Myślenice: Bloczki parkingowe odchodzą w niepamięć. Parkingowych zastąpią parkometry

Parkingowych wydających nam podczas parkowania bloczki zastąpią automaty. W Myślenicach stanie 9 parkometrów, a przy głównych ulicach w centrum, za darmo nie zaparkują już ich mieszkańcy

Uchwała w sprawie ustalenia miejsc i opłat za parkowanie w mieście była jednym z gorętszych tematów VIII posiedzenia Rady Miejskiej w Myślenicach.

Głosowanie poprzedziła dyskusja, którą wywołał radni Kamil Ostrowski (KW Macieja Ostrowskiego) wnioskując o zmianę godzin w których pobierane będą opłaty. Projekt uchwały obejmował płatność od poniedziałku do piątku w godz. 7-18, natomiast radny postulował o pobieranie opłat w godz. 8-18.

Kamil Ostrowski (KW MO): Swój wniosek uzasadniam tym, że podczas podejmowania uchwały dotyczącej reaktywacji Szkoły Podstawowej nr 1 mówiliśmy o tym, aby udostępnić rodzicom możliwość korzystania z bezpłatnych parkingów i bezpieczne doprowadzenie dzieci do szkoły. Chodzi mi wyłącznie o parkingi w Rynku – argumentował.

Do tego wniosku negatywnie odniósł się burmistrz.

Burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS): Przesunięcie godzinowe nie wpłynie na poprawę dostępności parkowania w obrębie Rynku. Ta propozycja nic nie wniesie - jeśli mówimy o interesie rodziców dzieci, które będą dowożone w moim przekonaniu - godziny późniejsze, wpłyną na to, że te miejsca będą jeszcze bardziej niedostępne i zostaną wykorzystane przez innych mieszkańców, niekoniecznie przez rodziców dowożących dzieci do szkoły.

Ostatecznie radni 17 głosami za, 2 przeciw i 2 wstrzymującymi przyjęli uchwałę w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania na terenie Myślenic, a następnie 17 za, 1 przeciw i 3 wstrzymującymi w sprawie ustalenie miejsc i opłat za parkowanie samochodów na drogach wewnętrznych i parkingach nie objętych Strefą Płatnego Parkowania.

 

Co się zmieni?

Mimo, że projekt uchwały był dyskutowany podczas posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej, nie obyło się bez wymiany zdań przed głosowaniem.

- Uchwała ma za zadanie uporządkować stan, który dzisiaj jest i nie do końca był realizowany zgodnie z przepisami Prawa Zamówień Publicznych i w trosce o zadbanie o większe wpływy do budżetu z pominięciem prowizji, jaką do tej pory zasilała budżety prywatnych podmiotów – podczas wprowadzenia do uchwały mówił burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

W odpowiedzi na to radna Grażyna Ambroży (KW Bez Układów) poprosiła o przedstawienie symulacji kosztów i zysków po zainstalowaniu parkometrów i jego porównanie z dotychczasowymi wpływami do budżetu.

Następnie głos zabrał Robert Pitala, były naczelnik wydziału mienia, dzisiaj sekretarz Urzędu Miasta i Gminy Myślenice.

Robert Pitala, sekretarz UMiG Myślenice: Dzisiaj mniej więcej wygląda to w ten sposób, że 30% dochodów idzie dla inkasentów, co daje ponad 200 tys zł na rok. Do tego dochodzi wykonanie bloczków - ok. 45 tys. zł co daje w sumie ok. 250 tys. zł.

Po wprowadzeniu parkometrów mamy 3 składowe dzierżawy za parkometr, za licencję oprogramowania i wynagrodzenie dwóch pracowników, co stanowi koszt ok. 180 tys. zł w pierwszych 2 latach. To okres dzierżawy parkometrów, a po jego zakończeniu urządzenia staną się własnością gminy.

W pierwszych dwóch latach powinniśmy zyskać 70 tys. zł, po tych dwóch latach - co najmniej 170 tys. zł. Szczegółową analizę będziemy mogli przedstawić po przetargu, kiedy podpiszemy umowy z kontrolerami strefy.

 

Parkingowych zastąpią parkometry

Największą zmianę stanowi sposób pobierania opłat, bowiem miejsce parkingowych zajmą... parkometry.

Jak czytamy w uzasadnieniu do uchwały"(...) wyeliminuje to wysokie koszty obsługi Strefy Płatnego Parkowania, takie jak prowizje za sprzedaż bloczków parkingowych i ich wykonanie. Prognozowany jest także wzrost przychodów poprzez wymuszenie większej rotacji pojazdów w Strefie. Ponadto eliminacja czynnika ludzkiego zagwarantuje całkowitą szczelność finansową systemu poboru opłat".

Na terenie miasta stanie stanąć 9 takich urządzeń, a za postój płacić będziemy w ramach tzw. Strefy Płatnego Parkowania, która może objąć ulice Kilińskiego, Klakurki, Jordana (za parkiem Jordana w kierunku restauracji), Średniawskiego od Kilińskiego do Kniaziewicza oraz na wyznaczonych drogach wewnętrznych i parkingach poza strefą (Rynek, Gałczyńskiego, Jordana, Słowackiego).

Natomiast parkometry staną: w Rynku (przy Urzędzie Miasta i Gminy - 2 i przy wylocie ul. Piotra Skargi -1, przy ul. Jordana (wjazd w kierunku restauracji i przy TS Sokół - 2, przy ul. Gałczyńskiego -2, ul. Kilińskiego - 1, przy ul. Średniawskiego - 1, przy ul. Słowackiego (plac w miejscu dawnego dworca busów) - 1.

Zapłacimy za godzinę, a mieszkańcy za cały rok

Dzisiaj za każdą rozpoczętą godzinę w wyznaczonych strefach od poniedziałku do piątku w godz. 7-18 płacimy 2 zł. Od maja opłaty pobierane będą w tych samych dniach, w godz. 8-18, jednak zmieni się ich wysokość.

Zostawiając samochód w obrębie strefy zapłacimy 1 zł za 30 min (stawka minimalna), 2 zł za pierwszą godzinę, 2,40 zł za drugą godzinę, 2,80 za trzecią godzinę, 2 zł za czwartą i kolejne godziny postoju.

Abonament dla mieszkańców pozwalający parkowanie samochodów w strefach kosztować będzie 300 zł (za rok), 150 zł (pół roku), 100 zł (kwartał), 50 zł (miesiąc) lub 400 zł (za roczne miejsce wyznaczone kopertą). Natomiast przedsiębiorcy zapłacą 100 zł miesięcznie za parkowanie jednego samochodu dla osób prowadzących działalność gospodarczą w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie zapłacimy za pozostawienie auta w strefie, czeka nas mandat w wysokości 50 zł.

Powiązane tematy

Czytaj także

Komentarze

  • 25.03.2019 - 17:34
    zdjecie
    23 11 Cytuj Zgłoś
  • mysleniczaninzdziada 25.03.2019 - 18:02
    nie nadazam za kariera Pana Roberta Pitali - radny, naczelnik wydzialu mienia teraz sekretarz urzedu - czy szanowna Redakcja przypadkiem sie nie pomylila w podpisie?
    39 13 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 18:20
    mysleniczaninzdziada napisał/a:
    nie nadazam za kariera Pana Roberta Pitali - radny, naczelnik wydzialu mienia teraz sekretarz urzedu - czy szanowna Redakcja przypadkiem sie nie pomylila w podpisie?
    A to jeszcze pewnie nie koniec - ciężko znaleźć miejsce dla osoby bez kompetencji i nieroba w jednym :-( a partia obiecała stanowisko i pieniądze, ehhh szkoda słów!
    51 10 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 18:40
    Trochę to niesprawiedliwe dla kierowców spoza Myślenic. Często bywam w tym mieście i chciałbym wykupić abonament np na rok ale nie będę miał takiej możliwości. A przecież wydaje podczas pobytu w Myślenicach swoje pieniążki których część zasila budżet więc trochę to nie fair
    26 13 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 18:43
    Jeżeli jest tak jak podaje Robert Pitala czyli,, że obecnie 200 tyś które idzie dla inkasentów stanowi 30% to znaczy że miasto zarabia rocznie po odjęciu druku bloczków 45 tyś
    670 tyś
    - 45 tyś
    -------------
    =625 tyś

    Zaś po zainstalowaniu parkomatów ma zarabiać 70 tyś rocznie przez dwa lata
    a w następnych 170 tyś
    To nawet nie licząc dwóch lat pierwszych, w następnych na których mamy już zarabiać
    w każdym roku jesteśmy w plecy 455 tyś w stosunku do obecnych dochodów.
    tj.
    625 000 teraz i z parkomatami po dwóch latach 170 000= 455 000 w każdym roku.

    Proszę mnie poprawić, bo pewnie się mylę.
    38 8 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 18:46
    bono napisał/a:
    Jeżeli jest tak jak podaje Robert Pitala czyli,, że obecnie 200 tyś które idzie dla inkasentów stanowi 30% to znaczy że miasto zarabia rocznie po odjęciu druku bloczków 45 tyś
    670 tyś
    - 45 tyś
    -------------
    =625 tyś

    Zaś po zainstalowaniu parkomatów ma zarabiać 70 tyś rocznie przez dwa lata
    a w następnych 170 tyś
    To nawet nie licząc dwóch lat pierwszych, w następnych na których mamy już zarabiać
    w każdym roku jesteśmy w plecy 455 tyś w stosunku do obecnych dochodów.
    tj.
    625 000 teraz i z parkomatami po dwóch latach 170 000= 455 000 w każdym roku.

    Proszę mnie poprawić, bo pewnie się mylę.
    Nie poprawiaj tekstu co minutę. Nie masz pojęcia o ekonomii to nie pisz. Szkoda prądu.
    14 38 Cytuj Zgłoś
  • Krzysztof Mowak 25.03.2019 - 19:04
    Chwileczke, czyli że jak miasto będzie miało mniejsze koszty a my będziemy więcej płacić? Dobrze licze? Teraz za 3 godzy place 6zl a będę płacił 7.2zl?
    30 6 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 19:11
    Za każdą zmianą idzie podwyżka, mniej lub bardziej ukryta, tak pokazuje życie. I chyba ciężko będzie kogokolwiek przekonać, że tym razem będzie 2 w 1, tzn. taniej i wygodniej. Niech jeszcze zrobią wygódki :-p
    26 7 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 19:50
    Oglądaliście sesje ? Jak Szlachetka zagotował po przegranym głosowaniu ? To się leczy !!
    Ludzie to jest chore, facet pianę toczy gdzy coś nie jest po jego myśli !

    Przynajmniej wiadomo dlaczego PIS nie cierpi demokracji :)
    50 13 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 20:07
    zdjecie
    38 15 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 25.03.2019 - 21:38
    „Dzisiaj mniej więcej wygląda to w ten sposób, że 30% dochodów idzie dla inkasentów, co daje ponad 200 tys zł na rok”

    Co to znaczy „mniej więcej”? Przecież to publiczne pieniądze, nie można podać konkretnych kwot tylko jakieś szacunki? To jak jest przeprowadzona kalkulacja ze parkometry się opłacają ? Tak mniej czy więcej się opłacają?

    Efekt tej zmiany to jak ktoś wcześniej słusznie zauważył podwyżka - zapłacimy więcej za pozostawienie samochodu. Jak dla mnie ani to nie rozwiązuje braku miejsc parkingowych ani nie systematyzuje parkowania w mieście. Tak to „mniej więcej wyglada” ze coś się robi ale coś tam gdzieś ileś jakos ten tego...
    20 3 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 21:54
    - Uchwała ma za zadanie uporządkować stan, który dzisiaj jest i nie do końca był realizowany zgodnie z przepisami Prawa Zamówień Publicznych i w trosce o zadbanie o większe wpływy do budżetu z pominięciem prowizji, jaką do tej pory zasilała budżety prywatnych podmiotów – podczas wprowadzenia do uchwały mówił burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).]
    Z tego co sam zaobserwowałem to parkingowi starają się jakoś sensownie ustawiać te samochody na parkingach, a po zmianach nie będzie miał kto tego robić. Widząc jak niektórzy parkują podejrzewam, że skutek będzie taki, że tam gdzie powinno się zmieścić 10 samochodów zmieści się 7-8.

    Prognozowany jest także wzrost przychodów poprzez wymuszenie większej rotacji pojazdów w Strefie. Ponadto eliminacja czynnika ludzkiego zagwarantuje całkowitą szczelność finansową systemu poboru opłat".
    Na prawdę pan burmistrz myśli, że będzie większa rotacja? Nie sądzę. Co do szczelności systemu - przecież ktoś będzie musiał kontrolować czy kierowcy wykupili bilety więc czynnik ludzki pozostanie.

    Po wprowadzeniu parkometrów mamy 3 składowe dzierżawy za parkometr, za licencję oprogramowania i wynagrodzenie dwóch pracowników, co stanowi koszt ok. 180 tys. zł w pierwszych 2 latach. To okres dzierżawy parkometrów, a po jego zakończeniu urządzenia staną się własnością gminy.
    Mam rozumieć, że tych dwóch pracowników to będą kontrolerzy? Dwie osoby mają kontrolować cały teren? To już wiem, że będę sobie mógł podjeżdżać np. do sklepu na 2 minuty i nie płacić bo zanim taki kontroler się pojawi to ja już dawno zdążę odjechać. :)

    A czy nie lepiej było zatrudnić tych parkingowych bezpośrednio w urzędzie (bez pośredników) i wyposażyć w kasy fiskalne zamiast bloczków?
    32 8 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 22:25
    PiterOlek napisał/a:
    Oglądaliście sesje ? Jak Szlachetka zagotował po przegranym głosowaniu ? To się leczy !!
    Ludzie to jest chore, facet pianę toczy gdzy coś nie jest po jego myśli !

    Przynajmniej wiadomo dlaczego PIS nie cierpi demokracji :)
    Pojechał po nich grubo (1:59:15 - 2:03:50). Trochę dyplomacji by się przydało, zwłaszcza że chodzi o drobną sprawę.
    20 5 Cytuj Zgłoś
  • 25.03.2019 - 23:36
    bono napisał/a:
    Proszę mnie poprawić, bo pewnie się mylę.
    tak mylisz się, a poprawka obejmuje zwrot "powinniśmy zyskać", jeśli masz określone zyski i od nich jeszcze zyskujesz oznacza w domyśle słowo "dodatkowo". Może w euro powinny Ci to rozpisać?

    krzysiek 89 napisał/a:
    Chwileczke, czyli że jak miasto będzie miało mniejsze koszty a my będziemy więcej płacić? Dobrze licze? Teraz za 3 godzy place 6zl a będę płacił 7.2zl?
    Tak zazwyczaj i w tym przypadku też tak jest.
    Na pocieszenie cennik z Krakowa
    http://mi.krakow.pl/strefa-platnego-parkowania/stawki-oplat

    W Wiedniu 4,5zł za 30minut ale pierwsze do 15minut możesz stać za darmo. Ceny cenami ale marzy mi się u nas 15minut a nawet 10minut darmowego. Byłaby rotacja, a takich "wyskoków" z auta na kilka minut jest sporo. Myśle, że moje marzenia zostaną w strefie marzycielskiego parkowania ....przynajmniej do wychylenia głowy przez skarbnika z zadłużonego budżetu miejskiego.
    6 14 Cytuj Zgłoś
  • Piotr Tomczek 25.03.2019 - 23:46
    Nastepne podwyzki ?
    Około 20 dni w miesiącu x 10 m-cy to daje około 200 złotych rocznie dla rodziców. Brawo wy.
    Ja bym to nazwał nowym podatkiem kierownika Pitali.
    Radny Ostrowski uratował Burmistrzowi ,..... Rodzice od września by tego nie odpuścili.
    14 6 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 7:12
    Vivaldi napisał/a:
    tak mylisz się, a poprawka obejmuje zwrot "powinniśmy zyskać", jeśli masz określone zyski i od nich jeszcze zyskujesz oznacza w domyśle słowo "dodatkowo". Może w euro powinny Ci to rozpisać?



    W Wiedniu 4,5zł za 30minut ale pierwsze do 15minut możesz stać za darmo. Ceny cenami ale marzy mi się u nas 15minut a nawet 10minut darmowego. Byłaby rotacja, a takich "wyskoków" z auta na kilka minut jest sporo. Myśle, że moje marzenia zostaną w strefie marzycielskiego parkowania ....przynajmniej do wychylenia głowy przez skarbnika z zadłużonego budżetu miejskiego.
    Oczekiwał bym wyjaśnienia od kompetentnej osoby z UMiG, nie kibica amatora.


    W Londynie jeszcze drożej, ale na twoim miejscu przywoływał bym raczej Węgry do porównań i to miasto partnerskie, Węgry to nasz wzorzec. Wiedeń to jak będziemy w euro i z Warszawy przeniosą stolicę do Myślenic.
    13 8 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 7:56
    To może zrobić płatny parking od 7-18 ale wyznaczyć strefę przy szkole (szkołach) 15 minut darmowych w godzinach przywożenia i odbierania dzieci.
    11 10 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 11:38
    bono napisał/a:
    Oczekiwał bym wyjaśnienia od kompetentnej osoby z UMiG, nie kibica amatora.
    (...)Węgry to nasz wzorzec.
    Nie kibic amator, tylko ktoś kto umie dodać 2+2 i przeanalizować słowo "zysk" od danych wyjściowych. Do tego nie są potrzebne specjalne kompetencje.....wytłumaczyć o czym mówię? Trudno już uchwycić które słowa rozumiesz. Czasem schodzę coraz niżej i prościej a mimo to ciągle czegoś nie rozumiesz (jakby Ci się bateryjki w pilocie kończyły) i oczekujesz, szukasz wzorców :-)
    Co tym masz z tym słowem "wzorzec". Już Ci raz napisałem i zapytałem: a coś własnego? Dlaczego ciągle i zawsze robisz coś na wzór?


    mysleniczanin07 napisał/a:
    Nastepne podwyzki ?
    Zapytaj byłego Burmistrza o to samo. Z resztą to tendencja ogólna. W krytycznych centrach miast wjazdu kompletnie nie będzie lub już nie ma. U nas tylko dlatego, że trzeba budżet ratować to masz możliwość wjechania do centrum. Zależność prosta i oczywista.
    6 10 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 12:18
    Vivaldi napisał/a:
    Nie kibic amator, tylko ktoś kto umie dodać 2+2 i przeanalizować słowo "zysk" od danych wyjściowych. Do tego nie są potrzebne specjalne kompetencje.....wytłumaczyć o czym mówię? Trudno już uchwycić które słowa rozumiesz. Czasem schodzę coraz niżej i prościej a mimo to ciągle czegoś nie rozumiesz (jakby Ci się bateryjki w pilocie kończyły) i oczekujesz, szukasz wzorców :-)
    Co tym masz z tym słowem "wzorzec". Już Ci raz napisałem i zapytałem: a coś własnego? Dlaczego ciągle i zawsze robisz coś na wzór?


    .
    Dowartościowuj się, inni ci nie pomogą.
    7 8 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 12:29
    Vivaldi napisał/a:
    tak mylisz się, a poprawka obejmuje zwrot "powinniśmy zyskać", jeśli masz określone zyski i od nich jeszcze zyskujesz oznacza w domyśle słowo "dodatkowo". Może w euro powinny Ci to rozpisać?

    .
    Teraz mi wyjaśniłeś
    poprawka obejmuje zwrot "powinniśmy zyskać",
    A to rzeczywiście nie wiedziałem że zyskamy, a nie wiesz ile zyskamy?...
    bo jak masz określone zyski i od nich jeszcze zyskujesz oznacza w domyśle słowo "dodatkowo".


    A teraz to już rozumiem, no taki człowiek tępy, a to słowo kluczowe "dodatkowo" załatwiło cały zysk.
    O i zawsze będę się posiłkował Tobą w tak skomplikowanych wyliczeniach, ja ekonomię miałem tylko w średniej szkole, ale żaden nauczyciel tak mi tego nie wyłożył jak ty. A jeszcze domagają się podwyżek.
    Myślałeś kiedyś o zawodzie wykładowcy?
    9 6 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 16:07
    bono napisał/a:
    Myślałeś kiedyś o zawodzie wykładowcy?
    Wystarczy mi wykładanie podstaw dodawania tutaj. Widzisz nie mam kursu 3 miesięcznego pedagogicznego jak większość strajkujących "niby" nauczycieli po kursie. Obecnie jest już wymagane przygotowanie pedagogiczne jako odrębny dyplom. Ale kto wie może dorobię. Mógłbym obok wykształcenia ekonomicznego wykorzystać także posiadane muzyczne :-)
    Zawsze jakoś bym do tych najbardziej opornych "bonczków" trafił :-)
    Wiesz jak jest, w ciepełku posiedzieć w szkole zawsze można. Co jakiś czas krzyknie się tysiaka, jakoś to będzie. Nie trzeba być obecnie fachowcem aby w szkole uczyć. Eeeee masz racje, chyba zrobię podyplomówkę jakąś pedagogiczną, w sumie to byle jaka może być, papier w szkole ważny a nie głowa.
    4 8 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 18:00
    NO WRESZCIE!!! DOBRĄ DEKADĘ JESTEŚMY ZA "PRAWIE" WSZYSTKIMI MIASTAMI POWIATOWYMI
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 18:01
    Vivaldi napisał/a:
    Wystarczy mi wykładanie podstaw dodawania tutaj. Widzisz nie mam kursu 3 miesięcznego pedagogicznego jak większość strajkujących "niby" nauczycieli po kursie. Obecnie jest już wymagane przygotowanie pedagogiczne jako odrębny dyplom. Ale kto wie może dorobię. Mógłbym obok wykształcenia ekonomicznego wykorzystać także posiadane muzyczne :-)
    Zawsze jakoś bym do tych najbardziej opornych "bonczków" trafił :-)
    Wiesz jak jest, w ciepełku posiedzieć w szkole zawsze można. Co jakiś czas krzyknie się tysiaka, jakoś to będzie. Nie trzeba być obecnie fachowcem aby w szkole uczyć. Eeeee masz racje, chyba zrobię podyplomówkę jakąś pedagogiczną, w sumie to byle jaka może być, papier w szkole ważny a nie głowa.
    Mądrego to aż miło posłuchać.
    8 1 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 20:03
    bono napisał/a:
    Mądrego to aż miło posłuchać.
    Nooo baaaa.... :-) ......zatem ucz się, bo wiecznie żył nie będę :-)))
    4 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 20:27
    Vivaldi napisał/a:
    Nooo baaaa.... :-) ......zatem ucz się, bo wiecznie żył nie będę :-)))
    Masz jakieś plany?
    3 2 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 20:34
    W miejscach gdzie są bankomaty, uważam, że jest to przegięcie, że trzeba kupić bilet parkingowy, żeby móc skorzystać z urządzenia.

    Ile się przy nim stoi? 3 min. ?
    Tego tematu pewnie, nikt na tym głosowaniu, nie poruszył...
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 20:39
    Pablo napisał/a:
    W miejscach gdzie są bankomaty, uważam, że jest to przegięcie, że trzeba kupić bilet parkingowy, żeby móc skorzystać z urządzenia.

    Ile się przy nim stoi? 3 min. ?
    Tego tematu pewnie, nikt na tym głosowaniu, nie poruszył...
    Będziesz miał 5-10 min na przedłużenie bądź kupienie biletu, tak było zwyczajowo wszędzie.
    Więc zmieścisz się w tych 5 min na bankomat.
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 20:57
    Vivaldi napisał/a:
    Wystarczy mi wykładanie podstaw dodawania tutaj. Widzisz nie mam kursu 3 miesięcznego pedagogicznego jak większość strajkujących "niby" nauczycieli po kursie. Obecnie jest już wymagane przygotowanie pedagogiczne jako odrębny dyplom. Ale kto wie może dorobię. Mógłbym obok wykształcenia ekonomicznego wykorzystać także posiadane muzyczne :-)
    Zawsze jakoś bym do tych najbardziej opornych "bonczków" trafił :-)
    Wiesz jak jest, w ciepełku posiedzieć w szkole zawsze można. Co jakiś czas krzyknie się tysiaka, jakoś to będzie. Nie trzeba być obecnie fachowcem aby w szkole uczyć. Eeeee masz racje, chyba zrobię podyplomówkę jakąś pedagogiczną, w sumie to byle jaka może być, papier w szkole ważny a nie głowa.
    Widzę, że towarzysza pis rzucił obecnie na front walki rewolucyjnej z nauczycielami ??
    8 3 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 21:24
    t-34 napisał/a:
    Widzę, że towarzysza pis rzucił obecnie na front walki rewolucyjnej z nauczycielami ??
    całe szczęście, że nie czołgi
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 26.03.2019 - 21:45
    Wreszcie będzie miejsce do parkowania, większość wieśniaków nie będzie umiała tego obsługiwać więc nie będzie tam parkować.
    6 11 Cytuj Zgłoś
  • 26.03.2019 - 22:39
    OKOKI napisał/a:
    Wreszcie będzie miejsce do parkowania, większość wieśniaków nie będzie umiała tego obsługiwać więc nie będzie tam parkować.
    To ze ty nie potrafisz to nie znaczy że większość WIEŚNIAKÓW nie potrafi
    8 4 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 1:00
    panie jopek koniec z samowolka teraz bedzie bankructwo i na leczenie z chazardu
    6 4 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 6:37
    Jeśli to czytają ludzień odpowiedzialni za zakup parkomaktów. To absolutnie nie zamawiajcie takich jak są w Bochni. Trudna obsługa zawieszają się.
    Super działają i są proste w obsłudze z kolei w Oświęcimiu .
    Wrzucasz monetę i naciskasz jeden przycisk . Tak to ma działać! !!!
    8 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 6:39
    Proszę, aby nie zapomniano przy rozpisywaniu przetargu na dostawę parkometrów o kiku technicznych aspektach:
    - możliwość płatności karami kredytowymi,
    - brak konieczności wpisywania numeru rejestracyjnego,
    - współpraca z systemami płatniczymi typu SkyCash,
    - 10 minutowy bufor darmowy ( na dokonanie płatności, wyskok do bankomatum, " kiss and go to school" itp.)
    P.S. nie oglądałem materiału video z posiedzenia, może było o tym...
    7 2 Cytuj Zgłoś
  • kar war 27.03.2019 - 7:58
    [cytat=Mieszkaniec Bęczarki] A czy teraz masz 10 minut darmowego parkingu na wyskok do bankomatu To jest tylko dobra wola parkingowego czy ci da bilet czy nie. W Krakowie masz parkometry co 100 do 150m. Więc po zaparkowaniu auta idziesz po bilet i dajesz go za szybę. A nie chodzisz po sklepach, bankach i urzędach żeby załatwiać swoje sprawy. Bankomat masz koło biedronki cerfura i Orlenu to po co jechać do rynku. Też mozna wypłacić pieniądze Przy zakupach w sklepie
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 9:18
    OKOKI napisał/a:
    Wreszcie będzie miejsce do parkowania, większość wieśniaków nie będzie umiała tego obsługiwać więc nie będzie tam parkować.
    A może postoisz parę dni przy parkomacie i będziesz uczył "wieśniaków" obsługi?
    7 3 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 27.03.2019 - 10:35
    Jak zaparkujesz koło samego banku na tą jedną minutę bez płacenia i wyskoczysz do bankomatu, to raczej małe szanse wpadki. No chyba, że kontroler będzie obserwował i łowił takich :D Tylko że postój do jednej minuty to nie parkowanie.
    1 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 11:55
    bono napisał/a:
    Jeżeli jest tak jak podaje Robert Pitala czyli,, że obecnie 200 tyś które idzie dla inkasentów stanowi 30% to znaczy że miasto zarabia rocznie po odjęciu druku bloczków 45 tyś
    670 tyś
    - 45 tyś
    -------------
    =625 tyś

    Zaś po zainstalowaniu parkomatów ma zarabiać 70 tyś rocznie przez dwa lata
    a w następnych 170 tyś
    To nawet nie licząc dwóch lat pierwszych, w następnych na których mamy już zarabiać
    w każdym roku jesteśmy w plecy 455 tyś w stosunku do obecnych dochodów.
    tj.
    625 000 teraz i z parkomatami po dwóch latach 170 000= 455 000 w każdym roku.

    Proszę mnie poprawić, bo pewnie się mylę.
    45 000 za bloczki parkingowe??!!
    Dziwne że drukowane są (były)przez męża pani z UMiG Myślenice.
    Ale wszystko jest w porządku,polityka prorodzinna.
    Ciekawe że czasach komputerów i internetu mamy w Myślenicach więcej urzędników niż za komuny.
    Niektóre posady są dziedziczne....
    10 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 15:30
    NO WRESZCIE!!! DOBRĄ DEKADĘ JESTEŚMY ZA "PRAWIE" WSZYSTKIMI MIASTAMI POWIATOWYMI
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 15:54
    bono napisał/a:
    Jeżeli jest tak jak podaje Robert Pitala czyli,, że obecnie 200 tyś które idzie dla inkasentów stanowi 30% to znaczy że miasto zarabia rocznie po odjęciu druku bloczków 45 tyś
    670 tyś
    - 45 tyś
    -------------
    =625 tyś

    Zaś po zainstalowaniu parkomatów ma zarabiać 70 tyś rocznie przez dwa lata
    a w następnych 170 tyś
    To nawet nie licząc dwóch lat pierwszych, w następnych na których mamy już zarabiać
    w każdym roku jesteśmy w plecy 455 tyś w stosunku do obecnych dochodów.
    tj.
    625 000 teraz i z parkomatami po dwóch latach 170 000= 455 000 w każdym roku.

    Proszę mnie poprawić, bo pewnie się mylę.
    powinienes to policzyc ze tak powiem od drugiej strony. Nie jako dochod, ale jako koszt. Tak ze - na chwila obecna za obsluge ponosimy koszt 200 tys inkasent i 45 tys za bloczki. To jest kwota za jeden rok. Tak ze za 2 lata ten koszt bedzie wynosil 490 tys.

    przy parkometrach koszt to 170 tys za dwa lata a pozniej koszt ma byc mniejszy bo parkometry beda miejskie juz.

    Nikt nie pisal jakie sa dochody - licze ze wzieto pod uwage zalozenie ze tutaj nic sie nie zmieni. Czyli nadal beda przekraczac 600 tys rocznie. Zostanie wiecej w kieszeni.
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 19:13
    k5296938 napisał/a:
    panie jopek koniec z samowolka teraz bedzie bankructwo i na leczenie z chazardu
    Znajdzie jakąś posadkę w starostwie albo w wodociągach. Dobrym znajomym Ostrego włos z głowy nie spadnie.
    3 6 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 27.03.2019 - 20:11
    Skawina ma od półtora roku strefę płatnego parkowania, natomiast postój do 30 minut jest darmowy. Oczywiście trzeba bilecik pobrać wcześniej.
    3 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 23:02
    Sprawa jest prosta mieszkańcy wykupią koperty i już nie będzie miejsc parkingowych mają do tego pełne prawo- też bym tak zrobiła przy tak znikomej różnicy:) tylko nikt nie będzie miał prawa parkować na takim miejscu jak będzie wolne cały dzień. Z miejsca które mogłoby rocznie zarobić tysiące będzie 400 zł
    :)
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • 27.03.2019 - 23:18
    Szlachetka obiecywał nie podnosić podatków, a tu za 3 godziny postoju opłata wzrasta o 20%. I jeszcze bezczelnie próbują wmawiać że teraz będzie mi lepiej. Skandal. Ciekawe kto na wdrożeniu tego nowego systemu skorzystał bo na pewno nie mieszkańcy?
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 28.03.2019 - 7:30
    blakmet napisał/a:
    NO WRESZCIE!!! DOBRĄ DEKADĘ JESTEŚMY ZA "PRAWIE" WSZYSTKIMI MIASTAMI POWIATOWYMI
    To może jeszcze strefę zieloną i zakaz poruszania się autami innymi jak elektryczne? Wszak jesteśmy zacofani, trzeba to nadrobić!
    5 2 Cytuj Zgłoś
  • Raphaell 02.04.2019 - 5:45
    prywatnie napisał/a:
    To zdjęcie faceta w sklepie jest śmieszne...jak tyrali na niego ludzie było ok a jak sam musi stać....to wszystko jest "be".....żenada:)
    Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach