Zakopianka: Budowa nowych odcinków ruszy wiosną 2016 roku

Wiadomo już kto i za ile chce wybudować odcinki drogi ekspresowej Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Chabówka. Oferty złożone przez firmy i konsorcja zostały otwarte

Przetarg rozstrzygnięto w siedzibie GDDKiA w Krakowie. Na budowę odcinka Zakopianki Lubień – Naprawa o długości 7 km 590 m oferty złożyło 12 firm i konsorcjów. Najniższa zaproponowana cena wynosiła 521 mln 521 tys. zł, najwyższa ponad 828 mln zł. Większość firm (8) zaproponowało cenę pomiędzy ponad 521 mln a ponad 592 mln zł. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów”, 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim. Ten odcinek wybuduje IDS -BUD S.A. + ALTIS Holding.

Rozstrzygnięto również przetarg na budowę odcinka Skomielna Biała – Chabówka. Najniższy zaproponowany koszt wybudowania ponad 6 km odcinka drogi ekspresowej wyceniono na ponad 615 mln zł, najwyższy ponad 923 mln zł. Na wybudowanie każdego z tych dwóch odcinków firmy proponują 22 miesiące (za wyjątkiem jednej oferty 25 miesięcy) i dają 10 lat gwarancji. Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Najtaniej pięciokilometrowy odcinek drogi chce wybudować firma Salini z Mediolanu.

Na 10 listopada przewidziano rozstrzygnięcie przetargu na budowę odcinka między Naprawą a Skomielną Białą. Zgodnie z projektem na tym fragmencie zakopianki powstać ma tunel. Budowa wszystkich trzech odcinków, liczących łącznie 17 kilometrów to najtrudniejsza inwestycja drogowa w Polsce. Jej budowa ma kosztować 3,5 miliarda złotych.

Podpisanie umów na wykonanie wszystkich trzech odcinków nastąpi na początku przyszłego roku. Pierwsze prace rozpoczną się najpewniej wiosną przyszłego roku. Mają potrwać 22 miesiące z wyłączeniem miesięcy zimowych.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • OKOKI 07.11.2015 - 17:12
    521 mln za 7 km i 590m to pewnie asfalt będzie wymieszany z drobinkami złota ,krawężniki z marmuru a zamiast odblasków będą diamenty.
    60 18 Cytuj Zgłoś
  • 07.11.2015 - 17:33
    Byle chałpinka kosztuje 400-500 tysięcy. Nie ma co mówić to ogromne przedsięwzięcie, a nie jakieś wylanie asfaltu, fakt że przy okazji pewnie ktoś przytuli parę złotych, ale ja już czekam na efekt końcowy.
    46 5 Cytuj Zgłoś
  • sebastian 07.11.2015 - 18:09
    A mi na myśl przyszło pierwsze....po jakim czasie ogłosi upadłość generalny wykonawca niewypłacając pieniędzy podwykonawca o ile sie wydłuży czas wykonania inwestycji i czy naprawdę nie mamy polskich firm zdolnych wykonać taka inwestycje? Co za po....by kraj
    44 3 Cytuj Zgłoś
  • Jagienka Mur. 07.11.2015 - 18:38
    Witam,
    jakby była kolej, to nie trzeba by było iść w takie ogromne koszty. Za chwilę będą poprawiać... i będzie niekończąca się opowieść o zakopiance.
    28 8 Cytuj Zgłoś
  • 08.11.2015 - 21:20
    Ja tylko mam nadzieję że na etapie projektu przewidzieli przejazdy pod jednią aby nie trzeba było później stawiać kosztownych przejść dla pieszych takich jak w Jaworniku czy w Gaju.
    19 2 Cytuj Zgłoś
  • 09.11.2015 - 15:16
    michall_s napisał/a:
    Ja tylko mam nadzieję że na etapie projektu przewidzieli przejazdy pod jednią aby nie trzeba było później stawiać kosztownych przejść dla pieszych takich jak w Jaworniku czy w Gaju.
    Czytałeś powyższy artykuł? Fragmenty mają być budowane w standardzie drogi ekspresowej. Na drogach ekspresowych nie może być przejść dla pieszych, więc takowego problemu nie będzie. Natomiast Zakopianka na odcinku Myślenice - Kraków to inna para kaloszy, bo to zwykła dwujezdniówka o 2 pasach, a nie ekspresówka.
    15 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 10.11.2015 - 14:44
    Ale koledze wyżej chodziło o zapewne o bezkolizyjne przejścia,a takie powstały w Jaworniku i w Gaju w formie kładki.Natomiast ta droga,którą mają budować,prawie na całej długości,a nie ze fragmentami,ma być w standardzie ekspresówki.Czyli od Lubnia do Rabki Zaborni.Jedynie końcówka do Chabówki ma być w standardzie GP.Na odcinku który już istnieje,raczej nie ma problemów dla pieszych,więc na tym nowym również to zostało zapewne zaprojektowane,żeby piesi mogli bezkolizyjnie przejść na drugą stronę drogi.Będą tam wiadukty,estakady,więc powinno być wszystko ok :)
    2 Cytuj Zgłoś
  • 10.11.2015 - 22:04
    Ciekaw jestem po jakim czasie wstawia tam bramki i opłaty
    3 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 13.11.2015 - 14:15
    Bramki raczej nie,już prędzej winiety będą.No i opłata za przejazd tunelem :D
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach