Myślenice: Nie widać postępów, ale coraz dłuższe korki. Wraca ruch na dwóch pasach

Rozbiórka starego wiaduktu na Zakopiance w Myślenicach rozpoczęła się w kwietniu. Od tego czasu nie widać postępów prac, za to w okolicy tworzą się coraz dłuższe korki

Budowa nowego wiaduktu ma potrwać do czerwca 2017 roku. W ostatnich miesiącach budowlańcom udało się rozebrać stary wiadukt i wybudować tymczasową kładkę dla pieszych.

Od początku prac czasowo zamykana jest jedna jezdnia Zakopianki i ruch prowadzony jest w obu kierunkach po jej drugiej nitce. Aby dojechać do Polanki, kierowcy korzystają z ul. Sobieskiego lub Słowackiego, a następnie przecinają Zakopiankę na specjalnie wybudowanych do tego celu łącznikach. W weekendy korki zaczynają się już przy estakadzie na wysokości Galerii Myślenickiej, a także na ul. Sobieskiego i drodze bocznej nad Zakopianką.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła zmienić w tym miejscu organizację ruchów. Wraca ruch na dwóch pasach. Tak będzie przez trzy tygodnie.

- W obrębie budowanego wiaduktu zostaje przywrócony ruch pojazdów po dwóch pasach, na każdej jezdni. Ruch od 10.30 odbywa się dwoma nitkami w obu kierunkach, w pasach wyznaczonych żółtymi liniami i z prędkością dopuszczalną 50 km/h. Jest to kolejna faza tymczasowej organizacji ruchu w tym rejonie, usprawniająca ruch pojazdów. Kolejne zmiany przewidywane są za trzy tygodnie - wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA.

Stary wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Według ekspertyzy stanu technicznego obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełniał podstawowych wymagań i standardów, nie nadawał się także do racjonalnej przebudowy.

Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; przebudowa sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4kV (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych oraz urządzeń elektroenergetycznych niskiego napięcia 0,4 kV wraz z wykonaniem przepustów kablowych.

Budowa nowego wiaduktu rozpoczęła się w kwietniu, jej termin zakończenia to czerwiec 2017 roku.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 15.09.2016 - 11:58
    To chyba już jest oczywiste że oni raczej nie wyrobią się w tym terminie. Zobaczymy jeszcze jaka będzie zima.
    Tak to jest jak najważniejsze jest kryterium ceny i wygrywają często firmy typu "krzak"
    43 4 Cytuj Zgłoś
  • Damian 15.09.2016 - 12:13
    W końcu właściwa decyzja - skoro nie ma wykonywania prac po kiego czorta ruch był puszczony jedną nitką !
    41 2 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2016 - 13:01
    "W weekendy korki zaczynają się już przy estakadzie na wysokości Galerii Myślenickiej, a także na ul. Sobieskiego i drodze bocznej nad Zakopianką."

    Otóż w niedziele korki zaczynają się już w Stróży.
    85 3 Cytuj Zgłoś
  • Bartek 15.09.2016 - 13:03
    kaszmir napisał/a:
    "W weekendy korki zaczynają się już przy estakadzie na wysokości Galerii Myślenickiej, a także na ul. Sobieskiego i drodze bocznej nad Zakopianką."

    Otóż w niedziele korki zaczynają się już w Stróży.
    w nowym targu...
    42 15 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2016 - 16:07
    czy redakcja zadaje pytania typu: "Dlaczego?"
    21 2 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2016 - 19:22
    A.ktos tam wg pracuje??bo od śdm nic sie nie zmienilo...w nd 19.20korek byl od wiaduktu ale w strozy plus lokalna tkzw stara zakopianka od restauracji grzybek ...o to POLSKA właśnie nie najlepsi tylko najtańszy a z tego co widziałem to nasza biedronke robia na dwie zmiany a słyszałem że trzy lacznie z sb i nd...
    24 1 Cytuj Zgłoś
  • 15.09.2016 - 20:32
    Gascan napisał/a:
    czy redakcja zadaje pytania typu: "Dlaczego?"
    Podobno prace wstrzymano ze względu na błędy w projekcie. Takie właśnie chodzą słuchy w mieście.

    Ruch powinien być już dawno przywrócony skoro kompletnie nikt nic tam nie robi.
    14 4 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 15.09.2016 - 21:32
    Na jeden szczegół nie zwróciliście uwagi. Obok zakopianki wykopano tam głębokie doły. Zatem jeszcze jest pozostaje pytanie jak daleko od tych dołów mogą jeździć ciężarówki, aby to było bezpieczne.
    11 1 Cytuj Zgłoś
  • @gmail.com 15.09.2016 - 21:36
    Nie ma nadzoru i kary to "robią co chcą" Kilka rad jak przyspieszyć procesy decyzyjne:
    Pierwsza kara finansowa dla projektanta.
    Druga kara dla tego kto przyjął projekt w GDDKIA.
    Trzecia kara dla inspektora/firmy odpowiedzialnej za badania gruntu.
    Czwarta kara dla inspektorat nadzoru GDDKiA za brak realizacji/kontroli przepustowości na "Zakopiance"
    Kara, zwłaszcza pieniężna czyni cuda - dosłownie.
    36 3 Cytuj Zgłoś
  • sebastian 16.09.2016 - 5:09
    Dodał bym jeszcze karę za oznakowanie poziome w tym miejscu. Moja córka w przedszkolu lepiej by to zrobiła.
    31 2 Cytuj Zgłoś
  • 16.09.2016 - 9:06
    Juz chyba lepiej było zostawic ten most na zime..;/ a zaczac na wiosne przeciez jak dojdzie nam zima snieg to tu bedzie dramat;/ kompletnie tego nie przemysleli a tak jak post powyzej co do biedronki... widocznie tam kasy dla budowlancow nie zaluja:D
    13 4 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 16.09.2016 - 9:07
    optymista napisał/a:
    Juz chyba lepiej było zostawic ten most na zime..;/ a zaczac na wiosne przeciez jak dojdzie nam zima snieg to tu bedzie dramat;/ kompletnie tego nie przemysleli a tak jak post powyzej co do biedronki... widocznie tam kasy dla budowlancow nie zaluja:D
    chodzi o to ze zaczeli na wiosne - w kwietniu ale nic nie zrobili...
    15 2 Cytuj Zgłoś
  • Tom 16.09.2016 - 14:09
    optymista napisał/a:
    Juz chyba lepiej było zostawic ten most na zime..;/ a zaczac na wiosne przeciez jak dojdzie nam zima snieg to tu bedzie dramat;/ kompletnie tego nie przemysleli a tak jak post powyzej co do biedronki... widocznie tam kasy dla budowlancow nie zaluja:D
    Nie żałują bo naprzeciwko konkurencja też buduje ;)
    A w przypadku mostów.... Gdy tworzą się korki to tylko lepiej dla stacji benzynowych...
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • 17.09.2016 - 19:30
    Trzeba było nie burzyć tego wiaduktu tylko poczekać jeszcze dwa lata i w tym czasie wybudować wiadukt który wyłączył by skrzyżowanie ze światłami z ul, Sobieskiego.
    Czy te debile z GDDKIA nie myślą i nie wiedzą że za kilka lat Zakopianka musi być drogą ekspresową?
    Czy jak ich guru i zarazem burmistrz perły małopolski powiedział że nigdy zakopianka od Krakowa do Myślenic (bo tak mu powiedział poseł od jabłuszek)nigdy nie będzie drogą ekspresową jest jak Dekalog i to jest święte?Za kilka lat obojętne kto będzie rządził trzeba będzie to wszystko rozje...ć i budować od nowa?
    9 2 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach