logo-web9
Miasto

Myślenice: Wiadukt w tym miejscu chcą budować 22 firmy

Dzisiaj otwarte zostały oferty na budowę wiaduktu nad Zakopianką w Myślenicach łączącego ul. Sienkiewicza z drogą do Polanki

Oferty złożyło 22 firmy, przy czym najtańsza wpłynęła od firmy „GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” z Bydgoszczy, z ceną 5 853 188,86 zł. Najwyżej roboty przy realizacji wiaduktu wyceniło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych EXPOL z Lublina na 8 984 167,54 zł. Zdecydowana większość firm określiła, że wykona prace w czasie 421 dni czyli ok. 14 miesięcy.

- Wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Jest obiektem o konstrukcji zespolonej wykonanej jako układ belek prefabrykowanych. Układ statyczny wiaduktu został zaprojektowany jako czteroprzęsłowy układ płytowo – belkowy. Ma podporę na pasie zielonym Zakopianki. Wiadukt był już remontowany. W 2005 roku renowację przeszły stożki, w 2006 r. elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w 2008 r remontowano nawierzchnię – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak się okazuje według ekspertyzy stanu technicznego, obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełnia podstawowych wymagań i standardów. Jego stan jest zły, z licznymi zaciekami, korozją, ubytkami betonu. Podpory pośrednie z zaciekami i korozją, sporymi ubytkami betonu i odsłoniętymi zbrojeniami. Stan chodników i krawężników uznano za niepokojący. Jest pełen spękań i deformacji, balustrady są miejscami odkształcone i skorodowane, gzymsy z zaciekami. Zacieki są na spodzie konstrukcji w obrębie podpór, nieszczelna jest izolacja pod nawierzchnią, istnieją także spękania i deformacje nawierzchni. - Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy obiekt nie nadaje się do racjonalnej przebudowy – argumentuje GDDKiA.

Nowy wiadukt

Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo - belkowej. Nie będzie miał podpory pomiędzy jezdniami drogi krajowej nr 7 i powstanie w miejscu starego wiaduktu.
Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych.

Tymczasowa kładka dla pieszych

Na czas budowy nowego obiektu będzie zbudowana kładka dla pieszych. Nie będzie natomiast przejazdu nad Zakopianką. W trakcie prac czasowo zamykana będzie jedna jej jezdnia Zakopianki i ruch poprowadzony zostanie wówczas po drugiej nitce, w dwóch kierunkach.

Obecnie trwa sprawdzanie złożonych ofert.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!