Beskidzka Droga Integracyjna. GDDKiA ogłasza przetarg na badania geologiczne terenu budowy w Głogoczowie
Krakowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie badań geologicznych przed planowaną budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 z Bielska-Białej do Głogoczowa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Krakowie ogłosiła przetarg na kolejny etap prac, którego celem jest dokładne rozpoznanie geologiczne terenu budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.
Tak nazywana jest droga S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa. Połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 – Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską – z DK7 w Głogoczowie.
Droga będzie miała 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Droga ekspresowa S52 ma obecnie dwa funkcjonujące odcinki, od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Budowana Północna Obwodnica Krakowa będzie w przyszłości częścią S52.
Inwestor planuje wykonać ponad 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Przetarg na badania został podzielony na sześć części (Bielsko-Biała – Kęty, Kęty – Bulowice, Bulowice – Chocznia, Chocznia – Jaroszowice, Jaroszowice – Kalwaria Wschód, Kalwaria Wschód – Głogoczów).
Średnia głębokość odwiertu to 11 metrów. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać 30 metrów. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 metrów. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.
- Udało się przełamać impas. Wraz z małopolskimi parlamentarzystami zgłaszaliśmy w Ministerstwie Infrastruktury wagę tych potrzeb. Nasze głosy, a zatem także głosy mieszkańców spotkały się ze zrozumieniem i w budżecie państwa na 2024 rok zostały zabezpieczone środki na badania geologiczne, co umożliwiło ogłoszenie przetargu na ich wykonanie – ruch GDDKiA komentuje wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar (PSL).
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.