Miasto

Parking pod estakadą otwarty. Jest darmowy, czynny całą dobę, ale ma jedną wadę

Parking pod estakadą otwarty. Jest darmowy, czynny całą dobę, ale ma jedną wadę

Od dzisiaj można korzystać z parkingu pod estakadą. Może pomieścić 85 samochodów, jest czynny całą dobę i jak na razie bezpłatny. Jednak nie  jest wolny od wad...

Parking typu park&ride powstał pod wiaduktem prowadzącym Zakopiankę nad ulicami Słowackiego. - Parking pod estakadą z założenia będzie służyć tym kierowcom, którzy zostawiają swoje samochody w Myślenicach i przesiadają się w komunikację zbiorową w stronę Krakowa, Zakopanego, czy innych kierunkach. Miejsca parkingowe pod estakadą z pewnością odciążą przepełnione samochodami chodniki, ulice i parkingi w tej części miasta – przed jego budową zapowiadał burmistrz Maciej Ostrowski.

Parking jest w stanie pomieścić 85 samochodów, jest całodobowy i bezpłatny. Na razie stoi pusty, ale to najbliższe tygodnie pokażą czy jego lokalizacja przyjmie się wśród kierowców.

To miejsce w najbliższym sąsiedztwie galerii handlowych, dworca autobusowego i sklepów powstających wzdłuż ulicy Słonecznej, która generuje największy ruch w mieście. Każdego dnia przejeżdża nią ponad 5000 samochodów. Parking ma rozwiązać problem parkowania przy ulicach Słonecznej, Rzemieślniczej, Okulickiego i Armii Krajowej.

Wjazd i wyjazd z jednej strony

Jak zwracacie uwagę; parking nie jest jednak wolny od wad. Największą bolączką okazuje się wjazd, który jest zarówno wyjazdem z placu. Usytuowany jest po zachodniej stronie. Oznacza to, że kierowca, który po wyjeździe z parkingu będzie chciał dotrzeć w okolice dworca - zmuszony jest skorzystać Zakopianki i zawrócić na rondzie im. Marka Nawary lub ul. Piłsudskiego wrócić do centrum.

Jak argumentuje dyrektor UMiG Mieczysław Kęsek: Trwają negocjacje z zarządcą terenu, którym jest Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące budowy wyjazdu z drugiej strony parkingu.

Parking kosztował 393.374,79 zł i został sfinansowany przez gminę Myślenice i starostwo powiatowe.

Komentarze (35)

  • 28 mar 2018

    Niesamowite; wydano niemal 400tyś zł!! Teren był utwardzony, powierzchnia nie jest wykonana cała z kostki brukowej, może barierki były takie drogie??

    94 13 Odpowiedz
  • 28 mar 2018

    Świetna inwestycja podczas gdy mój wniosek o podłączenie do kanalizacji został przedłużony o kolejne 3 lata. Wyśmienita inwestycja na którą są pieniądze podczas gdy szary obywatel będzie zmuszony za przeproszeniem s**ć na polu. To smutne jakie priorytety mają nasze władze.

    62 6 Odpowiedz
  • 28 mar 2018

    Dlaczego nie można było zrobić od razu wyjazdu z drugiej strony przecież to logiczne .

    34 7 Odpowiedz
  • profesor profesor 28 mar 2018

    "Trwają negocjacje z zarządcą terenu, którym jest Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące budowy wyjazdu z drugiej strony parkingu"

    Zarządcą terenu jest GDDKiA i to ona decyduje co i jak można zrobić na jej terenie. Mnie osobiście dziwi, że nie powstał wyjazd z drugiej strony. Przecież to logiczne i praktyczne rozwiązanie.

    31 4 Odpowiedz
  • 28 mar 2018

    A gdzie wyjście z parkingu i pasy dla pieszych hę?

    19 5 Odpowiedz

Zobacz więcej