść pieszo. Gdzieś argumentem za kładką był fakt, że przejście może zostać zalane, ale jak często się to zdarza ? a dojście do przejścia wg mnie i tak wygodniejsze niż wchodzenie po schodach.
    26 2 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 12:58
    Według mnie przejścia podziemne są tańsze i wygodniejsze. Oczywiście zaprojektowane i wykonane "z głową" ! a nie jakieś wybryki wyobraźni projektanta. Stare jak świat przejście pod zakopianką, pod estakadą, służy ludziom od lat i ma się świetnie. Straż miejska jakby czasem tam się zapuściła na nóżkach i pogoniła lumpów , to tez by było z korzyścią dla tego miejsca.
    36 1 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 13:48
    ziomal1 napisał/a:
    Już kiedyś pisałem że za 7,5 bańki lumpy mają bezpieczne przejście po piwko na stację ,bo podróżujący tam przystanku nie mają i tak muszą dyndać poboczem, chcący jechać do Krakowa,albo do Myślenic
    czy ty uważasz że ludzie pracujący w kilku albo nawet kilkunastu zakładach znajdujących się w strefie po prawej stronie zakopianki a mieszkający w Jaworniku Rudniku czy Sułkowicach bo przystanek w tamtym kierunku znajduje się po drugiej stronie zakopianki to są lumpy?
    7 19 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 13:59
    Do zbudowania tunelu pod zakopianką będzie potrzeba zakupić więcej ziemi dla zbudowania całej infrastruktury tj chodników, drogi, również przejścia dla dzikich zwierząt itp, Jestem oczywiście za takim rozwiązaniem, oby problemem nie okazali się właściciele działek przewidzianych do wykupu na takie cele. Myślę iż wsparcie finansowe po przemyślanym i dobrze opisanym projekcie można by otrzymać z wielu źródeł . Takie przejście i przejazd dobrze funkcjonowałby na przykład w Krzyszkowicach i Głogoczowie łącząc podzieloną przed laty miejscowość przy budowie drogi ekspresowej. Zakopianka jest tam nieco podniesiona ponad teren więc łatwiej i taniej można zrealizować inwestycję. W Głogoczowie jest teren zalewowy przy projektowaniu trzeba to mieć również na uwadze. Pozdrawiam wszystkich przechodzących i przejeżdżających przez zakopiankę i życzę szybkiej realizacji tych inwestycji .
    11 10 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 16:24
    Marek Gubała
    cyt. "Do zbudowania tunelu pod zakopianką będzie potrzeba zakupić więcej ziemi dla zbudowania całej infrastruktury tj chodników, drogi, również przejścia dla dzikich zwierząt ....."
    - taaa,teraz to zwierzeta kładka nad zakopianka przechodzą....;-)
    18 2 Cytuj Zgłoś
  • Damian 18.08.2015 - 16:33
    Raczej dokupienie dodatkowego terenu od mieszkańców nie osiągnie wartości jaką osiągnęło wybudowanie kładki w Jaworniku.
    14 1 Cytuj Zgłoś
  • mateusz nowakowski 18.08.2015 - 16:40
    alapatala napisał/a:
    to zdjęcie to tunel w Myślenicach jest to tunel pozostałość po kolejce wąskotorowej dla potrzeb byłej cegielni
    Gdzie taki tunel jest w Myślenicach ?
    2 8 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 18.08.2015 - 17:10
    mateusz100 napisał/a:
    Gdzie taki tunel jest w Myślenicach ?
    "Jak się okazuje taki tunel znajduje się w Myślenicach przy ul. Asnyka."

    Czy ktoś z was jeszcze widzi coś więcej oprócz obrazków? Sami analfabeci hahaha
    11 13 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 20:39
    Najlepszym rozwiązaniem jest przejście na poziomie terenu, tak by piesi nie musieli schodzić do tunelu, bądź wspinać się na kładkę. Droga powinna być poprowadzona górą, lub dołem, w zależności od ukształtowania terenu. Drogo? Ale najlepiej.
    4 12 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 21:16
    Czyli co? Pasy??????? Bez sensu.
    6 5 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 21:32
    Jakie pasy? Jezdnia tunelem, lub estakadą.
    5 7 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 19.08.2015 - 14:13
    Oczywiście cudze inwestycje łatwo dać do ekspertyzy, a własne? Choćby rondo w śródmieściu? Rondo owszem fajne i praktyczne, ale czy aż tyle kasy trzeba było w nie inwestować to mam poważne wątpliwości.
    2 8 Cytuj Zgłoś
  • Damian 19.08.2015 - 15:11
    Akurat rondo w śródmieściu spełnia swoje zadanie, więc raczej bym nie negował budowy. A koszt - może i mógłby być niższy, ale może kosztem jakości.
    8 4 Cytuj Zgłoś
  • mysleniczaninzdziada 19.08.2015 - 16:03
    sh_ma napisał/a:
    Oczywiście cudze inwestycje łatwo dać do ekspertyzy, a własne? Choćby rondo w śródmieściu? Rondo owszem fajne i praktyczne, ale czy aż tyle kasy trzeba było w nie inwestować to mam poważne wątpliwości.
    Mylisz pojecia Rondo w śródmieściu budowało starostwo a nie gmina to powiatowa inwestycja...
    7 4 Cytuj Zgłoś
  • 19.08.2015 - 20:40
    mateusz100 napisał/a:
    Jeśłi ma być taki ''tunel'' jak na zdjęciu to ja dziękuję ...
    Zdjęcie zrobione koło Tymbarku bo tam jest takie cudo o nazwie ''tunel''
    zdjęcie nie jest zrobione koło tymbarku tylko za szkoła osińskiego :)
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 20.08.2015 - 13:24
    dolne napisał/a:
    zdjęcie nie jest zrobione koło tymbarku tylko za szkoła osińskiego :)
    brawo
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 20.08.2015 - 14:47
    mysleniczaninzdziada napisał/a:
    Mylisz pojecia Rondo w śródmieściu budowało starostwo a nie gmina to powiatowa inwestycja...
    A jak byłem kilka lat temu w sobotni wieczór na przyjęciu weselnym przyjaciela, to większość czasu w sąsiedniej sali tej restauracji rozmawiali sobie starosta, burmistrz i ktoś tam jeszcze....
    3 3 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach