Valvoline Rajd Małopolski 2025: Czwarta runda Mistrzostw Polski na ulicach Myślenic
Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) najlepiej rozpoczęli czwartą rundę tegorocznej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach Valvoline Rajdu Małopolski rozgrywanego na ulicach Myślenic i leśnym odcinku prowadzącym na górę Chełm
Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wrócili do rywalizacji na asfalcie i od razu stanęli przed trudnym wyzwaniem, jakim jest tegoroczna edycja Valvoline Rajdu Małopolski (10–12 lipca). Nowością tegorocznej edycji rajdu był czwartkowy etap w powiecie myślenickim. Po ceremonii startu w Wadowicach niemal sto załóg rywalizowało na dwóch, dwukrotnie pokonywanych odcinkach specjalnych; OS1 prowadził ulicami Myślenic (1,35km), a OS3 przez las na szczyt góry Chełm (3,73 km).
Odcinki specjalne Valvoline Rajdu Małopolski nie należą do łatwych, nawet jeśli nawierzchnia jest sucha. A w tym roku, tuż przed startem rajdu, solidnie zmoczył je deszcz.
Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) – aktualni liderzy punktacji wygrali trzy z czterech odcinków specjalnych rozegranych w czwartkowy wieczór i drugi etap zawodów rozpoczną z blisko 5-sekundową przewagą nad najbliższymi rywalami, którymi są Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Škoda Fabia RS Rally2). Na trzecim miejscu pierwszy etap zawodów zakończyli Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Škoda Fabia RS Rally2, +7,6 s).
Po czterech próbach na prowadzeniu są Matulka i Syty, którzy wypracowali sobie blisko 5 sekund przewagi nad Grzybem i Biniędą, a Byśkiniewicza z Siatkowskim utrzymali 7,6 s za sobą. Czołową piątkę zamknęli Brzeziński i Gerber (+9,9 s) oraz Kołtun i Pleskot (+11 s).
W klasie 3 (samochody Rally3) trzy czwarte oesów wygrali Michał Chorbiński z Adamem Chrzanowskim (Renault Clio Rally3), uciekając rywalom na blisko 14 sekund. Liderzy „ośki” (klasyfikacja 2WD) – Janowski i Grzenia (Renault Clio Rally4) – mają identyczną przewagę nad rywalami co Matulka i Syty, a więc 4,8 s. Tyle tracą do nich Anaszkiewicz i Borycki (Honda CR-Z), a Górnego i Martynka (Peugeot 208 Rally4) od liderów dzieli 5,2 s.
Legendy Myślenic
Oprócz załóg we współczesnych rajdówkach, na trasę ruszyły także załogi w konstrukcjach sprzed lat, uczestniczące w Millers Oils HRSMP. Wśród nich znalazła się załoga VIP Piotr Kufrej i Maciej Hołuj Fiat 125p Monte Carlo 1.6 Gr. A, których po latach można było ponownie zobaczyć na ulicach Myślenic.
Myślenice miały swoich reprezentantów zarówno w głównym rajdzie RSMP, jak i w klasyku HRSMP. Kibice mogli dopingować m.in.: Tomasza Bargiela i Jakuba Wróbla (Toyota Yaris R4N, nr 15), Pawła Murzyna i Damiana Stanka (Ford Fiesta Rally4, nr 25), Marcina Idziego i Piotra Wójcika (Fiat Cinquecento, nr 117 – HRSMP).
Emocje wzbudziła załoga otwierająca rajd Robert Hundla i Tomasz Pucz w Oplu Corsie (nr 0). Legendarny pilot Robert Hundla podkreślał swoje związki z Myślenicami, mówiąc: "Chcę w tym rajdzie reprezentować Myślenice, wiele zawdzięczam temu miastu!"
W przejazdach VIP na trasie pojawiły się również dobrze znane postacie motorsportu z naszego regionu: Marek i Klaudia Temple (Citroën C3 R5) oraz wspomniani wcześniej Piotr Kufrej i Maciej Hołuj.
W historycznej rywalizacji triumfami na OS Chełm podzieliły się duety Lubiak/Dachowski (Porsche 911) i Molgo/Marton w zjawiskowej Škodzie Octavii WRC. Z kolei na ulicach Myślenic panowali Kwaśny i Trela (Subaru Impreza), co potwierdzili, wygrywając oba starcia na ulicach tego miasta.
Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja po I etapie:
- Matulka/Syty (Škoda Fabia RS Rally2) 06:17.1 s
- Grzyb/Binięda (Škoda Fabia RS Rally2) +00:04.8 s
- Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2) +00:07.6 s
- Brzeziński/Gerber (Citroen C3 Rally2) +00:09.9 s
- Kołtun/Pleskot (Škoda Fabia RS Rally2) +00:11 s
- Chorbiński/Chrzanowski (Renault Clio Rally3) +00:20.3 s
- Łabuda/Kuśnierz (Ford Fiesta Rally3 Evo) +00:34.1 s
- Gabryś/Dymurski (Škoda Fabia Rally2) +00:35.9 s
- Ulanowski/Kielar (Ford Fiesta Rally3) +00:42.3 s
- Kowal/Lenkowski (Ford Fiesta Rally3) +00:59.5 s
Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja HRSMP po I etapie:
- Kwaśny/Trela (Subaru Impreza) 07:23.1 s
- Lubiak/Dachowski (Porsche 911 Carrera RS) +00:07 s
- Majcher/Adamski (Subaru Legacy RS) +00:20.3 s
- Stopa/Ślęczka (BMW M3 E36) +00:20.4 s
- Olchawski/Bosek (Audi Quattro S1) +00:23 s
- Maciechowski/Klaczańska (BMW 3 E36) +00:23.1 s
- Molgo/Marton (Škoda Octavia WRC) +00:25.5 s
- Sawicki/Pryczek (Subaru Impreza) +00:32.1 s
- Kacprzyk/Romańczyk (Lancia Delta HF Integrale) +00:32.8 s
- Szczotka/Mazur (Honda Civic) +00:34.7 s
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.