Awantury o okręgi ciąg dalszy. Radni PiS odpowiadają radnym KW Macieja Ostrowskiego

Radni Prawa i Sprawiedliwości Mateusz Suder i Mirosław Fita wspólnie z posłem Jarosławem Szlachetką odnieśli się do wczorajszego oświadczenia radnych KW Macieja Ostrowskiego

Wczoraj pisaliśmy o oświadczeniu wydanym przez radnych z Komitetu Wyborczego Macieja Ostrowskiego, którzy zarzucali radnym Prawa i Sprawiedliwości m.in. dążenie do upolitycznienia samorządu lokalnego i obarczając ich winą za podział miasta i gminy na 3 okręgi wyborcze.

Na reakcję radnych PiS nie trzeba było długo czekać i wspólnie z posłem Jarosławem Szlachetką odpowiedzieli podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

Radni PiS wraz z posłem przekonują m.in., że to radni z klubu Macieja Ostrowskiego oraz burmistrz podali nieprawdziwe informację, że to na skutek skargi wniesionej przez mieszkańców miasta i gminy Myślenice zmieniono okręgi w Myślenicach, że radni KW Macieja Ostrowskiego (Bogusław Podmokły, Kamil Ostrowski, Czesław Bisztyga, Aleksander Kowal, Maciej Górka, Józef Błachut oraz Adam Styczeń) podali nieprawdę mówiąc, że radni klubu PiS chcą upolityczniać samorządy i podkreślają, że ci sami radni wstrzymali się od głosowania w sprawie okręgów wyborczych i podziału na 3 okręgi.

Spór między radnymi rozpoczął się podczas sesji Rady Miejskiej, a po jej zakończeniu przeniósł się poza salę obrad:

 

Poniżej publikujemy w pełni przesłaną do nas treść oświadczenia radnych Prawa i Sprawiedliwości w tej sprawie:

Radni Komitetu Macieja Ostrowskiego w swoim oświadczeniu wydanym z dnia 21 maja 2018 r. podali nieprawdziwe informacje jakoby to radni klubu Prawa i Sprawiedliwości spowodowali uchylenie uchwały Rady Miejskiej w Myślenicach mówiącej m.in. o podziale gminy na okręgi wyborcze z dnia 22 marca 2018 r.

Prawdą jest, że:
- to radni z klubu Macieja Ostrowskiego oraz burmistrz podali nieprawdziwe informację, że to na skutek skargi wniesionej przez mieszkańców miasta i gminy Myślenice zmieniono okręgi w Myślenicach.
- wniesiona skarga mieszkańców została pozostawiona przez PKW bez rozpoznania (Uchwała PKW z dnia 26 kwietnia 2018 roku),
- to Komisarz Wyborczy w Krakowie pan Bartłomiej Migda w dniu 23 kwietnia 2018 roku uchylił uchwałę Rady Miejskiej w Myślenicach ws. podziału Miasta i Gminy Myślenice na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.
- ponadto radni ci którzy podpisali się pod oświadczeniem z dnia 21 maja 2018 roku wszyscy wstrzymali się od głosowania w sprawie okręgów wyborczych i podziału na 3 okręgi, a przecież mieli prawo zaproponować inne rozwiązanie w sprawie okręgów wyborczych dlaczego tego nie zrobili,
- Radni B. Podmokły, K. Ostrowski, Cz. Bisztyga, A. Kowal, M. Górka, J. Błachut oraz A. Styczeń podali nieprawdę mówiąc, że radni klubu PiS chcą robić politykę w sytuacji gdy podział na okręgi wyborcze miał betonować Myślenice na „Maciejowice Ostrowice” bez możliwości do decydowania przez myśleniczan i mieszkańców gminy o ich małej ojczyźnie jaką jest Gmina Myślenice;
- to burmistrz Maciej Ostrowski przez sekretarza powołuje się w odwołaniu na postanowienie Komisarza Wyborczego na nieważną dzisiaj uchwałę z czasów PRL-u świadomie wprowadzając w błąd PKW i pomijając obowiązujące zapisy w Statucie Gminy Myślenice z 2014 roku w którym miejscowość Chełm występuje jako sołectwo;
- jeśli Chełm występuje jako sołectwo w Statucie Gminy Myślenic i ma takie same prawa jak pozostałe miejscowości to dlaczego próbuje się z niego robić ulicę okłamując radnych, wojewodę, komisarza i samych mieszkańców,
- Winni całego zamieszania są radni, którzy bezkrytycznie przyjęli przedstawioną przez burmistrza M. Ostrowskiego uchwałę niezgodną z prawem.

Nie zgadzamy się z oszukiwaniem mieszkańców i nie będziemy tolerować ciągłego nieprzestrzegania prawa przez burmistrza oraz jego radnych. Zasady tworzenia okręgów wyborczych oraz wyliczanie liczby mandatów są jasno określone w Kodeksie Wyborczym dla wszystkich samorządów w całym kraju.

Liczby mówią same za siebie. W mieście zgodnie z informacjami UMiG Myślenice zamieszkuje liczba 17 821 mieszkańców. Natomiast teren gminy 25 543 mieszkańców. Zatem okręgi wyborcze i przyporządkowana w nich ilość mandatów radnych musi odpowiadać tzw. „reprezentatywności”. Dlatego „tradycja” o której mówi burmistrz i jego radni jest zwyczajnie nie dorzeczna. To nie reprezentanci Prawa i Sprawiedliwości są winni temu, że w mieście ubędzie 1-2 mandatów. Ponadto przypominamy, że to radni z klubu M. Ostrowskiego na wniosek burmistrza na sesji w w środę 16 maja br. przegłosowali nowy podział miasta i gminy na okręgi wyborcze.

Stanowczo protestujemy przeciwko insynuacjom jakich dopuszczają się burmistrz M. Ostrowski oraz jego radni. Nie ma to nic wspólnego z troską o dobro wspólne mieszkańców całej Gminy Myślenice.

Jeszcze raz przypominamy to PKW pozostawiło skargę mieszkańców bez rozpoznania, ale Komisarz dopatrzył się rażącego złamania prawa przez burmistrza M. Ostrowskiego i co zostało poparte przez radnych z jego klubu.

Radni klubu PiS Rady Miejskiej w Myślenicach

 

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 22.05.2018 - 19:38
    Moje osobiste zdanie: nie może mieć dobrych zamiarów ten, kto chce dyktować wszystkim co mają robić. W polską kulturę politycy wkładali brudne łapska 2-krotnie:
    - za czasów PRL
    - za rządów PiS

    Trochę więcej szacunku do wszystkiego. Ta gmina nie jest własnością ani PiS, ani radnych Ostrowskiego.

    Wszyscy ci którzy podnieśli rękę przeciw społeczeństwu polskiemu powinni skończyć za kratami.
    73 42 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 21:01
    Robi nam się "mała warszawka".... cyrk na kółkach i tyle....
    49 5 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 21:20
    Boże , oficjalne pismo i taki babol - " nie dorzecznie". Przecież chyba w podstawówce uczą, że "nie" z przymiotnikami piszemy razem. Kogo my wybieramy do tej całej Rady. Wstyd.
    50 10 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 21:22
    Po południu tu było więcej postów :(. Czy coś się popsuło ?
    26 5 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 21:56
    mistrzu69 napisał/a:
    Boże , oficjalne pismo i taki babol - " nie dorzecznie". Przecież chyba w podstawówce uczą, że "nie" z przymiotnikami piszemy razem. Kogo my wybieramy do tej całej Rady. Wstyd.
    Ba! Żeby tylko to... Interpunkcja i styl pozostawia wiele do życzenia. Panowie to na kolanie pisali? A może to brudnopis jest?...
    22 11 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 22:16
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • 22.05.2018 - 22:27
    https://www.youtube.com/watch?v=tFhkirDQkL8

    osiem lat braku informacji, błędnych informacji a nawet dezinformacji .....może już czas to zmienić?

    Dziwny napisał/a:
    Robi nam się "mała warszawka".... cyrk na kółkach i tyle....
    nie podchodź do tego jak do cyrku, tylko ignorant nie dostrzeże, że informacje sprzeczne to nie cyrk ale realne zagrożenie. Czyli sami nie głosowali ale teraz są przeciwni? Dziwne....a może realne? Taki przykład: niektórzy nic dziwnego nie widzieli, że kupiec kamiennicy miał 104lata ale już realne, że została sprzedana. Jedni nie widza nic dziwnego, że mamy droższą wodę niż w Krakowie ale realnie jest ona u nas najdroższa.
    polecam: http://rcb.gov.pl/dezinformacja-rosyjska-bron-strategiczna/
    25 4 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 0:23
    Nie, nie, nie............
    Nie jestem zwolennikiem ani KWW Macieja Ostrowskiego, ani radnych PIS-u.
    Radni z PIS-u nie mają prawa krytykować tej uchwały, bo nie przyłożyli ręki do jej zablokowania wstrzymując się od głosu. Powinni zagłosować przeciw i wtedy robić obecny kabarecik. Sprawą zająłby się komisarz wyborczy dzieląc gminę na okręgi zgodnie z prawem. Jednak nie zrobili tego, a też nigdzie nie słyszałem o ich propozycji w sprawie podziału na okręgi. Mało tego chodzi o reprezentatywność w Radzie Miejskiej?????? Wybory proporcjonalne takie są?? Trzeba było nie zmieniać ordynacji wyborczej z Jednomandatowych Okręgów Wyborczych na wybory proporcjonalne, które są głosowaniem na partię, a nie na kandydata. Gdzie tu reprezentatywność. Chyba, że chodzi o swoje interesy.

    Jeszcze jedno na koniec, mam nadzieję, że po najbliższych wyborach, nie zobaczę w nowej Radzie Miejskiej żadnej twarzy ze składu obecnej Rady Miejskiej - tego sobie i mieszkańcom Gminy Myślenice z całego serca życzę
    44 9 Cytuj Zgłoś
  • Piotr 23.05.2018 - 6:29
    popieram wypowiedź pana "prywatnie":

    "Moje osobiste zdanie: nie może mieć dobrych zamiarów ten, kto chce dyktować wszystkim co mają robić. W polską kulturę politycy wkładali brudne łapska 2-krotnie:
    - za czasów PRL
    - za rządów PiS"
    TAK WŁAŚNIE JEST!!! niedługo PIS kamery w kiblach zamontuje, żeby kontrolować czy przypadkiem tam nie kombinujemy!! PRL
    29 55 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 8:39
    mistrzu69 napisał/a:
    Boże , oficjalne pismo i taki babol - " nie dorzecznie". Przecież chyba w podstawówce uczą, że "nie" z przymiotnikami piszemy razem. Kogo my wybieramy do tej całej Rady. Wstyd.
    To jest przysłówek pochodzący od przymiotnika.... Jak nie wiesz to nie pisz.
    Jacy wyborcy tacy przedstawiciele.
    20 6 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 11:08
    Co zrobił Szlachetka w Pcimiu w 2014 roku? On ma czelność się odzywać? Wszyscy w PiS. Nawet stara komuna. Lista PiS i koniec.
    22 21 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 11:54
    prywatnie pieprzysz o tym PRL a to większość z PełO - ZŁO , a to większość z totalnej opozycji m.in. sz'kod'niki , UBywatele PRL , resortowe dzieci , ma wspólnego z PRL niż PiS choć nie twierdze że tam ich nie ma. Ale różnica jest taka że od ciebie bije obłuda i fałsz bo jeszcze złego słowa od ciebie nie słyszałem na totalnie popapranych z dzisiejszej opozycji.

    A to kilka nazw , osobników związanych ze smrodem PRL co są w totalnej opozycji związani z PZPR A co gorsza większość tam to tajni współpracownicy PRL czytaj konfidenci

    wałęsa ( zarejestrowany jako tw bolek) , boni ( zarejestrowany jako tw znak) , rzepliński do 1981 należał do PZPR. pod koniec lat 70. II sekretarz POP PZPR w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW , następnie dziennikarze związani z pzpr , michnik (szechter) resortowe dzieci olejnik , lis , żakowski) , mazguła i wielu wielu innych aż mi się już nie chce o tym pisać
    kto chce niech zaglądnie tu
    https://dorzeczy.pl/kraj/16370/Lista-PZPR-owcow-i-wspolpracownikow-SB-w-PO-Kukiz-odpowiada-na-akcje-Piotrowicze.html
    Także prywatnie skończ pieprzyć , zdrowo myślący Polacy dobrze wiedzą kto to jest ta dzisiaj banda ''totalna opozycja" a jest to nic innego jak czerwona zaraza komuniści , zdrajcy i złodzieje!

    Bóg da że ta czerwona zaraza już nigdy nie będzie rządziła Polską , teraz czas na samorządy bo i tam są osobniki związani z PZPR!
    46 20 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 23.05.2018 - 16:13
    prywatnie napisał/a:
    Moje osobiste zdanie: nie może mieć dobrych zamiarów ten, kto chce dyktować wszystkim co mają robić. W polską kulturę politycy wkładali brudne łapska 2-krotnie:
    - za czasów PRL
    - za rządów PiS

    Trochę więcej szacunku do wszystkiego. Ta gmina nie jest własnością ani PiS, ani radnych Ostrowskiego.

    Wszyscy ci którzy podnieśli rękę przeciw społeczeństwu polskiemu powinni skończyć za kratami.
    Zagadzam się z Panem/ Panią wszyscy powinni zostać pozamykani zarówno Ostrowski jak i satanistyczmy rapeski zespół Panaceum... ale kto ma ich pozamykać jak nie Prezes Jarosław Kaczyński? Kto jak nie ten mąż stanu, który zaprowadza w naszym pięknym kraju rządy prawa, sprawiedliwości, prawdy i bezpieczeństwa? Ten który zajmuje się postPOwską mafią, która przejmując dziedzictwo PRL`u zagarniała cały kapitał naszej wspaniałej Ojczyzny, powinien i wyczyścić naszą gminę. Tak nam dopomóż Panie Boże Wszechmogący i wszyscy Święci!!! <3<3<3
    27 9 Cytuj Zgłoś
  • Jan Paweł Drugi 23.05.2018 - 16:17
    wert napisał/a:
    To jest przysłówek pochodzący od przymiotnika.... Jak nie wiesz to nie pisz.
    Jacy wyborcy tacy przedstawiciele.
    Pisze się razem, ale jakie miasto info tacy komentujący. Nie pozdrawiam.
    13 4 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 19:02
    Pietras napisał/a:
    popieram wypowiedź pana "prywatnie":
    "Moje osobiste zdanie: nie może mieć dobrych zamiarów ten, kto chce dyktować wszystkim co mają robić.
    Strzelasz Pan w kolano Ostrowskiego aż miło popatrzeć ;)

    Na marginesie dodam:
    Większość z Państwa piszących stara się na siłe upolitycznić działania radnych Fity i Sudra zgodnie z ogólnokrajową akcją "anty PiS". Ciekawe zjawisko, głównie ze względu na to że pomimo swojej partyjnej przynależności (dziwnie to brzmi gdy czytam to zdanie po raz kolejny) są oni jednymi z niewielu radnych przeciwstawiających się komitywie która od kilkunastu lat zdaje się być "nie do ruszenia". Widać symbioza z urzędem miasta jest na tyle silna że zapobiega jakimkolwiek próbom wpłynięcia na rozbicie układu, manipulując informacją kładąc presję na "opozycje" w Radzie Miasta i Gminy.
    Szanowni Państwo, jak rozliczać to wszystkich jednakowo - z góry na dół. Bo wybory tuż, tuż.
    25 12 Cytuj Zgłoś
  • Piotr 23.05.2018 - 21:28
    jakże to być może, że pan "konto usunięte" ma konto usunięte, a ciągle poPISkuje .... :-)
    13 33 Cytuj Zgłoś
  • 23.05.2018 - 22:28
    Pietras napisał/a:
    jakże to być może, że pan "konto usunięte" ma konto usunięte, a ciągle poPISkuje .... :-)
    CUD PANIE CUD
    16 Cytuj Zgłoś
  • 24.05.2018 - 12:10
    Pietras napisał/a:
    jakże to być może, że pan "konto usunięte" ma konto usunięte, a ciągle poPISkuje .... :-)
    jak już coś to nie poPiSkuje tylko pisze jak czytam takie fałszywe i obłudne komentarze jak m.in. twoje i prywatnego a dlaczego nie pod swoim nickiem ponieważ cenzor często usuwał moje wypowiedzi i stosowane było zafałszowanie odnośnie oceny wypowiedzi , przykład: człowiek jeszcze ledwo posta nie ukończył a tu już 100 minusów , dlaczego cenzor info nic z tym nie robił?!
    Jeżeli się to zmieni wrócę do nicka

    wracając do ciebie pietras pytam na spokojnie pomijając partie polityczne , (przypomnę ci jeszcze raz że nie jestem wyborcom PiSu po prostu od kilkunastu lat obserwuje scenę polityczną i zauważam zmiany odnośnie życia ludzi pod daną władzą , trzeba też umieć oceniać , chwalić i krytykować a nie tylko krzyczeć i przeszkadzać)

    więc pytam spokojnie jak ci się żyło za po przedniej władzy (stawki od 2,5 do 7 zł na godzinę pomijając budżetówkę) umowy śmieciowe , większe bezrobocie - chyba że ty miałeś lepiej?!

    drugie czy masz coś do programu 500 plus dla dzieci (dzisiejsza opozycja dzisiaj mówi że też by teraz dała) ?

    dlaczego poprzednicy nie interesowali się niepełnosprawnymi ?

    czy dawniej podobało ci się sądownictwo (korupcje , skandaliczne wyroki , nadzwyczajna kasta)?

    co sądzisz o aferach reprywatyzacyjnych , amber gold ?

    pobicia i pałowanie przez policję ludzi m.in. na marszach niepodległości?

    na koniec czy według ciebie w polskiej polityce powinni być ludzie o przeszłości związanej z pzpr m.in. tajni współpracownicy sb czytaj konfidenci?!

    pietras proszę o prawdziwą odpowiedź

    37 12 Cytuj Zgłoś
  • 24.05.2018 - 19:44
    Pytanie czy dyskusja z sekta ma sens. Gdy do was przychodza Świadkowie Jehowy, dyskutujecie? Prawda jest taka, trzeba umieć i być dobrze merytorycznie przygotowanym by znaleźć fałsz.

    Z PiS jest podobnie. Dla przykładu- post powyżej: pozwolę sobie zauważyć, że gro ludzi związanych bezpośrednio z komunistycznym aparatem działa właśnie w PiS (Stanisław Piotrowicz, Andrzej Kryże, Wojciech Jasiński, Karol Karski, Andrzej Aumiller, Stanisław Kostrzewski, Marcin Wolski i wielu innych). I podobnie, ludzie którzy należeli do PZPR są w każdej innej partii, takie były wtenczas czasy że do PZPR należało wielu Polaków, np. zapisywali się do partii grupowo pracując w państwowych zakładach. Zamiast oczywiste zostawić oczywistym i przejść do porządku dziennego, PiS woli grzebać w przeszłości i skłócać środowiska, korzystając nierzadko z niewiedzy tych którzy ślepo wierzą w to co mówią w Wiadomościach TVP albo w to co piszą typy spod ciemnej gwiazdy na forach. Znamy sens powiedzenia: polowanie na czarownice.

    Co do liczby afer: w ciągu niespełna 3 lat zrobiono ich więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Szkoda pisać...
    13 35 Cytuj Zgłoś
  • 27.05.2018 - 19:52
    Chętnie podjąłbym dyskusję z "wiernym dzieckiem PRLu", a te wszystkie kajtki liżące mu zadek i liczące na ochłapy z pańskiego stołu, to nic nie znaczące ludzkie cienie.. Tacy są w każdym chorym systemie, bez nich nie byłoby nic, w wyścigu po łaski prezesa gotowi są zrobić wszystko (http://mobile.natemat.pl/239147,kim-jest-krzysztof-pregowski-mezczyzna-w-garniturze-wykrecal-rece-kobietom )

    Wszak, żeby w Polsce przywrócić tylnymi drzwiami coś przypominającego komunizm trzeba dobrze kłamać i rozdawać, zabierać i rozdawać, a nade wszystko krzyczeć na wszystkich wokół że są zdrajcami i komunistami. Ot, cała taktyka. Kaczyński stawia wszystko, bo albo wyląduje w kiciu razem z innymi działaczami tego chorego układu który stworzył, albo uda mu się zlikwidować opozycję i podporządkować sobie całkowicie policję, sądy, wojsko i inne instrumenty nacisku na społeczeństwo.

    Kłopot w tym, że na emocjach Polaków nie da się zagrać. Wykorzystać nastroje społeczne do własnych celów - granie na religii nie przyniosło spodziewanych rezultatów, granie na uczciwości patriotyzmie również się nie udało bo wyszło na jaw że kradną, sianie nienawiści do obcokrajowców, Unii Europejskiej i innych partii też zawodzi. Jedyne co mu zostało to puścić sługi po kraju i rozgłaszać że będą dalej rozdawać. Żeby podtrzymać nadzieje dziecka PRL trzeba rozdawać. Nic innego w Polsce nie da się zrobić, kto sieje wiatr ten zbiera burzę. Amen.
    4 9 Cytuj Zgłoś
  • 30.05.2018 - 19:56
    Kto nie z nami, ten przeciwko nam - następny znak rozpoznawczy ludzi z PiS. Wróg więc czyha na każdym kroku, a jeśli wróg to na pewno zdrajca. I kółko się zamyka. Klasyczna zasada demokratycznego dochodzenia do kompromisów i wspólnych rozwiązań pada na łeb. Bo to guru prezes ma rację, tą "mojszą" i "najmojszą". Więc pan prezes będzie tylko mówił i decydował. Pamiętajcie żeby w każdej sprawie pytać prezesa!

    Sami nie wiedzą, jacy śmieszni być potrafią. Choć to kosztowna komedia.
    https://m.youtube.com/watch?v=1kskMQhVPP0
    3 7 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach