Jawornik: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zbuduje tu węzeł drogowy?
- 11 sierpnia 2017
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała rozwiązanie budowy bezkolizyjnego węzła w Jaworniku likwidującego trzy niebezpieczne lewoskręty na Zakopiance
Nowy węzeł obsłuży także drogę wojewódzką w kierunku Bielska Białej oraz strefę przemysłową Jawornik/Polanka, w której aktualnie pracuje około 1200 osób.
Projekt zyskał akceptację Marszałka Województwa Małopolskiego, który zadeklarował wsparcie finansowe w wysokości 50%.
W tym tygodniu z inicjatywy posła Jarosława Szlachetki odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego GDDKiA postanowiła realizować i sfinansować tę inwestycję.
Burmistrz Maciej Ostrowski przedstawił dyrektorowi Tomaszowi Pałasińskiemu uzgodniony z właścicielami gruntów projekt budowlany likwidujący trzy niebezpieczne lewoskręty na Zakopiance oraz deklarację Marszałka Województwa Małopolskiego co do finansowania inwestycji w 50%.
- Cieszę się, że problem przejazdów przez Zakopiankę został dostrzeżony i GDDKiA wygospodaruje środki na realizację tej ważnej inwestycji. Mamy nadzieję, że wspólnymi siłami uda się rozwiązać problem kolejnych miejscowości położonych przy tej drodze – komentuje burmistrz Maciej Ostrowski.
Projekt został przekazany do konsultacji GDDKiA.
Inwestycja bardzo potrzebna. Dla bezpieczeństwa mieszkańców, dla rozwoju strefy przemysłowej w Jaworniku, dla podróżujących zakopianką, dla wszystkich
Liczę że inicjatorzy projektu doprowadzą do jego pełnego zakończenia. Można się spierać jak taki projekt zrobić ponieważ ja osobiście byłbym za koncepcją by zakopiankę puścić górą na wiadukcie tak jak jest Myślenicach ale to kwestia dyskusji.
Jedno mnie zastanawia. Po co była budowana kładka dla pieszych skoro gołym okiem widać że to miejsce potrzebowało kompleksowego rozwiązania?
Przy obecnym natężeniu ruchu na zakopiance skręt z zakopianki na Jawornik, z Jawornika na Krakow, albo do i ze strefy przemysłowej jest conajmniej trudne. Często widzę też jak TIRy mają problemy z wjazdem na zakopiankę. Dodatkowo często lewy pas zakopianki na Kraków jest zablokowany ponieważ 3 pas służący do skrętu na Jawornik jest w pełni zajęty.
To miejsce jest bardzo niebezpieczne.
Niestety, jesteśmy (Polacy) bardziej oporni na zmianę nawyków niż przysłowiowy diabeł na święconą wodę. Przykładem są debile, zwani potocznie szeryfami drogowymi. Jakimś cudem, potrafimy dostosować się do kultury jazdy na zachodzie, ale po przekroczeniu granicy wracają najgorsze nawyki.
Węzeł jest bardzo dobrym pomysłem.
inwestycja ta jest potrzebna na gwałt, poza strefą przemysłową nie można zapomnieć, że w Jaworniku mieszkają też ludzie, poruszanie się w obrębie zakopianki zwłaszcza teraz przy takim natężeniu ruchu nie podnosi bezpieczeństwa. oby udało się to jak najszybciej, warto również pomyśleć (odpowiednio wcześniej tak by GDDKiA znalazła środki) o ekranach wygłuszających, których do tej pory niestety nie udało się zrealizować
kto się porusza w obrębie wspomnianego terenu, wie, że Jawornik czeka na realizacje tego projektu jak na zbawienie!! nie mówiąc już o planach (i dzięki temu zablokowanych działkach pod "drogę która kiedyś ma być" od lat 80tych) Brawo! wreszcie!