Głogoczów

GDDKiA: Zaczynamy budowę trzeciej kładki nad Zakopianką w Głogoczowie

GDDKiA: Zaczynamy budowę trzeciej kładki nad Zakopianką w Głogoczowie
Fot. GDDKiA

Trzecia przeprawa dla pieszych nad Zakopianką w Głogoczowie ma zastąpić dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Będzie kosztować 5,4 mln zł, a pierwsi mieszkańcy przejdą nią jesienią tego roku

 

Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami.

Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. 

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu.

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Jak zapowiadają drogowcy; prace mają potrwać do jesieni tego roku.

Więcej przepraw dla pieszych 

Jak informuje GDDKiA; kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizowane są dla pieszych na Zakopiance. W Libertowie do 2027 r. powstaną trzy kładki, w Mogilanach w trakcie budowy jest kolejna, a wkrótce rozpocznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach, którego częścią jest tunel, który będzie służył również pieszym.

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. „Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku” – informuje GDDKiA.

 

Powiązane tematy

Komentarze (15)

  • 25 kwi

    czy wy już wszyscy powariowaliście w jednym czasie 3 kładki i jeszcze w Myślenicach wszystko w jednym czasie

    24 4 Odpowiedz
  • 28 kwi

    Kolejna kładka za kilka baniek, potem co roku płacenie za UDT. A dla mieszkańców pocieszenie, że przejdą na drugą stronę Zakopianki "suchą stopą", bo przejechać się już nie da. Przedzielili kiedyś wsie Zakopianką a teraz za nasze "piniondze" robią się dobrzy dla lokalsów.
    Kładka a dlaczego nie tunel z przejściem i przejazdem?????

    8 1 Odpowiedz
  • 26 kwi

    Nie wiem, czy ta kładka ma tam uzasadnienie, czy nie, ale na pewno nie jest nim informacja o liczbie wypadków z udziałem pieszych: 5 w ciągu 6 lat, czyli mniej niż jeden na rok, albo 1 wypadek na 62 400 pojazdów, które tamtędy przejeżdżają.
    Zakładając pensję szeregowego krawężnika na 10 tys brutto (nie wiem, ile naprawdę mają, tak sobie strzelam), to stawiając ich tam czterech (2 x po dwie 8-godzinne zmiany, noc możemy odpuścić) mamy koszt 40 000*12 = 480 000 rocznie. Plus 2 radiowozy, benzyna, powiedzmy 0,5 mln rocznie za stały nadzór nad tym przejściem. Za 5,4 mln zł mamy 4 dodatkowych "stróżów prawa" przez ponad 10 lat. A przecież nie musieliby tam sterczeć codziennie po 16 godzin, więc ten czas się wydłuża. Czy rzeczywiście skórka jest warta wyprawki?
    Jak czegoś nie uwzględniłem, to poprawcie.

    8 3 Odpowiedz
  • 25 kwi

    No to włączyć się do ruchu od Bielska będzie na pewno cacy :P

    7 1 Odpowiedz
  • 29 kwi

    Teraz zrobią kładki itd a potem będzie potrzeba budowa 3 pasa i będzie rozbiórka kładek i interes się kręci

    4 Odpowiedz

Zobacz więcej