logo-web9
Okolice

Budowa ekspresowej Zakopianki od Lubnia do Naprawy na ostatniej prostej

Częściowo odcinek powstającej Zakopianki został udostępniony kierowcom dwa lata temu. Prace mają potrwać do października, a najwcześniej ekspresowym odcinkiem pojedziemy w listopadzie

Budowa odcinka drogi ekspresowej S7 Naprawa – Lubień wchodzi na ostatnią prostą. W ramach drogi powstaje też tunel o długości 2 km, który będzie najdłuższy w kraju.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o tym, że prace mają potrwać do października, a kierowcy w pełni zakończoną Zakopianką na tym odcinku, pojadą najprawdopodobniej w listopadzie.

Z tym, że sam tunel zostanie oddany do użytku później. Więcej czasu wymaga układanie płyty podjezdniowej opartej na filarach. Prace w tym zakresie zostały wykonane w połowie.

Według ostatniego raportu GDDKiA prace na odcinku pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą wykonane zostały w 62,5 procentach, zaś ich koniec przewidywany jest na przełom roku.

W styczniu teren budowy wizytował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk (PiS). Podczas konferencji prasowej przy południowym wjeździe zapewniał, że mimo zawirowań związanych z pandemią, budowa obiektu przebiega zgodnie z założeniami. „Dyrektor budowy zapewnił mnie, że będą robili wszystko, aby Polacy mogli przejechać tym tunelem na Sylwestra do Zakopanego, a szczególnie mam nadzieję, że na konkurs skoków narciarskich w przyszłym roku, kiedy już pandemia ustąpi” – mówił.

Budowa 16 km ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką trwa od 2017 roku, wartość całego kontraktu wynosi 2,47 mld złotych.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!