Parking pod estakadą otwarty. Jest darmowy, czynny całą dobę, ale ma jedną wadę
- 28 marca 2018
Od dzisiaj można korzystać z parkingu pod estakadą. Może pomieścić 85 samochodów, jest czynny całą dobę i jak na razie bezpłatny. Jednak nie jest wolny od wad...
Parking typu park&ride powstał pod wiaduktem prowadzącym Zakopiankę nad ulicami Słowackiego. - Parking pod estakadą z założenia będzie służyć tym kierowcom, którzy zostawiają swoje samochody w Myślenicach i przesiadają się w komunikację zbiorową w stronę Krakowa, Zakopanego, czy innych kierunkach. Miejsca parkingowe pod estakadą z pewnością odciążą przepełnione samochodami chodniki, ulice i parkingi w tej części miasta – przed jego budową zapowiadał burmistrz Maciej Ostrowski.
Parking jest w stanie pomieścić 85 samochodów, jest całodobowy i bezpłatny. Na razie stoi pusty, ale to najbliższe tygodnie pokażą czy jego lokalizacja przyjmie się wśród kierowców.
To miejsce w najbliższym sąsiedztwie galerii handlowych, dworca autobusowego i sklepów powstających wzdłuż ulicy Słonecznej, która generuje największy ruch w mieście. Każdego dnia przejeżdża nią ponad 5000 samochodów. Parking ma rozwiązać problem parkowania przy ulicach Słonecznej, Rzemieślniczej, Okulickiego i Armii Krajowej.
Wjazd i wyjazd z jednej strony
Jak zwracacie uwagę; parking nie jest jednak wolny od wad. Największą bolączką okazuje się wjazd, który jest zarówno wyjazdem z placu. Usytuowany jest po zachodniej stronie. Oznacza to, że kierowca, który po wyjeździe z parkingu będzie chciał dotrzeć w okolice dworca - zmuszony jest skorzystać Zakopianki i zawrócić na rondzie im. Marka Nawary lub ul. Piłsudskiego wrócić do centrum.
Jak argumentuje dyrektor UMiG Mieczysław Kęsek: Trwają negocjacje z zarządcą terenu, którym jest Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące budowy wyjazdu z drugiej strony parkingu.
Parking kosztował 393.374,79 zł i został sfinansowany przez gminę Myślenice i starostwo powiatowe.
Niesamowite; wydano niemal 400tyś zł!! Teren był utwardzony, powierzchnia nie jest wykonana cała z kostki brukowej, może barierki były takie drogie??
Świetna inwestycja podczas gdy mój wniosek o podłączenie do kanalizacji został przedłużony o kolejne 3 lata. Wyśmienita inwestycja na którą są pieniądze podczas gdy szary obywatel będzie zmuszony za przeproszeniem s**ć na polu. To smutne jakie priorytety mają nasze władze.
Dlaczego nie można było zrobić od razu wyjazdu z drugiej strony przecież to logiczne .
"Trwają negocjacje z zarządcą terenu, którym jest Genaralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące budowy wyjazdu z drugiej strony parkingu"
Zarządcą terenu jest GDDKiA i to ona decyduje co i jak można zrobić na jej terenie. Mnie osobiście dziwi, że nie powstał wyjazd z drugiej strony. Przecież to logiczne i praktyczne rozwiązanie.
A gdzie wyjście z parkingu i pasy dla pieszych hę?