Miasto

Miasto potrzebuje rozwiązań komunikacyjnych

Miasto potrzebuje rozwiązań komunikacyjnych

Rosnąca liczba samochodów, brak miejsc parkingowych, korki charakterystyczne dla dużych miast to problemy, z którymi Myślenice muszą się w końcu zmierzyć. Pytanie brzmi: jakie znaleźć rozwiązanie?

W godzinach szczytu największe korki powstają na skrzyżowaniu ulic Kościuszki, Niepodległości, Słowackiego i Poniatowskiego. To miejsce, gdzie spotykają się główne drogi prowadzące z zachodniej części miasta w kierunku centrum i na wschód, czyli na Dolne Przedmieście. W tej części znajduje się największe zagęszczenie budynków administracji publicznej i prywatnych firm. Głównym punktem łączącym zachodnią część miasta z centrum i Dolnym Przedmieściem jest wspomniane skrzyżowanie.

Pierwsze wzmianki o budowie w tym miejscu ronda pojawiły się w 2009 roku. Od tego czasu urzędnicy zastanawiają się, jak rozwiązać ten problem. Między innymi na ten temat w grudniu 2009 odbyła się debata z mieszkańcami Górnego Przedmieścia, na której omawiano również przebieg i zasadność budowy obwodnicy Myślenic, czyli tzw. Drogi Zachodniej.

Rondo czy zmiana organizacji ruchu?

Jak podaje Gazeta Myślenicka, szacowany koszt budowy ronda w tym miejscu wynosi 4,8 mln zł. Wśród głosów naszych użytkowników wiele razy padała koncepcja zmiany kierunku ruchu w oparciu o istniejące nad Bysinką mostki, jako tańsza alternatywa tego rozwiązania. Jej zwolennikiem jest radny Leszek Gowin, który przyznał w Myślenickiej, że w sytuacji gdy gmina miałaby finansować znaczną część budowy ronda, będzie przekonywał radnych do koncepcji zmiany kierunku ruchu.

Parkujemy gdzie się da

Problemem miasta staje się nie tylko wzrastające natężenie ruchu połączone z samochodami ciężarowymi przejeżdżającymi przez centrum. W ostatnim czasie coraz bardziej dotkliwy staje się problem  braku miejsc parkingowych. Wyznaczone strefy parkingowe nie są w stanie przyjąć wszystkich chętnych.

W konsekwencji kierowcy potrafią zaparkować na chodnikach, trawnikach, poboczach a nawet na pasach dla pieszych. Wspólnie z naszymi użytkownikami tworzyliśmy mapę miejsc, w których parkuje się niezgodnie z przepisami, aby zobrazować to zjawisko. Jak się okazuje, problem brakujących miejsc parkingowych dotyczy nie tylko centrum, ale także pozostałych dzielnic miasta.

Tu może powstać parking

Na ostatniej sesji rady miejskiej pojawiła się koncepcja stworzenia parkingu na miejscu dotychczasowego placu targowego przy ul. Traugutta. Targ miałby zostać przeniesiony na Dolne Przedmieście, a w miejsce dotychczasowego placu targowego mógłby powstać parking dwupoziomowy.

Drugim miejscem, branym pod uwagę przy planowaniu takiego parkingu, jest działka znajdująca się naprzeciwko budynku policji, z którego korzysta Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki. Jak podaje Dziennik Polski, gmina jest zainteresowana kupnem tej działki.

Powiązane tematy

Komentarze (28)

  • Brak zdjęcia
    2 sty 2012

    a może doczekamy sie komunikacji miejskiej ,to np ja z dolnego nie bede musial samochodem jechac.........................

    2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    2 sty 2012

    parking by sie przydał na SŁONECZNEJ koło busów!!! Plac tam jest wolny,a znajac zycie to nie predko tam cos wybuduja a samochody zamiasta na chodnikach smiało mogły by tam parkować!!! bo w tym momencie cała sloneczna to jeden wielki parking! koszmar!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    2 sty 2012

    na jesieni zostala wyremontowana droga i parking w strone pola cempingowego i chcialbym sie dowiedziec jaki debil zamiescil tam znak zakaz wjazdu. to poco bylo remontowac parking skoro nie mozna do niego dojechac

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    13 lut 2011

    Boze az nie chce mi sie w to wierzyc , ze w moich kochanych Myslenicach sa korki!!! To troche smieszne a zarazem zaskakujace i dla mnie niedopomyslenia!! :) n o ale coz czas nie pyta nie stoi bez powodu !!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 lut 2011

    krochmal -MY Myśleniczanie mamy prężnie działającą Straż Miejską jak będą ścieżki rowerowe to nie pozwolimy ich blokować, nie wiem cz słyszałeś w Poznaniu ograniczono prędkość w centrum do 30 km/h by zachęcić do korzystania z rowerów i stworzono kontra pasy ruchu dla rowerów w ulicach jednokierunkowych o przeciwnym kier ruchu. Weźmy przykład z wzorowych miast. Tylko tam władzy zależy na lepszym komforcie życia wszystkich obywatel,i u nas patrzy się tylko na kierowców. Dlatego mamy zastawione wszystkie ulice autami i nadal mało miejsc parkingowych, panowie i panie z władzy zastanówcie się i wytyczcie te ścieżki rowerowe, a efekt mniejszego ruchu samochodowego i poprawę bezpieczeństwa uzyskacie w ciągu kilku miesięcy.

    Odpowiedz

Zobacz więcej