Myślenice: Parkingi piętrowe rozwiążą problem braku miejsc parkingowych w mieście?

Deficyt miejsc parkingowych to jeden z głównych problemów komunikacyjnych w ostatnich latach w mieście.

Wzrastająca liczba samochodów oraz nagromadzenie sklepów i instytucji w centrum sprawiają, że poruszanie się po Myślenicach samochodem, a zwłaszcza jego zaparkowanie jest coraz trudniejsze.

Burmistrz proponuje parkingi piętrowe – czy to rozwiąże problem?

Aktualnie pod wiaduktem prowadzącym Zakopiankę nad ul. Słowackiego powstaje parking park&ride mający pomieścić 85 samochodów. To miejsce znajdujące się w najbliższym sąsiedztwie galerii handlowych, dworca autobusowego i sklepów usytuowanych wzdłuż ulicy Słonecznej, która generuje największy ruch w mieście. Każdego dnia tylko tą drogą przejeżdża ponad 5000 samochodów. Parking ma rozwiązać problem parkowania przy ulicach Słonecznej, Rzemieślniczej, Okulickiego i Armii Krajowej. 

Problem związany z deficytem miejsc parkingowych dotyczy również innych części miasta. Zmagają się z nim nie tylko osoby dojeżdżające do pracy, szkoły, sklepów i urzędów ulokowanych głównie w centrum. Coraz dotkliwiej odczuwają go mieszkańcy, którzy przed wjazdami do swoich posesji napotykają pozostawione tam samochody. Niedawno problem ten dotyczył wspomnianych ulic w sąsiedztwie Słonecznej, dzisiaj coraz częściej na takie zjawisko skarżą się mieszkańcy okolicy szpitala, a także ul. Traugutta i Kazimierza Wielkiego.

Jak piszecie do nas na redakcja@miasto-info.pl jeden z największych bezpłatnych parkingów usytuowany przy ul. Traugutta (w miejscu dawnego placu targowego) dzisiaj niemal w połowie zajmuje sprzęt budowlany wykorzystywany przy budowie nowej siedziby Muzeum Niepodległości. Sprawia to, że okoliczne uliczki każdego dnia od rana zapełniają się samochodami.

Jak wynika z przeprowadzonego przez nas sondażu - kierowcy poruszający się po Myślenicach w większości (87%) szukają wolnego, ale darmowego miejsca parkingowego. Tylko nieliczni (13%) decydują się na zostawianie samochodów w płatnych strefach.

Jeśli nie udaje im się go znaleźć - parkują gdzie popadnie. W ubiegłym roku zauważył to nowy komendant policji. - Będziemy reagować na wszelkie przejawy łamania prawa. W pierwszej kolejności mam zamiar zaktywizować policjantów w zakresie zwalczania wykroczeń związanych z nieprawidłowym parkowaniem w mieście – w ubiegłym roku zapowiadał podinsp. Michał Gamrat. Policja karała mieszkańców mandatami przez kilka tygodni.

Parkingi piętrowe rozwiążą problem?

- Musimy zaspokoić powstałą potrzebę zapewnienia miejsc parkingowych (…) Stosowny projekt rozbudowy parkingów w mieście przedłożę jeszcze w tym roku. Będą to parkingi piętrowe w różnych częściach Myślenic. W naszym mieście nie uda się już stworzyć parkingów poziomych, bo trudno jest znaleźć na nie miejsce, ale z powodzeniem możemy tworzyć parkingi piętrowe – na łamach Gazety Myślenickiej mówi burmistrz Maciej Ostrowski.

Nie precyzuje jednak gdzie i kiedy miałyby powstać takie obiekty, ani kiedy zaprezentuje koncepcje ich budowy, jednak odnosi się do związanych z korzystaniem z nich opłat. Jak mówi – miejsca parkingowe pod estakadą będą darmowe, natomiast parkingi piętrowe miałyby kosztować ok. 1 zł za dzień.

Czy budowa piętrowych parkingów na terenie Myślenic rozwiąże problem deficytu miejsc parkingowych?

Czy waszym zdaniem budowa piętrowych parkingów na terenie Myślenic rozwiąże problem deficytu miejsc parkingowych?

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • mirek@ 24.01.2018 - 10:20
    pomysł ciekawy, pytanie czy znowu rozbije sie wylacznie o koncepcje... mielismy juz koncepcje tuneli, koncepcje linii kolejowej, teraz parkingi... poslowie, radni, burmistrzowie, wojtowie w tym roku obiecaja nam wszystko - pytanie co z tego uda sie im zrealizowac z jakich srodkow i kiedy - bo parkowac nie da sie kazdego dnia - nie w odleglej przyszlosci
    47 5 Cytuj Zgłoś
  • profesor profesor 24.01.2018 - 10:26
    Problem zaiste istnieje. Zadaniem gminy i starostwa powiatowego powinno być rozwiązanie tego kłopotu - uporządkowanie ruchu w centrum miasta poprzez dokładną analizę znaków, opisów, wyjątków zapisanych na tablicach pod znakami - kopert, miejsc parkingowych i ich braku. Dzisiaj w mieście nie sposób zaparkować w okolicach szpitala, rynku, galerii, urzedu skarbowego i wielu innych lokalizacji. Piętrowe parkingi mogą stanowić rozwiązanie, ale wyłącznie w połączeniu z uporządkowaniem ruchu na drogach
    30 2 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 24.01.2018 - 10:57
    Już to widzę...1 zł za dzień, hahaha :D
    39 1 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 11:18
    Ciekawe tylko czy kierowcy mający parawo jazdy za serki i jajka będą umieli się po nich poruszać... :)
    25 11 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 12:20
    Pomysł ciekawy i myślę że godny realizacji o ile ten parking będzie darmowy. I ciekawe gdzie niby taki parking miałby powstać, w Myślenicach nie ma miejsca... jest pozajmowany przez pierdoły.
    19 3 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 24.01.2018 - 12:38
    Mógłby powstać np. na dawnym postoju busów naprzeciwko Carrefoura.
    41 9 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 13:16
    bajka
    11 5 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 13:23
    Najlepszy były 2 piętra w dół poziom 0 i 2 w górę.
    10 7 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 13:50
    czy beda tam windy ?? bo bez wind to ciezko bedzie zajsc na 10 pietro takiego parkinga i czy wjazdy beda od poludnia czy tez od zachodu, oraz znaki informujace czy to wjazd czy wyjazd WIOCHMENI nauczeni sa jazdy pod prund.
    10 28 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 13:51
    W Myślenicach brak jest alternatyw dla samochodów. Nie ma ani komunikacji, ani ścieżek rowerowych. Okoliczne miejscowości też są różnie (często kiepsko) połączone z centrum powiatu. Budowa parkingów to wprowadzenie kolejnych samochodów do miasta.
    21 6 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 14:43
    Darmowy parking, i to kilkupoziomowy? Nie można mieć wszystkiego za darmo, ludzie, inwestycja też się musi zwrócić. Najlepiej iść na kompromis i zaproponować niską stawkę godzinową, ale jednak stawkę.
    11 6 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 14:57
    Jak zwykle sondaż dla samego sondażu a dalej będzie jak jest...
    20 2 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 18:00
    Było świetne miejsce vis-a-vis Biedronki to ktoś wydał pozwolenie na budowę kolejnego marketu z kapitałem zagranicznym .... Pomysł rewelacyjny i już dawno powinien był być wdrożony w życie...
    Jednak za taki parking na obrzeżach miasta to dziękujemy....
    17 8 Cytuj Zgłoś
  • Dariusz Skowronek 24.01.2018 - 18:03
    Od dawien dawna w miejscu garażów na osiedlu powinien być piętrowy parking z wykupionymi miejscami dla mieszkańców.
    25 6 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 20:23
    Pomysł rewelacyjny. Podpatrując rozwiązania w innych krajach europejskich pomysł winien zaistnieć i zostać zrealizowany już 10 lat temu. Trzy miejsca w których powinny stanąć co najmniej 3 piętrowe garażowce i to w projekcie bioracym pod uwagę modułowość i możliwość nadbudowy. Takie trzy miejsca to osiedle w miejscu blaszakowych slamsów, były plac targowy przy Traugutta i alternatywnie koło carrefura.
    18 2 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 24.01.2018 - 21:05
    Lubie czytać te fantasmagorie snute przez Magistrat. Kolej do krakowa ,piętrowe parkingi itp.
    24 5 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 22:57
    OKOKI napisał/a:
    Lubie czytać te fantasmagorie snute przez Magistrat. Kolej do krakowa ,piętrowe parkingi itp.
    I "tanie śmieci". Infrastrukturę planuje się przed a nie "PO". Niestety "urbanizacja" naszego miasteczka postępuje dokładnie jak jego prokreacja - najpierw zrobić a później się martwić. Wybory tuż, tuż a utwór Maryli Rodowicz nadal dumnie brzmi na zapleczu "Bo to co nas podnieca, to sie nazywa kasa..."
    12 5 Cytuj Zgłoś
  • 24.01.2018 - 22:59
    OKOKI napisał/a:
    Lubie czytać te fantasmagorie snute przez Magistrat. Kolej do krakowa ,piętrowe parkingi itp.
    Czyli zaczął się rok wyborczy. Rzucona pierwsza kiełbasa. Czekamy na następne...
    20 4 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 25.01.2018 - 0:18
    Sam to zauważyłem ostatnio na osiedlu, że jest tak ciasno, że aż się zdziwiłem. Do tego byłem się przejechać nowo wybudowaną drogą nad basenem i.... już z drogi zrobił się parking.

    Po pierwsze wyegzekwować aby na każde nowo budowane mieszkanie były co najmniej półtorej miesjsca parkingowego itd.......

    Po drugie wybudować tanie parkingi przy zakopiance dla osób przesiadających sie do komunikacji zbiorowej tak, aby nie opłacało się im wjeżdżać do miasta.

    Po trzecie zarezerwować miejsce pod parkingi, aby było je gdzie wybudować gdy będzie już na to kasa

    Po czwarte spłacić przynajmniej połowę długu miasta i gminy

    Po piąte zmniejszyć stawki opłat za śmieci, wodę i kanalizację do porównywalnych z Dobczycami

    Uf jak to się zrobi to dopiero można zacząć myśleć o projektach nowych parkingów. Wcześniej to szkoda czasu, klawiatury i pieniędzy.

    A jak kiedyś przyjdzie czas na generalny remont płyty rynku i instalacji, to pod nią zrobić parking podziemny
    18 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 25.01.2018 - 0:23
    pan Kracy napisał/a:
    Czyli zaczął się rok wyborczy. Rzucona pierwsza kiełbasa. Czekamy na następne...
    A faktycznie! Masz rację! nie pomyślałem o tym. Zmiana jest bardzo potrzebna, choć nie za wszelką cenę. Już nawet lepszy trochę gorszy burmistrz, byle coś się ruszyło ze stołkami. Tylko kto? Szlachetka i Kurowski pewnie nie będą chcieli, a kto inny mi do głowy nie przychodzi
    10 6 Cytuj Zgłoś
  • 25.01.2018 - 7:18
    sh_ma napisał/a:
    A faktycznie! Masz rację! nie pomyślałem o tym. Zmiana jest bardzo potrzebna, choć nie za wszelką cenę. Już nawet lepszy trochę gorszy burmistrz, byle coś się ruszyło ze stołkami. Tylko kto? Szlachetka i Kurowski pewnie nie będą chcieli, a kto inny mi do głowy nie przychodzi
    Edek łapa na burmistrza albo Mietek kesek reszta to dno
    3 15 Cytuj Zgłoś
  • kasia 25.01.2018 - 7:20
    tylko jak ktoś zrobi duże zakupy to będzie miał troszkę daleko
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • 25.01.2018 - 8:05
    Vivaldi napisał/a:
    Pomysł rewelacyjny. Podpatrując rozwiązania w innych krajach europejskich pomysł winien zaistnieć i zostać zrealizowany już 10 lat temu. Trzy miejsca w których powinny stanąć co najmniej 3 piętrowe garażowce i to w projekcie bioracym pod uwagę modułowość i możliwość nadbudowy. Takie trzy miejsca to osiedle w miejscu blaszakowych slamsów, były plac targowy przy Traugutta i alternatywnie koło carrefura.
    Budowa parkingu przy osiedlu, to temat dla spółdzielni, a nie miasta.
    Przed powiększeniem parkingu koło carrefura konieczna jest zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, bo skrzyżowania są tu już mocno obciążone. Czy to miejsce jest dobre? Niby w centrum, lecz koło niczego.

    Masz rację, że pomysł powinien być już dawno zrealizowany. Dokładnie przy budowie dworca autobusowego. Potencjał tego miejsca został zmarnowany.
    8 2 Cytuj Zgłoś
  • 25.01.2018 - 13:31
    No cóż, kilka aut na dom zaczyna być normą. Ciekawe byłoby zestawienie dostępnej przestrzeni parkingowej w latach 70tych lub 80tych ze stanem aktualnym.

    Co do sprawy burmistrzowania: oczywiście że są plany zapełnienia samorządowych stołków pisowskimi aparatczykami. Pomysł może się podobać lub nie, mnie nie bo zbyt blisko skojarzeń z PZPR. Uważam że samorządy jak sama nazwa mówi powinny być pozostawione mieszkańcom, nie upartyjniane tylko wolne od polityki.

    Z parkingiem pomysł dobry, ale czy to wystarczy. Poza tym tencja do zawężania strefy parkingów za friko może się stać poeta achillesowa. Potrzebujemy strefy bezpłatnej. Jesli ktoś ma ochotę zaparkować w rejonie rynku, owszem niech zapłaci. Ale w jakimś promieniu od rynku - miejsca wolne od opłat.
    6 11 Cytuj Zgłoś
  • 25.01.2018 - 14:12
    Jest ponad setka prostych rozwiązań dotyczących parkowania w mieście. Połowa z nich dotyczy wyłącznie osób przyjezdnych, dodatkowo obciążających już uciążliwy ruch w mieście. Jest też rozwiązanie dla mieszkańców, zarówno centrum jak i przedmieści.
    Nie zakazy i nakazy okraszone opłatami parkingowymi a przywileje z ograniczeniami.
    To że się mieszka w mieście czy poza miastem nie powinno skutkować jakąkolwiek karą za nieudolności infrastrukturalne Urzędu Miasta. Ciekawe czy podobała by sie magistratowi opłata parkingowa za parking z tyłu urzędu?
    7 4 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 25.01.2018 - 20:08
    Z tyłu urzędu to tam czasem gościa w kamizelce widziałem
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 25.01.2018 - 23:21
    Z tą kiełbaską to dobre było :-D
    Gdzie w Myślenicach taka inwestycja? Głupi nie uwierzy, nie takie miasta tego nie mają.
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • Tolo 26.01.2018 - 17:44
    Szanowni Państwo,
    już od teraz możemy Wam wszystko obiecać,
    złote góry,szybką kolej,piętrowe parkingi,bezpieczne powroty,
    i co tylko sobie życzycie.
    Nadejszła bowiem wiekopomna chwila,wyborczy nastał czas.
    Tylko zagłosujcie na nas,a potem to się zobaczy kto kogo wy..... :)
    a nie zapomnijcie o tym że wkrótce po wyborach i tak przegłosujemy Wam podwyżki wszelakich opłat.
    To mówiłem ja Jarząbek,łubu dubu niech nam żyje prezes naszego klubu :)
    11 3 Cytuj Zgłoś
  • 27.01.2018 - 0:54
    To, że samochodów jest coraz więcej to fakt, ale trzeba też zauważyć, że ludzie są coraz bardziej wygodni. Najchętniej zaparkowaliby pod samymi drzwiami sklepu, banku, urzędu. Ludzie parkują w najbardziej debilnych miejscach nawet jeśli 100m dalej można zaparkować przepisowo np. w bocznej uliczce. Taka mentalność mieszkańców.
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • 30.01.2018 - 11:39
    Ponoc w miejscu wysypiska wiadomo gdzie ma byc krajobraozowy pork borzeka sity z cieplymi gazami geotermalnymi i rekuperacyjom takze nie ma to tamto
    1 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach