Od 2018 roku zapłacimy więcej za odbiór śmieci. Czy opłaty będą rosły nadal?

Od nowego roku obowiązują nowe stawi za śmieci. Za odbiór posegregowanych śmieci zapłacimy 9,90 zł natomiast za nieposegregowane 19,80 zł

Decyzję o podwyżce opłat za odbiór śmieci radni podjęli 30 października. Stawki wzrosły z 8,20 zł do 9,90 zł za odbiór śmieci posegregowanych (opłata za jedną osobę na miesiąc) natomiast za śmieci nieposegregowane z 16,40 zł do 19,80 zł.

Jak czytamy na oficjalnej stronie Miasta i Gminy Myślenice:

"Głównym powodem [wzrostu stawek] jest wprowadzenie w życie nowego rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zmiany opłat za korzystanie ze środowiska. W tym roku stawka ta dla Gminy Myślenice wynosi 24,15 zł. W świetle nowych przepisów kwota ta w następnym roku wzrośnie do 140 zł. Niestety opłata z roku na rok rośnie, a w 2020 roku osiągnie 270 zł za tonę. Cały system gospodarki odpadami opiera się na samofinansowaniu. Oznacza to, że samorząd nie ma możliwości dopłacania do zbiórki odpadów. Koszty związane z odbiorem śmieci w całości muszą być dzielone na ich wytwórców, czyli mieszkańców. W związku ze wzrostem wydatków na ten cel w górę pójść muszą i opłaty".

Jak informuje UMiG podniesienie opłaty środowiskowej do kwoty 270 zł spowoduje dalszy wzrost kosztów odbioru odpadów od mieszkańców. Aby temu zapobiec radni KW Maciej Ostrowskiego zwrócili się w listopadzie z rezolucją do polskiego Rządu, aby obniżyć opłaty środowiskowe wpływające na wzrost kosztów mieszkańców za wywóz odpadów.

Przygotowana przez radnych rezolucja została uchylona przez Wojewodę Małopolskiego Piotra Ćwika. Radni Prawa i Sprawiedliwości m.in. w tej sprawie zwołali konferencję prasową podczas której mówili, że to radni KW Macieja Ostrowskiego, a nie rząd Polski głosowali za podniesieniem opłat oraz zwracali uwagę na to, że to gminy samodzielnie kształtują opłaty za śmieci.

Czytaj także

Komentarze

  • 10.01.2018 - 10:09
    Jestem w stanie zrozumieć podwyżki, ale harmonogramu już nie, wiosną i zimą są tak rzadko odbierane worki, że przy prywatnych posesjach robią się małe wysypiska, co sprzyja rozwoju szczurów, mało tego bardzo często oddają mniej worków niż się dało.
    Władze sugerują się tym, że jedna rodzina przez miesiąc zrobi dwa worki śmieci a inna np 6 ale nie biorą pod uwagę tego, że w jednym domu mieszka np jedna czy dwie starsze osoby a w innym np 4, 5 lub więcej. Za śmieci płacimy od osoby nie od częstotliwości więc skoro więcej płace częstotliwość powinna być większa niż tam gdzie mieszka mniej osób.
    118 2 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 10:10
    Większość worków ze zdjęcia nie jest śmieciami tylko produktami recyclingowymi. Niestety nie potrafią w Gminie tego fantu wykorzystać. Szkoda.
    64 4 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 10:37
    Mając własny Zakład Utylizacji Odpadów i liczyć tyle za śmieci, gdy ceny dla 5 osób w Dobczycach wynoszą 35 zł co daje 7 zł na osobę na terenach miejskich, dla terenów wiejskich 27 zł, u nas 49,50 dla 5 osób, https://www.dobczyce.pl/oplaty.html
    68 3 Cytuj Zgłoś
  • Tom 10.01.2018 - 11:00
    Potem wielkie hej i lament bo smog i spalanie w piecach pampersów itp. Wystarczy spojrzeć na harmonogram w okresie grzewczym jak wspomina "seba". Włodarze ciągle tylko wincyj i wyncyj to za śmieci to za wodę... najdroższy nie jest klient tylko rachunki w gminie Myślenice !
    83 3 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 10.01.2018 - 11:08
    może warto sie zastanowić czy rzeczywiscie to rząd wprowadząc nowe rozwiązania i opłaty nie sięga do naszych portfeli. Niedawno był tu tekst (http://miasto-info.pl/myslenice/12053,nawet-30-zlotych-za-wjazd-do-centrum-krakowa.html ) o mozliwości wprowadzania opłat za wjazd do miast, niedługo zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczace oplat za wode - przeciez to my jako mieszkancy bedziemy ponosic te koszty
    30 20 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 17:58
    Oczywiście, że to kolejny sposób na wyciągniecie od nas pieniedzy. Rząd robi to w sposób pośredni. Ale pińcset plus byc musi:
    https://m.youtube.com/watch?v=e4lbwke95hY

    https://m.youtube.com/watch?v=UusOXbrXDAo
    28 31 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 18:25
    pora podziękować PO w myślenicach
    41 29 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 10.01.2018 - 19:22
    Czy ta kwota 24,15zł to jest na rok za tonę?
    Cena wzrosła o 1,7zł za miesiąc na osobę, czyli 20,4zł na rok za osobę
    20,4 /24,15 /365 = 0,0023 tony (czyli 2,3Kg) na osobę na dzień.
    Czyli każdy z nas wywala dziennie 2,3 Kg śmieci, które nie nadają się do recyklingu.

    Ale chwila coś mi się nie zgadza, bo w tym tempie kubeł na odpady pozostałe w kilka dni by mi się przepełnił, a odbierają raz w miesiącu! Gdzie popełniłem błąd w obliczeniach?
    35 5 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 19:34
    24,15 zł było do teraz opłatą za każdą tonę która jest składowana na składowisku. Teraz za każdą tonę której zuo nie odzyska płaci się już 170 a za dwa lata 270 zł

    Wszystkie gminy tym to tlumaczą podwyżki, tylko nasz najlepszy pis myślenicki jedyny uważa, że to wina wszystkich tylko nie pisu ale pomysłu nie mają żadnego na rozwiązanie. Wszystko jest źle i koniec
    30 19 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 19:49
    Na nowy rok przydałyby się nowe zasady wywożenia śmieci, ale niestety, nie u nas. Śmieci odbierane raz w miesiącu, a za oknem "mgła" i 1100% normy w powietrzu. Brawo.
    27 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 20:17
    Przecież już od 2015 roku wiadomo było że ta opłata wzrośnie - a przecież Radni nie musieli wcale głosować za podniesieniem tej opłaty prawda? no ale i tak zapłacą jak i tak to pociągnijmy ich po kieszeniach - nic dodać nic ująć Gmina Myślenice. Mogła by dać coś od siebie poczytajcie sobie o programach dla mieszkańców w których Gmina notorycznie nie bierze udziału, już wspominana przeze mnie Małopolska niania, szczepienia dzieci na pneumokoki, czy badania dla starszych w diagnostyce cukrzycy czy chorób serca ????
    23 5 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 20:47
    gaby napisał/a:
    24,15 zł było do teraz opłatą za każdą tonę która jest składowana na składowisku. Teraz za każdą tonę której zuo nie odzyska płaci się już 170 a za dwa lata 270 zł

    Wszystkie gminy tym to tlumaczą podwyżki, tylko nasz najlepszy pis myślenicki jedyny uważa, że to wina wszystkich tylko nie pisu ale pomysłu nie mają żadnego na rozwiązanie. Wszystko jest źle i koniec
    Z tego co wiem to nie wina PIS'u. O tym że ma wzrosnąć opłata środowiskowa którą ponosi każda gmina wiadomo było od mniej więcej 2013 roku gdy w życie wchodziła nowa ustawa o gospodarowaniu odpadami. Taką informację otrzymałem od przedstawiciela gminy Dobczyce która to gmina jest pro obywatelska i nie podnosi w tym roku opłat ponieważ taką mają cenę wynegocjowaną kontraktem długoletnim. Do tego w gminie Dobczyce opłata spada wraz z ilością mieszkańców w danym gospodarstwie domowym.
    29 10 Cytuj Zgłoś
  • 10.01.2018 - 20:58
    seba napisał/a:
    Jestem w stanie zrozumieć podwyżki, ale harmonogramu już nie, wiosną i zimą są tak rzadko odbierane worki, że przy prywatnych posesjach robią się małe wysypiska, co sprzyja rozwoju szczurów, mało tego bardzo często oddają mniej worków niż się dało.
    Władze sugerują się tym, że jedna rodzina przez miesiąc zrobi dwa worki śmieci a inna np 6 ale nie biorą pod uwagę tego, że w jednym domu mieszka np jedna czy dwie starsze osoby a w innym np 4, 5 lub więcej. Za śmieci płacimy od osoby nie od częstotliwości więc skoro więcej płace częstotliwość powinna być większa niż tam gdzie mieszka mniej osób.
    Ilość worków jest proporcjonalna do ilości osób zdeklarowanych w gospodarstwie domowym a nie do ilości oddanych pełnych worków z odpadem. Tak np. oddasz 10 worków czarnych z biomasą to i tak dostaniesz tylko 5 bo takie są wewnętrzne ustania o których mało kto wie a gmina nie raczy nikogo informować. To samo tyczy się worków żółtych. Na początku obowiązywania nowej uchwały dotyczącej gospodarowania odpadami każdy mieszkaniec gminy mógł osobiście na wysypisko oddać tyle materiałów budowlanych (gruz), opon czy innych rzeczy ile chciał. Teraz jest limit 100 kg na miesiąc na dom. Niestety gmina w której mieszkamy to gmina złodziejska nastawiona przede wszystkim na ściąganie maksymalnej ilości pieniędzy od jej mieszkańców, które mają zaspokoić fanaberie gościa co nią jeszcze rządzi.
    34 5 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 10.01.2018 - 21:06
    Jeszcze się nie przyzwyczailiście że co raku na dzień dobry dostaniecie podwyżkę śmieci i wody? Stała śpiewka magistratu.
    Sortownia śmieci wybudowana za ciężkie pieniądze jako kolejna fanaberia ,bankrutuje .Z czegoś to trzeba finansować i zarabiać na udziałach w wysypisku i wodociągach.
    34 7 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 8:48
    Hmm, Myslenice to bardzo zadłuzona gmina. Wszak nie jedyna, ale jednak. Kto ma spłacic długi to odpowiedź jest prosta i nikt inny tego nie zrobi. Gmina chyba nie ma innych źródeł dochodu poza przychodem ściąganym. Można by teraz gdybać co mozna było zrobić inaczej. Dlaczego inwestycja śmieciowa nie hula jak należy, to trudno zrozumieć. Burmistrza da sie zmienic, ale trzeba pomyśleć, co może znaczyc oddanie gminy (naszych portfeli) "partyjnym fachowcom".
    18 19 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 12:59
    a w czym maciew problem. nie wiecie gdzie u was mieszkają radni lub inni wybrańcy narodu? zgłoście 0 osób do śmieci nie będzie opłaty. śmieci do radnego pod dom albo do pieca. wszyscy się wytrują radnych szczury zjedzą i na tym zbudujemy nową radę. w 2018 wybory do władz lokalnych - kopa w tyłek po i "ostrobramskiemu: i tyle.
    26 8 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 16:28
    Trzeba wreszcie oczyścić tą lewacką ''Stajnie Augiasza'' = to władza gminy. Bo to co oni już od kilku lat wyprawiają to już ludzkie pojęcie przechodzi! PO'obstawiali się stanowiskami i pierdzą tylko w stołki. Zwykła buta potrafiąca tylko zdzierać od ludzi pieniądze. Cały ten urząd miasta to jedna klika to jeden układ czterech panów. Pana o , b , ł , sz
    Czas na zmiany!
    33 11 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 19:35
    PiS szuka haków na Macieja nie od dziś i co? Jarosławemu marzy sie stołek, tadaj tadaj. W Pcimiu zakwoczył, w sejmie zakwoczył i co :-D?
    Podnosi łapkę na skinienie Kaczynskiego, wczesniej Obajtkowi usłużny wielce. Ustawy przeciwko społeczeństwu polskiemu poparł. Maciej przynajmniej cos dla nas zrobił, choc nie wszystkie pomysły trzeba uznać za trafione.

    Tyle polityki. Niestety wygląda na to, że wszelkie opłaty będą bardzo rosły, bo zarówno samorządy jak i rządy w Warszawie brały pieniądze luźną ręką. Zaś to co robi PiS będzie kosztowało nasze portfele słoniutko oj słoniutko.
    22 27 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 19:59
    Dziękuje Panie Pośle Szlachetka.
    Dziękuję całemu PiS za podwyżkę.
    24 28 Cytuj Zgłoś
  • Szczadoniecki 11.01.2018 - 20:19
    Lukaszz napisał/a:
    Dziękuje Panie Pośle Szlachetka.
    Dziękuję całemu PiS za podwyżkę.
    Obciągnij jeszcze Ostrowskiemu, wiesz że lubi...
    27 18 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 21:04
    Proszę nie napierdzielać na Szlachetkę ani fachowców radnych z pisu, bo znów napisze oświadczenie w sprawie komentarzy albo zwoła konferencję !!! Cyrku ciąg dalszy haha
    15 11 Cytuj Zgłoś
  • 11.01.2018 - 21:30
    Czy ja mogę się zapisać na wywóz śmieci do Dobczyc?
    18 1 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 11.01.2018 - 23:13
    pan Kracy napisał/a:
    Czy ja mogę się zapisać na wywóz śmieci do Dobczyc?
    Tak, ale najpierw Wu musisz się przemeldować. Wystarczy czasowo.
    9 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 11.01.2018 - 23:15
    gaby napisał/a:
    24,15 zł było do teraz opłatą za każdą tonę która jest składowana na składowisku. Teraz za każdą tonę której zuo nie odzyska płaci się już 170 a za dwa lata 270 zł
    czyli poprawka: 10Kg na miesiąc za osobę. A to już może się ma szansę zmieścić do zielonego pojemnika
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 12.01.2018 - 17:46
    sky1master napisał/a:
    Mając własny Zakład Utylizacji Odpadów i liczyć tyle za śmieci, gdy ceny dla 5 osób w Dobczycach wynoszą 35 zł co daje 7 zł na osobę na terenach miejskich, dla terenów wiejskich 27 zł, u nas 49,50 dla 5 osób, https://www.dobczyce.pl/oplaty.html
    Można taniej? Można! Nawet nie mając własnego wysypiska!
    No ale jak się chce na śmieciach zarobić żeby spłacić kredyty...
    12 4 Cytuj Zgłoś
  • 13.01.2018 - 11:29
    Niech lepiej więcej worków zostawiają! Człowiek wystawia np. 4 worki ze szkłem a oni zostawia jeden no to jest porażka! Bo zbierający ma taki kaprys
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 14.01.2018 - 19:07
    mapet69 napisał/a:
    Niech lepiej więcej worków zostawiają! Człowiek wystawia np. 4 worki ze szkłem a oni zostawia jeden no to jest porażka! Bo zbierający ma taki kaprys
    ilość worków jest uzależniona od ilości zdeklarowanych mieszkańców posesji z której w/w odpady są odbierane.
    2 5 Cytuj Zgłoś
  • 17.01.2018 - 14:15
    kieroffca napisał/a:
    pora podziękować PO w myślenicach
    DZIEKUJEMY !!! DZIEKUJEMY !!! DZIEKUJEMY !!!
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 03.09.2018 - 15:48
    idefix napisał/a:
    ilość worków jest uzależniona od ilości zdeklarowanych mieszkańców posesji z której w/w odpady są odbierane.
    I to jest chore. Wszędzie jest tak ile wystawiasz tyle dostajesz z powrotem. A u nas sorry jak masz więcej niz w workach to do pieca, bo co innego można z tym zrobić ? Polityka śmieciowa w Myślenicach jest skandaliczna bardzo pro-smogowa. Juz sie nie mogę doczekać jesieni, jak zaczną mi przyjeżdżać po śmieci raz w miesiącu.
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach