Lubisz wyskoczyć "na piwko" lub "flaszkę" w plener? Przygotuj się na mandat

Picie alkoholu w miejscach publicznych, które nie są "miejscami przeznaczonymi do jego spożywania" od 9 marca traktowane jest jak wykroczenie za które grozi mandat w wysokości 100 zł

Po nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości obowiązuje całkowity zakaz picia alkoholu w miejscach publicznych poza "miejscami przeznaczonymi do jego spożycia na miejscu". Do tej pory zakaz ten obejmował jedynie ulice, place i parki.

Teraz nowe prawo zakazuje tego praktycznie wszędzie, bowiem ustawa nie definiuje tych miejsc i niemal każde można określić jako miejsce publiczne. Na pewno będzie można wypić alkohol np. w ogródkach piwnych.

Czy uważasz, że picie alkoholu w miejscach publicznych powinno być zakazane?

Gminy mogą wprowadzać wyjątki

Zgodnie z nowelizacją Rada Gminy będzie mogła ustanowić wyjątki od zakazu, o ile nie wpłynie to negatywnie m.in. na bezpieczeństwo i porządek publiczny. Gminy będą również decydować o tym w ilu sklepach i w jakich godzinach będzie sprzedawany alkohol.

Według danych WHO za 2015 r. średnie spożycie alkoholu wśród Polaków powyżej 15. roku wyniosło 11,5 litra, czyli powyżej europejskiej średniej.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 16.03.2018 - 8:09
    oj zeby tak straż miejska ścigała prawdziwych pijusów... uliczki w okolicy galerii dekada to prawdziwe śmietnisko. Pełno puszek po piwie, butelek po winiaczach. I co, i mimo wielokrotnego zgłaszania sprawy przez mieszkańców nikt z tym nic nie robi. Centrum miasta...
    80 1 Cytuj Zgłoś
  • 16.03.2018 - 8:17
    Najlepsze dla nich to pozostałość żywopłotu koło dekady przy wejściu do przejścia podziemnego zostawione tylko dla zapewnienia im "prywatności".
    43 1 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 16.03.2018 - 9:24
    Olać i chlać kto ma ochotę .Amen .Na zdrowie !!!!!!!
    25 14 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 16.03.2018 - 10:23
    niedlugo w tym kraju bedize mozna isc tylko do kosciola
    56 23 Cytuj Zgłoś
  • 16.03.2018 - 11:42
    Wychodzi na to, że mamy w Myślenicach poważny problem z alkoholikami. Ja nie widzę nic dziwnego w zakazie picia w miejscach publicznych, może poza tym, że ten zakaz nie powinien być potrzebny, przecież kultura tego wymaga. Nie widzę sensu w piciu w miejscach publicznych, przecież tam mogą być osoby niepełnoletnie, jak można przy takich pić? W ogóle co to za przyjemność? Jeszcze rozumiem jakiś piknik i odrobina wina, ale i na to można znaleźć lepsze miejsca niż publiczne.
    Na prawdę tak ważne jest dla Was siedzenie na ławce w parku i picie piwa lub co jeszcze dziwniejsze wódki (jak sugeruje tytuł artykułu)? W ogóle co jest w tym piwie takiego, że jest to najważniejszy napój wielu z Was? Czasem zdarzy mi się jechać busem z Krakowa w weekend wieczorem, bardzo często pasażerowie otwierają piwo już w busie, nie jest im wstyd? Przecież to jest okropne, śmierdzi tym w całym busie, gdyby to jeszcze było piwo, ale to są zwykle jakieś żubry, tatry i inne tego typu, poza tym te odgłosy picia, każdy napój można pić po cichu, a pijący piwo wydają takie głośne odgłosy, to taka tradycja czy jak?

    Przykro mi się robi jak widzę ludzi, którzy widząc piwo zaczynają się ślinić i nie mogą wytrzymać z otwarciem go do domu, takie osoby powinny się leczyć, bo to jest nałóg, a człowiek myślący powinien walczyć z wszelkimi nałogami.

    Ja również czasem się napiję, lubię się napić wina wieczorem z żoną, czasem odrobina whisky podczas odpoczynku po całym dniu, zdarzy mi się również napić piwa przy książce, filmie czy grze komputerowej. Czasem chodzę z kolegami na imprezy, wtedy pijemy w barze albo w domu, ale nigdy w miejscu publicznym.
    44 35 Cytuj Zgłoś
  • 16.03.2018 - 12:34
    mirekm napisał/a:
    niedlugo w tym kraju bedize mozna isc tylko do kosciola
    zapraszom i na msze i na male co nieco chlopcow lubie dziouchy tez ^^
    24 30 Cytuj Zgłoś
  • 16.03.2018 - 15:00
    KsiadzROMAN odpuścił byś sobie takie denne komentarze, wstyd mi za takich idiotów
    31 16 Cytuj Zgłoś
  • 16.03.2018 - 17:48
    epka1 napisał/a:
    oj zeby tak straż miejska ścigała prawdziwych pijusów... uliczki w okolicy galerii dekada to prawdziwe śmietnisko. Pełno puszek po piwie, butelek po winiaczach. I co, i mimo wielokrotnego zgłaszania sprawy przez mieszkańców nikt z tym nic nie robi. Centrum miasta...
    Dekada to tragedia, przyciąga tam żuli jak trójkąt bermudzki lub czarna dziura... :D
    24 3 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 8:16
    mirekm napisał/a:
    niedlugo w tym kraju bedize mozna isc tylko do kosciola
    I o to chodzi.
    7 6 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 8:18
    A własny ogródek przy domu? Po co produkować tak durnie sformułowane ustawy? Jeszcze jeden dowód, że rządzą matołki :-d
    14 16 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 8:43
    To taki rodzaj myślenia, że jak się okien w domach nie otworzy to we wsi będzie świeże powietrze.
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 12:03
    Orzełwkoronie napisał/a:
    KsiadzROMAN odpuścił byś sobie takie denne komentarze, wstyd mi za takich idiotów
    odpuszczom ci winy bo blyndzisz staszku
    7 14 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 13:12
    Następny będzie zakaz wychodzenia po 22:00 pewnie. Strasznie się rozdrabniają.
    Jak zakażą wszystkiego jedną ustawą to pójdzie szybciej :)
    20 8 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 13:28
    To gdzie są te miejsca, przeznaczone do picia alkoholu ??
    9 5 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 14:26
    Ciekawe jak głosował oseł, ale kto kaczce podskoczy. Ot, pisowska sekta. Ciekawe co jeszcze.. :)
    15 20 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 14:43
    Panaceum napisał/a:
    Następny będzie zakaz wychodzenia po 22:00 pewnie. Strasznie się rozdrabniają.
    Jak zakażą wszystkiego jedną ustawą to pójdzie szybciej :)
    O czym Ty tutaj piszesz? Ustawa o której mowa jest pewnie starsza od Ciebie! To że przymykano oko na "plenerowe piwko" przez tyle lat i nikt o ustawie nawet nie słyszał to jest największy problem i błąd każdej, poprzedniej ekipy rządzącej.
    Prawo było tylko nie obowiązywało!!!! Teraz zaczyna się je egzekwować i podnosi się lament. Typowe polskie myślenie.

    art. 14 ust. 2a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2007 nr 70 poz. 473)
    10 17 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 15:02
    W poprzedniej ustawie nie było pojęcia miejsca publicznego a enumeratywnie wymienione miejsca gdzie nie wolno pić. W całym systemie prawa pojęcie miejsca publicznego jest zresztą niezbyt jednolite. WIEM o czym piszę i nie insynuuj mi nic. Nowelizacja ustaw a egzekwowanie prawa to nie jest jedno i to samo. #typowepolskiemyślenie? XD
    16 8 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 15:31
    Panaceum napisał/a:
    W poprzedniej ustawie nie było pojęcia miejsca publicznego a enumeratywnie wymienione miejsca gdzie nie wolno pić. W całym systemie prawa pojęcie miejsca publicznego jest zresztą niezbyt jednolite. WIEM o czym piszę i nie insynuuj mi nic. Nowelizacja ustaw a egzekwowanie prawa to nie jest jedno i to samo. #typowepolskiemyślenie? XD
    Czyli według Ciebie, poszerzenie i uściślenie "zabronionych miejsc publicznych" jest problemem? Może uderza w wolność obywatelską?
    8 16 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 15:41
    Typie: Ręce opadają. Każdy zakaz uderza w wolność obywatelską a pojęcie 'miejsce publiczne' jest pojęciem szerszym i mniej ścisłym niż enumeratywnie wyliczone miejsca z poprzedniej ustawy. I TAK. To jest problem. Ale myślące jak niewolnicy społeczeństwo kocha zakazy.
    21 10 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 16:51
    Panaceum napisał/a:
    Typie: Ręce opadają. Każdy zakaz uderza w wolność obywatelską a pojęcie 'miejsce publiczne' jest pojęciem szerszym i mniej ścisłym niż enumeratywnie wyliczone miejsca z poprzedniej ustawy. I TAK. To jest problem. Ale myślące jak niewolnicy społeczeństwo kocha zakazy.
    Problemem jest Twoje pojęcie "wolności obywatelskiej". Relatywnie - widok pijącej młodzieży na ławce w parku obok której bawi się małe dziecko nazywasz wolnością? Dla mnie jest to brak kultury społeczej której niestety nikt nie egzekwuje od lat 90tych. Postępowe rozluźnienie prostych zachowań społecznych prowadzi niestety do zakazów. Nie zauważasz lub ignorujesz fakt przyzwolenia społecznego na takie zachowanie. Gdyby picie alkoholu w miejscach publicznych było społecznie piętnowane tak jak na przykład defekacja czy exhibicjonizm, nie było by problemu.
    Dziwne że nie wspomniałeś jeszcze że równamy zakazami do Europy. Lub celowo ten fakt ignorujesz.
    15 17 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 19:18
    I po co, i po co nam żyć
    kiedy nie będzie, nie będzie nam wolno juz pić

    Dopóki Ciebie, Ciebie nam pić
    Póty jak w niebie, jak w niebie nam żyć
    9 7 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2018 - 19:56
    No cóż, skoro już polskie prawo zmieniane jest na wzór rosyjskiego, to i klawiatura rosyjska http://aszdziennik.pl/116039,sorry-kod-owcy-ale-to-pis-nadal-najlepiej-potrafi-sie-strollowac-i-to-na-oficjalnej-stronie-janusze-sieci
    4 15 Cytuj Zgłoś
  • 18.03.2018 - 8:04
    mirekm napisał/a:
    niedlugo w tym kraju bedize mozna isc tylko do kosciola
    mirek jak ci się w Polsce nie podoba to ja ci proponuje jechać do Niemiec , Szwecji czy Francji w tamtych krajach będziesz mógł iść tylko do meczetów , a spróbuj tam wypić alkohol to się przekonasz na własnej skórze jak cię wychłostają co to jest picie!
    19 8 Cytuj Zgłoś
  • 18.03.2018 - 8:38
    Podstawowy problem jest w wykładni: bo albo maluczcy dostają możliwość obrony przed nadużyciami organów państwowych w postaci jasno sformułowanej ustawy, albo po prostu zostają skazani na łaskę i niełaskę sądów, policji itd., które będą tą ustawę wykonywać. Jest chyba zapis, że to samorządy mają to określać, ale zobaczymy. Jesteśmy w Unii, a ustawy jakby coś nie stąd. Samo ograniczanie spożycia w granicach rozsądku jest ok, ale pytanie czy źle skonstruowana ustawa może w ogóle pomóc.
    3 11 Cytuj Zgłoś
  • 18.03.2018 - 11:56
    No to w gardziel !Cyk
    5 4 Cytuj Zgłoś
  • 18.03.2018 - 21:30
    Jak w zimie trzeba odśnieżyć chodnik to jest mój, ale jak na nim będę chciał piwo wypić to już mandat dostane. Dziękuję wielki bracie.....
    17 1 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 18.03.2018 - 22:08
    Karpacki napisał/a:
    To gdzie są te miejsca, przeznaczone do picia alkoholu ??
    Np . pod mostem
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2018 - 9:53
    Panaceum napisał/a:
    Typie: Ręce opadają. Każdy zakaz uderza w wolność obywatelską a pojęcie 'miejsce publiczne' jest pojęciem szerszym i mniej ścisłym niż enumeratywnie wyliczone miejsca z poprzedniej ustawy. I TAK. To jest problem. Ale myślące jak niewolnicy społeczeństwo kocha zakazy.
    Prosze Cię weź już nic nie mów...
    5 7 Cytuj Zgłoś
  • 19.03.2018 - 20:43
    kcroot napisał/a:
    Prosze Cię weź już nic nie mów...
    Jak prosisz to ok XD
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2018 - 11:46
    Ciut z innego podwórka, ale następny przykład tego co robi PiS i nasz oseł też chętnie łapkę wznosi: http://m.interia.pl/biznes/news,2560945,4206

    Pozwolę sobie bez komentarza, bo musiałby być bardzo cierpki.
    1 4 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 21.03.2018 - 14:52
    Panaceum napisał/a:
    Następny będzie zakaz wychodzenia po 22:00 pewnie. Strasznie się rozdrabniają.
    Jak zakażą wszystkiego jedną ustawą to pójdzie szybciej :)
    Mam nadzieję, że zakażą też waszego "rapu", świat stanie się piękniejszym miejscem popieram PiS całym sercem <3 <3 <3 <3 <3 <3
    2 7 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 21.03.2018 - 14:56
    Może wreszcie ci... nieletni alkoholicy oraz "uchodźcy" z ukrainy zaczną się zachowywać porządnie, zamiast pod wpływem alkoholu siać zamęt w miejscach publicznych wśród porządnych obywateli. Jak chcecie pić to idźcie do baru, knajpy, albo do domu, a nie żłopać harnasia w plenerze biedaki. Kończę bo szkoda mi na was czasu idę popijać mojego ulubionego black labela w swoim pięknym mieszkaniu.
    Zaznaczam iż popieram PiS całym swoim sercem, zabierz stąd całą lewacką swołocz Panie Prezesie <3 <3
    1 10 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2018 - 18:15
    OKOKI napisał/a:
    Olać i chlać kto ma ochotę .Amen .Na zdrowie !!!!!!!
    Dokładnie !! Zarobiłem kupilem zapłaciłem etc
    RobbieRotten_mce napisał/a:
    Może wreszcie ci... nieletni alkoholicy oraz "uchodźcy" z ukrainy zaczną się zachowywać porządnie, zamiast pod wpływem alkoholu siać zamęt w miejscach publicznych wśród porządnych obywateli. Jak chcecie pić to idźcie do baru, knajpy, albo do domu, a nie żłopać harnasia w plenerze biedaki. Kończę bo szkoda mi na was czasu idę popijać mojego ulubionego black labela w swoim pięknym mieszkaniu.
    Zaznaczam iż popieram PiS całym swoim sercem, zabierz stąd całą lewacką swołocz Panie Prezesie <3 <3
    Lol
    RobbieRotten_mce napisał/a:
    Mam nadzieję, że zakażą też waszego "rapu", świat stanie się piękniejszym miejscem popieram PiS całym sercem <3 <3 <3 <3 <3 <3
    Lol
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 21.03.2018 - 22:11
    RobbieRotten_mce napisał/a:
    Mam nadzieję, że zakażą też waszego "rapu", świat stanie się piękniejszym miejscem popieram PiS całym sercem <3 <3 <3 <3 <3 <3
    Robbie tęskniliśmy :)
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 27.03.2018 - 14:26
    Panaceum napisał/a:
    Robbie tęskniliśmy :)
    Ja nie, ale spokojnie znam kogoś kto też nie :) Tak btw. jakiś czas temu wystąpiłem w teledysku znanych Myślenickich raperów, a wy co osiągnęliście?.... oh, wait
    2 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2018 - 14:31
    RobbieRotten_mce napisał/a:
    Ja nie, ale spokojnie znam kogoś kto też nie :) Tak btw. jakiś czas temu wystąpiłem w teledysku znanych Myślenickich raperów, a wy co osiągnęliście?.... oh, wait
    Byłeś u nas w sobotę czy co? Bo w jakim innym mogłeś? Aż ciekawy jestem kim jesteś :) Pozytywny troll XD W Myślenicach nie ma znanych raperów
    3 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 27.03.2018 - 15:12
    Panaceum napisał/a:
    Byłeś u nas w sobotę czy co? Bo w jakim innym mogłeś? Aż ciekawy jestem kim jesteś :) Pozytywny troll XD W Myślenicach nie ma znanych raperów
    Nazywam się RobbieRotten bo jest nas wielu... Hades, Lucyfer, Hitler, Stalin, Jarosław, Jan Paweł to tylko mała część liczby mych imion, ale możesz mnie nazywać "Panaceum nie umie rapować", czy coś w ten deseń... nie pozdrawiam, nie tęsknię :*
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2018 - 15:18
    Słabe.
    2 3 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 27.03.2018 - 19:37
    Panaceum napisał/a:
    Słabe.
    Jak wasze rapsy...
    1 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach