Miasto

Myślenice: Kontrole busów

Zatrzymanie 14 dowodów rejestracyjnych to efekt poniedziałkowej kontroli 18 busów. Policjanci zapowiadają, że tego rodzaju akcje staną się normą

fot. KPP Myślenice

- Policjanci z Myślenic i Krakowa, inspektorzy inspekcji transportu drogowego, strażnicy miejscy oraz przedstawiciele starostwa i gminy uczestniczyli w kompleksowych kontrolach przewoźników busów. Kontrolowano busy odjeżdżające z placu przy ul. Słowackiego i poruszające się po myślenickich drogach. Efektem tych działań było m.in. wszczęcie kilku postępowań administracyjnych – informuje asp. Szymon Sala, rzecznik prasowy KPP w Myślenicach.

Od godzin rannych w akcji brało udział łącznie 16 funkcjonariuszy służb mundurowych, w także funkcjonariuszy Sekcji Kontroli Ruchu Drogowego WRD KWP w Krakowie oraz urzędników starostwa powiatowego i UMiG w Myślenicach.

Podczas 18 kontroli drogowych zatrzymali 14 dowodów rejestracyjnych busów. Głównie za nieprawidłowości związane z masą pojazdu, ITD wszczęła dwa postępowania związane z naruszeniem ustawy o transporcie drogowym.

- Ponadto przedstawiciele organów wydających zezwolenia na krajowy transport drogowy osób stwierdzili 4 przypadki związane z nierozpoczęciem kursu przez przewoźnika. Podczas działań nie stwierdzono, aby którykolwiek z kierowców był pod wpływem alkoholu – dodaje Szymon Sala.

W naszej ankiecie pytamy Was, czy kontrole przewoźników wpłyną na poprawę świadczonych przez nich usług:

Komentarze

  • Dariusz Szczotkowski 22 mar 2011

    Brawa dla służb :) Problem busów to stara już pieśń. Przeładowane, w złym stanie technicznym. Kierowcy niestosujący się do standardów. Liczę, że w końcu jak nie za pomocą marchewki to kija nasz przewóz osób się cywilizuje :)

    Odpowiedz
  • Piotr 22 mar 2011

    Ciekawe czy i w Myślenicach "odstąpiono od dalszego kontrolowania w celu uniknięcia chaosu" :)

    http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/382893,po-malopolskich-drogach-jezdza-busy-smierci,id,t.html#pzw_89138

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    dokladnie tak! i do tego ciagle podnosza ceny a jakosc przewozu wcale sie nie zmienia!

    Odpowiedz
  • Dariusz Szczotkowski 22 mar 2011

    Więc trzeba stawiać im takie wymogi by podnosili jakość usług. To realne. A ceny podnoszą przez VAT i drożejące paliwo.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    "Podczas 18 kontroli drogowych zatrzymali 14 dowodów rejestracyjnych "

    No no, super statystyka.

    Mam nadzieję że w końcu dojdzie do tego, że kierowcy busów dojrzeją do tego, aby nie brać zbyt wiele osób, bo będzie to dla nich nieopłacalne, ponieważ kara będzie nieuchronna.

    Dopiero wtedy będzie bezpieczniej.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Tak sobie myślę czy konkurencja nie podniosłaby jakości oferowanych usług?Poczekajmy na dworzec. Póki co,możemy sami się domagać by nas bezpiecznie przewożono i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    I nie pozwólmy się z powodu pyszczenia wyrzucić z busa. Najważniejsza jest świadomość.Nie pozwólmy nikomu lekceważyć się za nasze pieniądze.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    do samochodu osobowego wezmiesz jedna osobe wiecej to mandat gwarantowany a oni zabieraja po 10 wiecej. po zakopiance jezdza 140km/h... w niektorych busach brak klimy i uchylnych szyb co w upalny dzien w korku oznacza piekarnik.. miejmy nadzieje ze sie to zmieni, w koncu jest to interes panstwa by jak najwiecej osob podrozowalo komunikacja zbiorowa.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    NARESZCIE!!! dziwne ze dopiero teraz sie za nich wzieli, bo ja nieraz modliłam sie w busie zeby dojechać bezpiecznie do celu. Busiarze jeżdza jak na rajdach w ogole nie przejmuja sie ze wiozą ludzi. Przy gwałtownym hamowaniu ludzie stojący w busie mogliby tego nie rpzeżyć ale dla busiarzów to zaden argument!!
    Az dziw ze do tej pory nie było zadnej tragedi z udziałem busa....

    Ja osobiscie zrobiłam sobie prawo jazdy bo miałam dosyc jazdy tymi klekotami i ryzykowania czy dojade do celu czy nie.
    Oni powinnni wozic buraki a nie ludzi!!!

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    poza tym ejsli chcą wozic ludzi to po pierwsze niech wysprzątają te zapierdziałe busy i albo zapewnia OTWIERANE OKNA albo niech nie żałują i niech włączą KLIME!! Kpina w jakich warunkach wozi sie ludzi...to już lepsze warunki mają przewozone zwierzęta!

    a odległości foteli są tak smiesznie małe ze ja kobieta mam problem zeby tam swoje nogi upchac a co dopiero mężczyzna.

    Robia sobie jakieś jaja.
    Ja wole wydać więcej i jechac w komfortowych warunkach swoim samochodem a na busy już nie moge patrzeć.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    [quote=gość: bukara]
    Ja wole wydać więcej i jechac w komfortowych warunkach swoim samochodem a na busy już nie moge patrzeć. [/quote]

    problem w tym ze nie kazdego na to stac. pks nie jezdzi tak czesto jak kiedys wiec wybieramy busy poniekad z przymusu, a im wicej osob wsiada im wiecej piniedzy wpada do kieszeni busiarza tym bardziej czuja sie panami w swoich karocach

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    marta
    wystarczy skrzyknąc się z kimś i jeździć na spółkę i wyjdzie ci dojazd do krakowa tyle samo co płacisz za busa.
    Ja mam samochod na gaz tak wiec nie wiele wielcej płacę za przejazd a jakie mam warunki.Nigdy wiecej busów!!to już wolalabym pojechać pks-em niż busem.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    żeby nie wrzucać wszystkich do jednego wroka to musze tu napisac,że są też myślenickie busy do ktorych nie mam zastrzeżeń, czyste z otwierranymi oknami i miłymi panami ktorzy nie szaleja na drodze a jada bezpiecznie, ale to sa dosłownie 2 góra 3 sztuki. Czyli da się?Oczywiscie ze da się jesli ktoś traktuje ludzi poważnie a nie jak bydło.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    [quote=gość: bukara] żeby nie wrzucać wszystkich do jednego wroka to musze tu napisac,że są też myślenickie busy do ktorych nie mam zastrzeżeń, czyste z otwierranymi oknami i miłymi panami ktorzy nie szaleja na drodze a jada bezpiecznie, ale to sa dosłownie 2 góra 3 sztuki. Czyli da się?Oczywiscie ze da się jesli ktoś traktuje ludzi poważnie a nie jak bydło. [/quote]

    masz racje. czasem zdarza sie busiarz, ktory nawet podziekuje za zaplate i powie do widzenia co wiecej nawet sie usmiechnie...

    da sie!

    jednak w przewazajacej liczbie wyglada to inaczej

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    ciekawe jak to sie odbije na cenach i jakosci uslug

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    kasia
    według ciebie lepiej ryzykowac zdrowiem a nawet zyciem niz dopłacić np 1 złotych????lepiej godzic sie na warunki poniżej krytyki tylko dl;atego zeby przejazd był tani??ja mam inne do tego podjescie.
    a dlaczego inni o ktorych tu wspomniałam potrafili jakos kupić busy w ktorych szyby sie otwierają, zadbane, potrafią w nich sprzatac, być mili i to wszytsko w tej samej cenie co ci ktorzy nadaja sie do przewozu buraków czy bydła??jakos sie da i wcale nie trzeba podnosić ceny biletów.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    ale czy ja cos takiego napisalam? zastanawiam sie tylko co sie zmieni po tych kontrolach. wyluzuj sie

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Jesteście naprawdę cudowni.Fakt cywilizować busiarzy o tym się mówiło i marzyło od lat.
    I od lat wszyscy, łącznie z szanowną policją mieli to w d....
    Czy aby rozpoczęcie tej akcji jakoś przypadkiem nie zbiega się otwarciem już niebawem cywilizowanego dworca, na który niebawem trafią busiarze aby uiszczać tam jakże CYWILIZOWANE opłaty dworcowe?
    haha
    nie ma to jak rządzić Polakami
    Moje Wy baranki Boże. Po "x" latach rzucają Wam kość ze stołu a wy jak wygłodniałe pieski się na nią rzucacie z wywalonymi ozorkami. Można i tak.
    Ja się pytam gdzie te kontrole były przez lata. Gdzie był Myślenicki Police Department?
    Może im damy medale za tą akcję?
    Jak sądzicie?

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    elektorycerz
    a wiesz co rzeczywiscie troche to dziwne ze przez tyle lat nikt sie tym problemem nie interesował a teraz nagle władze tak sie o nas martwią?od dawana busiarze powinni byc kontrolowani i nie rozuemiem dlaczego przez lata niekogo nie obchiodzilo w jakich warunkach ludzie musza jezdzic.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Ta kontrola to kropla w studni. Sprawdzono tylko ciężar własny busa z wpisem w dowodzie rejestracyjnym. A kiedy kontrola;
    -nie wydawanych biletów,
    -niewydawanych biletów ulgowych wg ustawy,
    -odjazdów przyspieszanych czy opóźnianych,
    -na jakim paliwie jeżdżą busy,
    -czas pracy kierowcy,
    -czas przejazdu busa czyli szybkość ponaddźwiękowa,
    -nie stosowanie się do czasu rozkładu wg zezwolenia,
    -nie wykonywanie kursów wg rozkładu bo nie ma pasażerów,
    itd

    elektrycerz piszesz że policja o wszystkim wie, ale nie tylko policja, bo również wiedział wojewoda, burmistrz, starosta, straż miejska, urząd skarbowy, ITD.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    nie wszystkie busy mają zniżki nie ma biletów studenckich :/ 100 zł miesięcznie na bus to trochę dużo tym bardziej że szkoła w moim przypadku tylko 300 zł (juz nie mowie o tych co płacą po 500 zł szkoły i dojeżdzają do krakowa)

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    busiarzy trzeba sprowadzić na ziemię i nauczyć jeździć, dlatego uważam, że policja powinna się im szczególnie przyglądać i karać jak najwyższymi mandatami za wszelkie wykroczenia. Nie dość że stwarzają zagrożenie dla swoich pasażerów to jeszcze innych użytkowników dróg.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    tylko tyle skontrolowali !!! reszta uciekła i pochwała się po innych uliczkach by uniknąć kontroli

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Pewnie tylko dlaczego jak ktoś wraca do domu i widzi załadowanego busa to na siłę się jeszcze pcha zamiast poczekac na kolejnego za jakąś godzinkę zwłaszcza jak ze - 20 C na zewnątrz w zimie. Sami poniekąd stwarzamy sobie te mało przyjemne warunki.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    [quote=gość: asaa] Pewnie tylko dlaczego jak ktoś wraca do domu i widzi załadowanego busa to na siłę się jeszcze pcha zamiast poczekac na kolejnego za jakąś godzinkę zwłaszcza jak ze - 20 C na zewnątrz w zimie. Sami poniekąd stwarzamy sobie te mało przyjemne warunki. [/quote]
    To prawda nikt nie zastanawia się i nie robi analizy potrzeb w sprawie dostatecznej ilości przewozów, a potrzeby są ogromne. Zwłaszcza dostać się z Krakowa do Myślenic to jest sztuka. PKS zlikwidował kursy bo były nieopłacalne, pytanie dlaczego? Jak ustawia się dwa BUSY zaraz przed odjazdem PKSu to zawsze będzie źle i nieopłacalnie. Z drugiej strony dziwię się że autobus PKS w dni powszednie rano rusza z osiedla o 5:50, ludzie mają w Krakowie na 7:00 do pracy (czasem trzeba jeszcze tramwajem jechać) pytam tych z PKSu kto zdąży? Paranoja.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    no w końcu :)

    a jaki vat??? Do Pana Dariusza:
    ciekawa jestem czy dostał Pan kiedykolwiek bilet na trasie myśl-kraków przez dietla??
    na tej linii brakuje konkurencji-umówili się po 5zł-ponad 30km

    proszę spojrzeć na inne rejony np andrychów-kraków 5zł-grubo ponad 50km
    zawsze wydaja bilety i jakość jazdy oraz obsługi o niebo lepsza

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Popieram, mam nadzieję, że wiele się zmieni. Pewnie jestem optymistą, ale może jak ten dworzec zrobią to coś ruszy...
    Dziwne, że autobusy są nieopłacalne.. dla klientów? o wiele tańsze tylko, kto tak bezsensownie ustawia kursy, druga sprawa polikwidowali, bo nie miał kto jeździć, bo wolimy szybciej być na miejscu, nie czekać. Zatem sami sobie zgotowaliśmy takie warunki..

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    14 złomów i tylko 4 sprawne,,,Kary powinny byś surowe dla właścicieli tych złomów,,,

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Zgadzam się, że jakość usług busiarzy pozostawia wiele do życzenia. Jednak jest takie przysłowie "Lepiej źle jechać, niż dobrze iść". Niestety nie każdego stać na własny samochód, dlatego mnóstwo ludzi skazanych jest na przemieszczanie się do pracy, czy do szkoły tymże środkiem lokomocji i ja do tej grupy niestety należę. Nie satysfakcjonuje mnie jazda prawie na przedniej szybie w busie (czasami niestety tak bywa), jednak frustrujące byłoby dla mnie godzinne zatrzymywanie jakiegoś busa, bo wszystkie inne, które nie mają już miejsc siedzących przejeżdżałyby koło nosa. Owszem taka jazda nie jest zbyt bezpieczna, ale uważam, że w dużej mierze na bezpieczeństwo jazdy w busie nie wpływa jego przeładowanie, lecz nieuważna i brawurowa jazda kierowcy, który jest odpowiedzialny za swoich pasażerów. Zmniejszenie liczby kursujących busów czy ograniczenie ilości pasażerów wcale nie jest wyjściem. Cierpią na tym tylko osoby dojeżdżające do pracy czy do szkoły, ponieważ z powodu przeładowania kierowca ich nie weźmie. Bardziej przyjrzałabym się jeździe kierowców i zwiększyła liczbę kursów.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    moim zdaniem o każdej porze odjazdu powinny stać minimum 3 busy, 1-szy - komfort, klima, rozkładane fotele na góra 6 osób, drinki, telewizja, miły kierowca, bilet ze 30 zł, 2-gi - standard, 12 foteli, klima od czasu do czasu, radyjko w tle, kierowca zwyczajny (humor uzależniony od uzależnień), bilet 10 zł, 3-ci - klasa ekonomiczna, trzy osoby na fotel, przy szybach same glonojady, kierowca po pięciu wyrokach, bilet 1zł,
    każdy by miał wybór, no bo teraz jak jest? spieszy się komuś do Kraka a tu podjeżdża jakiś cham, no to co? czekanie na następnego, a następny jeszcze gorszy, no ale podobno któryś tam jest miły, tylko że on jedzie dopiero za 2 godziny a co z pracą/spotkaniem/koncertem? tylko żyletka zostaje i chlast! chlast! chlast!
    hej BUKARA krzyczę do Ciebie, ja KRZYCZĘ, woź nie swoim bolidem, a najlepiej to w sobotę o 14

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    chyba już niewszyscy pamiętają jak z PKS-u wypychano nas nogami i też niedostawało się biletu a następny kurs za 5 godzin do którego też niewiadomo czy się wejdzie. nic się tu niezmieniło ale chociaż bus co chwile jeżdzi . A Pan Janusz K. który był doniedawna dyrektorem czy prezesem PKS teraz załatwia swoje porachunki i jest strasznie szcęśliwy przeprowadzając kontrole bo teraz ma władze w st.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Czy ktos dokładniej zapoznał się z artykułem 14 dowodów jednak za masę auta a czy ktoś kupując samochód kupuje go na wagę czy na ilosc miejsc ? Nie zauważylem jednak wzmianki, żeby któryś dowód został zatrzymany za stan techniczny pojazdu.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    Hm moim skromnym zdaniem to sami jesteście sobie winni... jeśli żądacie dobrych warunków jazdy w busach to najpierw wy zastosujcie się do tych przepisów. Jesli bus ma 19 miejsc siedzących to wchodzi 19 osób i więcej się nie pcha...a w praktyce jest tak że widząc ze nie ma wolnych miejsc to i tak się wpycha żeby tylko jak najwcześniej dojechać.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    malutka ma racje jesli w busach będzie mniej miejsc a kierowcy będą zabierali stan pasażerów ile przećietnemu pasażerowi przyjdzie stać i czekać na przystanku aby dojechać do domu w godzinach szczytu.

    Odpowiedz
  • 22 mar 2011

    dziś jeden bus na trasie rabka - krk nie zabrał mnie na miejsce stojące, choć wcześniej to robił czyli kontrola poskutkowała. Tylko jeśli odstęp między nimi będzie spory to za niedługo wróci wszytsko do "normy"

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Dowody rejestracyjne odebrano nie za stan techniczny tylko za większą niż dopuszczalna ilość miejsc.
    Jeżeli chodzi o stan techniczny to co powiecie o dwudziestoletnich autobusach PKS

    1 Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Władza chce znów sięgnąć do kieszeni najuboższych ludzi, zasłaniając się bezpieczeństwem, łatwo można sciągnąć kasę.
    Teraz bilet za 2zł będzie kosztował 4zł i będzie ładnie i bezpiecznie, a koszty przejazdu dla osoby zarabiającej 1200 miesięcznie wzrosną ze 100zł do 200zł, a urzędnicy żeby nie siedzieć bezczynnie wymyślą nową nagonkę.......................

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    proponuję bilety po złotówce i sto osób w busie ;-]

    1 Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Drajver gdyby zatrzymali dowód rejestracyjny za brak młotków do rozbicia szyby to też nie byłoby za stan techniczny, to tyko za młotki.
    Większa ilość siedzeń w busie niż dopuszczalny to też stan techniczny?

    Jesteś jak jedna z posłanek, która miała *****iki w oczach, a Ty masz rendgena w oczach, który widzi sprawność techniczną samochodu dwudziestoletniego.
    Czy podczas kontroli został zatrzymany dowód rejestracyjny busa z PKS.
    Kończą się czasy jazdy busów wg ich zasad i przepisów.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Po pierwsze to co się dzieje z tymi kontrolami to jest lekka przesada.(nawet za jedną osobę więcej w busie był wypisany mandat)
    mierzenie i ważenie: czy komuś coś się stało przez to że bus jest o jedno siedzenie cięższy niż powinien? czy z busa odpadła podłoga?
    Itd powinno sprawdzać ważniejsze rzeczy.
    wydawanie biletów:
    nie każdy busiarz jest właścicielem i nie każdy rozdaje bilety to prawda...ale wtedy kasa idzie do kieszeni kierowcy a nie pracodawcy. Więc jeśli chcesz bilet powiedz, przecież masz buzię
    odjazdy przyśpieszone, opóźnione?:
    to akurat sprawa pracodawcy jak ustalił godz. odjazdów oraz jak ustaliły busy z pKS bo jeśli minute przed którymiś to się nie dziwię że odjeżdżają wcześniej albo opóźniają.
    a co do biletów to co tylko Myślenice podwyższają cenę?
    czy nie w całej Polsce drożeje paliwo, częsci do samochodu?myślicie że jak się kupi busa czy autobus to się nic nie dopłaca? samo ubezpieczenie jest pewnie drogie.
    A niektórzy żeby kupić busa czy autobus to muszą kredyty brać
    a co do kultury busiarza. sama byłabym nie miła gdyby mi ludzi cały czas mówili że drogo, uciekali nie płacąc, starsze panie mówiąc że jadą na ten przystanek a wysiadają na kolejnym.
    Zawód busiarza nie jest łatwym zawodem
    Bronię busiarzy bo znam niektórych osobiście i uważam że są niepotrzebnie w niektórych sprawach niesłusznie traktowani.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    tez elektryk

    najlepiej to placić 1 zł i jechac rpzyklejonym do szyby tak??Ludzie co jest z wami??na co wy sie godzicie??jedzicie w tych busach scisnieci, bez dostepu powietrz, czy naprawde tylko liczy sie zeby płacic jak najmniej i godzic się na takie warunki???

    malutka

    a to sie dzieje ze jak kiedyś busiarz ostro zahamuje to lecisz przez szybę, czy to takie skomplikowane??

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    "A niektórzy żeby kupić busa czy autobus to muszą kredyty brać
    a co do kultury busiarza. sama byłabym nie miła gdyby mi ludzi cały czas mówili że drogo, uciekali nie płacąc, starsze panie mówiąc że jadą na ten przystanek a wysiadają na kolejnym.
    Zawód busiarza nie jest łatwym zawodem
    Bronię busiarzy bo znam niektórych osobiście i uważam że są niepotrzebnie w niektórych sprawach niesłusznie traktowani."

    Jezu dziewczyno a co mnie to interesuje ze on bierze kredyt na busa czy ze babcia chce wysiąść na kolejnym przystanku???Chce miec swoj biznes to jego wybor jak mu sie pasi to niech szuka sobie roboty a jesli zaklada swoj biznes to niech robi to porządnie a nie kupuje najtanszy chłam bo nie wozi ziemniaków a ludzi a to wedlug mnie zastadnicza roznica!
    a z tymi babciami to już przegiełas wiec, bo od tego jest kierowca ze ma obowiazek zatrzymac sie na kazdym rpzystanku!babcia nie ma tyle siły zeby isc pieszo czy ty to rozumiesz??jesli nie to zrouzmiesz te stare bacie gdy sama nia zostaniesz i wtedy zobaczysz jak im miło gdy prosza kierowce o zatrzymanie a on nawet im nie powie dziekuje , dowidzenia bo traktuje je jak nic tylko dlatego ze nie pojechały do krakowa a chciały podjechac jeden rpzystanek za 1 zł!

    Odpowiedz
  • toksyk@wp.pl 23 mar 2011

    przez 15 lat funkcjonowania busów nikomu te nieprawidłowości jakoś nie przeszkadzały. Jestem jak najbardziej za tym żeby poprawiać jakoś usług świadczonych przez przewoźników. Nie jestem jednak przekonany czy takie kontrole do tego mają służyć.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Te busy wszystkie to jedna wielka porażka !
    Siedzenia rozłożone tak aby wygodnie mogły jeździć tylko przedszkolaki, no... góra gimnazjaliści a już na pewno nie wyżsi, niż 165cm!
    Normalny człowiek musi siedzieć na siedzeniach wewnętrznych z nogami skierowanymi do środka bo kolan nie można zmieścić!
    Drajwer, bronisz tych swoich kolegów i jeżdżących maszynek do zarabiania pieniędzy a jechałeś kiedyś jako pasażer ????
    W autobusach nawet "stareńkich" pasażer jechał przynajmniej wygodnie a pieniądze płacił TE SAME !

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Czy taki busiarz ma az tak zle?Przeciez gdy wiezie 20 osob to zarobi ponad 80 zł minus beznyzna a raczej LPG to zostaje mu jakieś 60 zł co nie?Fajnie być busiarzem:)

    Odpowiedz
  • Piotr 23 mar 2011

    [quote=Toksyk] przez 15 lat funkcjonowania busów nikomu te nieprawidłowości jakoś nie przeszkadzały [/quote]

    http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/383498,malopolskie-busy-zagrazaja-twojemu-zyciu,id,t.html

    No cóż, mamy połowę marca, a przepisy obowiązują od początku roku. Wygląda na to, że powoli ktoś usiłuje ten rynek uporządkować a ITD i policja dokonała weryfikacji stanu bieżącego (3.5 miesiąca po zmianach - statystyka wynosi 14/18).

    Odpowiedz
  • Piotr 23 mar 2011

    [quote=gość: malutka] Po pierwsze to co się dzieje z tymi kontrolami to jest lekka przesada.(nawet za jedną osobę więcej w busie był wypisany mandat)[/quote]

    Prawo przecież jest po to aby je obchodzić :) W końcu jeden promil w tą czy w tą na alkomacie... no to przesada...

    [quote=gość: malutka]
    mierzenie i ważenie: czy komuś coś się stało przez to że bus jest o jedno siedzenie cięższy niż powinien? czy z busa odpadła podłoga?[/quote]

    Podłoga może i nie, ale przejrzyj to forum spotkałem się tu z jednym (lub więcej) tematów o odpadających kołach :)
    Producenci raczej nie wróżą z fusów jakie są maksymalne parametry dla zawieszenia, hamulców itd itp...

    Zupełnie nie rozumiem czemu narzekacie na kontrole. Ktoś (wreszcie) usiłuje wymusić na busiarzach stosowanie przepisów tylko i wyłącznie dla Waszego bezpieczeństwa. Przeładowane busy? Przecież operatorzy linii doskonale zdają sobie sprawę gdzie i o której godzinie panuje jakie natężenie ruchu więc czemu zamiast maksymalizować swoje zyski kosztem bezpieczeństwa pasażerów nie puszczą na konkretne kursy większych aut (autobusów) lub większej liczby aut?

    Mam nadziję że na "zapewnieniach" się nie skończy i wreszcie Policja i ITD zrobi pożądek z tym zjawiskiem bo zarówno stan techniczny tych pojazdów (oczywiście nie wszystkich, w końcu 4/18 były ok :) jak i wyczyny części kierowców przyprawiają o palpitację serca...

    A jak się kończy olewanie przepisów to już widzieliśmy 10 kwietnia... Mołodiec!

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    "Czy taki busiarz ma az tak zle?Przeciez gdy wiezie 20 osob to zarobi ponad 80 zł minus beznyzna a raczej LPG to zostaje mu jakieś 60 zł co nie?Fajnie być busiarzem:)"
    Od kiedy to diesle jeżdżą na LPG?
    Tak się składa że bus jadąc do Krakowa w jedną stronę jedzie pełny a wraca prawie pusto i spali około 10l oleju napędowego po 5 zł do tego płaca kierowcy,i inne wydatki.Jeżeli to taki interes to nic tylko kupować busa i robić złoty interes.
    Powodzenia.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Podobnie jest z autobusem PKS tylko że różnica jest w paliwie. Bus zużyje 10 l paliwa a autobus 20 l.

    drajver porównując zużycie paliwa to jaka powinna być cena biletu w busie a jaka w autobusie?

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Autobus zabiera 40 osób plus stojące których nikt nie wyrzuca i nie liczy więc jaka powinna być cena?Na dłuższych trasach bus przegrywa konkurencję z autobusem.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Tak autobus może zabrać 40 osób tyko jakby bus przed nim nie jechał.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    drajver wiele razy widziałem jak na osiedlu stoi bus i autobus PKS. Bus opóźnia odjazd i rusza tak minutę przed odjazdem PKS. W Jaworniku na przystanku ten bus jest pierwszy zabiera pasażerów, autobus PKS go mija. Zanim autobus dojedzie do Krzyszkowic to bus mając przyspieszenie mija go i pierwszy jest na przystanku, zabiera pasażerów a PKS kolejny raz go mija itd. aż do Krakowa. Autobus zabiera tylko tych którzy jeżdżą tylko PKS-em albo maja miesięczny lub osobę mającą uprawnienia do ulgi bo wy na nich się wypinacie. Tak autobus może uzbierać 10-20 osób. No chyba że jest faktycznie dużo osób na przystankach, których wy już nie zmieścicie to wtedy w autobusie PKS-u jest 40 osób.

    Odpowiedz
  • Piotr 23 mar 2011

    [quote=gość: drajver] a wraca prawie pusto i spali około 10l oleju napędowego po 5 zł [/quote]

    20 na setkę? to co to za bus? Autosan H9?

    5zł/litr to cena brutto, firmy transportowe nie wrzucają tego w koszty?

    Gdyby ten interes się nie opłacał nie byłoby takiej konkurencji na tym rynku... tylko jeździłoby się nadal starmy poczciwym PKS'em

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    mówiąc o starszych paniach to czy nie łatwiej było by powiedzieć że chcą na konretnym przystanku a nie " aaa to przejechaliśmy mój przystanek? a to wysiąde na następnym" NIE CHODZI MI O BABCIE które chodzą ledwo i chcą wysiąść bliżej tylko o tych co specjalnie udając chcą przejechać za free kolejny przystanek> A są tacy jeśli się z takimi nie spotkałeś to zapytaj każdego busiarza. Chodzi o kulture i rozsądek. AAaa już i tak nie ważne.
    A jeśli nie grozi zapadnięciem podłogi tylko wylądowaniem na szybie przedniej to po prostu nie wsiadaj to na niej nie wylądujesz... każdy wsiadając na stojąco sam powinnien się zastanowić czy nie woli poczekać na następnego. Busy jeżdzą co chwilę.A Autobusy mnie nie interesują one są najczęsciej w gorszym stanie niż busy, tylko oczywiście jak był ten wypadek to ruszyła nagonka na busy.
    W tym całym zamieszaniu nikt nie jest bez winy!

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    rapit a kto napisał, że ,,na setkę", z Myślenic do Krakowa i z powrotem jest ok. 70-74 km. i takie zużycie paliwa jest na tym odcinku.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    [quote=gość: drajver] Jeżeli to taki interes to nic tylko kupować busa i robić złoty interes. [/quote]
    A jeżeli Wam tak źle, to dlaczego jeździcie ?
    Krzywda ???

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    [quote=gość: pro] A kiedy kontrola;
    -nie wydawanych biletów,
    -niewydawanych biletów ulgowych wg ustawy,
    -odjazdów przyspieszanych czy opóźnianych,
    -na jakim paliwie jeżdżą busy,
    -czas pracy kierowcy,
    -czas przejazdu busa czyli szybkość ponaddźwiękowa,
    -nie stosowanie się do czasu rozkładu wg zezwolenia,
    -nie wykonywanie kursów wg rozkładu bo nie ma pasażerów,
    itd[/quote]

    A kiedy kontrola:
    - pampersów u kierowców ?

    Gdzie oni załatwiają swoje potrzeby ?
    Pod i pomiędzy blaszakami na II osiedlu !!!

    Odpowiedz
  • Daniel Kołodynski 23 mar 2011

    pro... jak ci nie pasuje ze bus jaest szybszy przed pks-em to to zawsze mozesz sobie poczekac na pks,i sie bujac 1.20 do krakowa. Ja raz jechałem do krakowa w sobote o 5.45 pks-em i powiem Ci ze jechałem pks-em 1,20 do krakowa przy pustych drogach i sie spózniłem na pociag... Tak ze sobie kolego jezdzij pks-em zycze powodzenia..

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    A w sobotę jechałeś PKS-em bo pewnie bus nie kursuje i w tedy PKS jest pod ręką.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    observer. Coś mi tu pachniesz pks-em . A napewno nie zwykłym prostym człowiekiem dojeżdzającym codzien do pracy komunikacją, raczej obowiązkiem UMiG powinno być udostępnienie WC .Jest on włascicielem a przewożnicy tylko dzierzawią plac busów i to jeszcze za jakie pieniądze. A pozatym nie wszystkie busy wyjeżdzają akurat z osiedla i kierowcy tez sie zmieniają.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Szanowni "narzekacze" i wszyscy krytykujący "busiarzy" bardzo Was proszę abyście popatrzyli na pewne aspekty tego "niezwykłego interesu" z perspektywy kierowców bądź właścicieli firm transportowych. Mianowicie:

    Kierowca busa:
    - musi posiadać prawo jazdy kategorii D
    - bierze odpowiedzialność za przewożone osoby
    - musi mieć wszelkie badania lekarskie, psychologiczne itd
    - ma bardzo napięty rozkład jazdy dlatego pracuje w ciągłym pośpiechu
    - narażony jest na "humorki" i tzw. fochy ludzi których ewentualnie nie zabierzę z powodu braku teoretycznych miejsc
    - a na koniec za to wszystko otrzyma śmieszne 8zł na godzinę ( jeździć mogą 8godz i 45 min dziennie maxymalnie więc mogą zarobić max 70zł po odliczeniu jakiegoś posiłku zostanie im około 50-60zł) dlatego nie oszukujmy się ale nie mają życia usłanego różami!

    teraz z perspektywy przewoźników:
    - nie chce nawet wymieniać ile dokumentów i certyfikatów muszą posiadać
    - potrzebują kilka busów aby ewentulanie można było zastąpić uszkodzony pojazd
    - ceny paliw są bardzo wysokie (5zł litr benzyny)
    - muszą posiadać kartę drogową dla każdego pojazdu (koszt JEDNODNIOWEJ obecnie wynosi 43zł)
    - samochody tak często i intensywnie używane wymagają częstych, kosztownych napraw
    - przepisy o ruchu drogowym nakładają na nich niesamowite wymagania dotyczące m.in. czasu pracy kierowców, tachografów, kart drogowych etc.
    - teraz kalkulacja kursu na trasie Dobczyce-Myślenice
    cena biletu - 3zł ilość osób powiedzmy, że będzie około 30osób(godziny szczytu) zysk wyniesie 90zł jeśli odliczymy koszt paliwa zostaje powiedzmy 75zł do tego wypłata kierowcy czyli pozostaje 70zł w transporcie panuje zasada odliczenia 30% na tzw "zużycie samochodu" oraz inne opłaty czyli pozostaje na "czysto" 49zł
    Czy to jest oszałamiająca kwota?
    - teraz weźcie sobie kurs na tej samej trasie w godzinach przedpołudniowych kiedy to jedzie w busie 5 osób (niekiedy mniej) zysk wynosi 15zł odjąc zarobek kierowcy zostaje 10zł minus benzyna zostaje zero złotych odjąc zużycie samochodu zostaje około 5zł straty.

    Czy nadal twierdzicie że oni mają tak pięknie?!

    Dodam, że nie jestem ani przewoźnikiem ani kierowcą a co więcej często jeżdżę busami w roli pasażera.
    Pozdrawiam:)

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    [quote=gość: remik] dokladnie tak! i do tego ciagle podnosza ceny a jakosc przewozu wcale sie nie zmienia! [/quote]
    a powiedz mi ile teraz kosztuje 1 litr paliwa a ile kosztował rok temu zastanów sięco piszesz

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Szanowny Rafale no powiedziałeś naciąganą ale prawie całą prawdę o byciu kierowcą busa i o właścicielu busa.
    Tylko nie wiem po co to pisałeś, czy to jest tłumaczenie dlaczego busy nie stosują się do przepisów?

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Powiedziałem to dlatego, że wiele osób mówi jak oni mają super i jakie to rzekome kokosy zbijają na tym biznesie a nie mają pojęcia jak to wygląda na prawdę.

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    tom, czemu zacytowales moja wypowiedz i czemu sie nazywasz tak jak ja?

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    A dlaczego podnoszą podatki drogowe ceny opłat za OC , paliwa itd.... i nikt jakoś nie potrafi sobie zrobić tego kalkulacji. Podsumowując dlaczego większość z nas korzysta z komunikacji zbiorowej zamiast jechać własnym autem i nie martwic się gdzie zaparkowac w ciasnych uliczkach myślenic i jechać busem w ścisku tłoku do krakowa

    Odpowiedz
  • 23 mar 2011

    Tak Rafał, wypowiada się tu wielu laików, ale chyba tą sprawę ,,kokosów"poruszał niepotrzebnie drajver no i ciąg dalszy nastąpił. Co do działalności przewozowej to ona nie jest zła ale jest bardzo zła wręcz jest chora. Oczywiście powodów jest wiele. Natomiast jeszcze raz powtórzę w żadnym wypadku nie zwalnia to przewoźnika z prawa przestrzegania przepisów.

    Co do spraw finansowych to żaden pasażer jadący w przepełnionym busie nie bierze pod uwagę, że z powrotem bus wraca pusto czyli jadąc do Krakowa w cenę biletu musi być skalkulowany pusty powrót. Powiem więcej, że aby utrzymać inne kursy np jedzie 5 osób to ten przeładowany kurs po części pokrywa ten na którym jest strata. I to również nie zwalnia z przestrzegania przepisów.

    To ludzie , mieszkańcy utrzymują komunikację i aby funkcjonowała jak najlepiej to poprzez cenę biletu muszą pokrywać koszty z tym związane. A koszty są coraz wyższe i każdy przewoźnik to potwierdzi tyko, że pasażera to nie obchodzi natomiast cenę biletu porównuje do swojego zarobku. Chyba jedynym rozwiązaniem byłoby żeby wszyscy korzystający z komunikacji więcej zarabiali i stać ich było na bilet.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    A może wam na tych busach osobno limuzyny podstawiać bo wymagacie a sami chlew w busach robicie.

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    ktoś do tego dopuścił, krytykować łatwo szkoda ze najpierw można potem nie, jest dobrze po chwili już zle, użedy na busach sie dorobiły teraz kontrolujacy musza podnieśc swoją frekfencję......

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    "A może wam na tych busach osobno limuzyny podstawiać bo wymagacie a sami chlew w busach robicie."

    a czy my tu mowimy o jakis kosmicznych wymaganiach??czy bezpieczeństwo, czystość,kultura, otwierane szyby to taki luksus i tak wygórowane wymagania??

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    szanowny rafale, pragne przypomniec ci ze komuna skonczyla sie juz pare dobrych lat temu. cieszymy sie wolnym rynkiem, zatem jesli busiarzowi nie odpowiada praca to niech sobie znajdzie inna, jesli przewoznikowi nie idzie interes to niech go sprzeda i zainwestuje gdzie indziej. nic na sile.

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    [quote=gość: do thoor70] czy bezpieczeństwo, czystość,kultura, otwierane szyby to taki luksus i tak wygórowane wymagania?? [/quote]
    oraz NIEPALENIE za kierownicą !

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    najgorsza w busach do krakowa jest ta sieczka z radia zamiast muzyki. Już nie mogę wytrzymać tego radia zet, rmf a co najgorsze rmf max. Jak już nie mogą wytrzymać bez tej sieczki (muzyką tego nazwać nie można) to proponuje sobie cichutko puścić. Bo nieraz mam słuchawki a i tak słyszę to wycie z ich radia, jeden taki (bardzo skądinąd symaptyczny) z trasy przez Aleje jeszcze tak masakrycznie głośno puszcza muzyczkę myślać, że my wszyscy młodzi i nie tylko jesteśmy wtedy szczęśliwśi razem z nim. A ja marzę tylko o ciszy w tych busach.

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    a busy przenoszą na dworzec i będzie spokuj

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    a gdzie my mamy ten dworzec? pod psełdo galerie to może jakąś makietę busa przeniosą

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    Ciekawe dlaczego dopiero teraz się za to wzięli, ale ciesze sie bardzo .

    Odpowiedz
  • 24 mar 2011

    podejrzewam ze nasza władza startować będzie na jakiś wyższy stołek widać odrazu jak praca wrze na myślenicach.

    Odpowiedz
  • 25 mar 2011

    Gdzie jest krzyż!!! Gdzie jest krzyż!!! Gdzie jest krzyż!!!

    Ja proponuje zrobić manifestacje spalić busa powozić kogoś na taczkach... Może ktoś dostanie jajkiem... Rozbić białe miasteczko... I zrobić dzień bez BUSa...

    A poza tym to Jarek nie pi.... bo Cie tam nie było...

    Kuniec!

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 25 mar 2011

    [quote=gość: podróżny] gość: do thoor70 napisał/a: czy bezpieczeństwo, czystość,kultura, otwierane szyby to taki luksus i tak wygórowane wymagania??
    oraz NIEPALENIE za kierownicą ! [/quote]
    Więc co do bezpieczeństwa mało co słyszy się o wypadkach busów pierwszy argument, co do kultury nigdy kierowca nie był chamski wobec mnie i innych podróżujących w moim towarzystwie, po trzecie jak jest gorąco okna zawsze są uchylone z szyberdachem po czwarte jeżeli już spotkałem się z palącym kierowca to zawsze wychodził na zewnątrz i tam palił.

    Odpowiedz
  • 25 mar 2011

    zastanawia mnie tylko jedno i moze ktoś odpowie mi na to pytanie. Busy poruszają się po polskich drogach już od 1990 roku. Z roku na rok busy są coraz nowsze i lepsze. Pamiętacie czasy (Nysy i Żuka). Teraz po 20latach po zprywatyzowaniu większości PKS-ów ktoś się obudził i busy zaczeły przeszkadzać. (trzeba je usunąć.) Co za czasy.

    Odpowiedz
  • 25 mar 2011

    fajnie że się za to zabrali:D ale niestety raczej to nic nie da moi drodzy. busiarze będą robić co chcą. mają wszystkich w czterech literach. te stare samochody powinni zabierać na tzw parking policyjny niektóre nie powinny już jeżdzić bo stwarzają zagrożenie. Już nie wspomnę o zachowaniu kierowców. Podzielam wiele zdań że nie umieją jeżdzić są nie mili i do zmiany.. pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 25 mar 2011

    Dla mnie najgorsze jest to, że kierowcy biorą tyle osób, że czasami brakuje miejsca dla nich samych (ludzie wiszą im nad kierownicą) tak więc kasa kasą, ale coś tu jest nie tak... i wydaje mi się, że służby powinny kontrolować busy na trasie żeby zobaczyli jak to wygląda

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011

    tak piszecie, że chcecie by było bezpiecznie i miejsca. Prawda jest taka - dziś każdy się gdzieś śpieszy i chce być jak najszybciej więc sami się pchamy do tych busów. Ja wiem po sb. Chodzę do sql do Dobczyc i che być szybko w M-ce by zdążyć na następnego busa do domu ;/

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011

    A ja tej branży kompletnie nie rozumiem. Kiedyś kierowca skarżył mi się, że "tyle tych kursów jest (podobno 162 kursy do Krakowa i 162 kursy z Krakowa), a większość kursów na siebie nie zarabia. Jakby ja o tym decydował to poobcinałbym połowe tych kursów". Szczęka mi opadła... Ilekroć jadę busem - zawalony d granic możliwości... No ale pewnie jest taki kurs w którym nie ma ludzi... To do cholery, dlaczego nikt nie wpadnie na pomysł, żeby np. rano jeździło dużo busów, w południe mniej, po 14,15,16 i 17 żeby jechało po 2-3 busy na raz, a wieczór normalnie. Skoro są "martwe" godziny, to w nich obciąć liczbę kursów i "z głowy". A co do tematu: ludzie nie są głupi, tylko nie wsiadając na pierwszym przystanku, nie ma szans doczekać się w szczycie na miejsce siedzące... Niech podwajają kursy w szczycie, a w godzinach "luźniejszych" niech sobie nawet śpią w tych busach...

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011

    Wg mnie trzeba coś zrobić z busami, bo niedługo może się okazać, że do Krakowa nie będzie można wjeżdżać samochodem za darmo. W wielu dużych i zatłoczonych miastach Europy wprowadzono opłaty za wjazd i poruszanie się po mieście (przykład: Londyn). Wielu zostawia auto na parkingach pod miastem i jeździ komunikacją, bo wjazd i poruszanie się po mieście jest koszmarnie drogie w skali miesiąca. W Polsce jak to wprowadzą to wielu będzie bało się zostawić auto na cały dzień pod miastem, a potem dopłacać do interesu i jeździć komunikacją miejską to strata czasu i pieniędzy. Czytałem pomysły Radnych Krakowa i wielu się pod tym podpisuje. Może nie jest to planem na najbliższy czas, ale za kilka lat może coś takiego powstać. Wtedy komunikacja zbiorowa będzie nieunikniona. Wielu wtedy zacznie kalkulować ceny paliwa + MPK, a dodatkowo dojdzie czynnik ryzyka - pozostawienia auta na cały dzień za miastem. Busy staną się alternatywą. A jeżeli się z nimi porządku nie zrobi, to w razie wprowadzenia takich rewolt w Krakowie - będziemy bezradni, bo busiarze poczują, że są jedyną ostoją. Należy zwiększyć (podwoić i potroić) kursy w szczycie (niech jadą po 2-3 busy naraz), wprowadzić limit na liczbę osób i poprawić jakoś przejazdu (klimatyzacja, szyberdachy, blokady prędkości). Bardzo dobrym pomysłem byłoby połączenie tego z komunikacją miejską Myślenic, gdzie istniałyby bilety miesięczne, a wszystkie ceny, byłby kontrolowane przez urząd. Wtedy nie będzie dziadostwa, wszystkie firmy mogły być kontrolowane łatwiej, a bus mógłby zebrać ludzi nie tylko z osiedla i placu pod Carrefourem, a korzystając z przystanków miejskich - także z innych miejsc. Komunikacja miejska w Myślenicach była już nawet w gazecie opisywana - także są jakieś przymiarki. Skoro ktoś o tym myśli to niech weźmie pod uwagę połączenie z interesem także busów. Chyba byłoby to mądre...

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011

    I znów wypowiadają się laicy wg swoich teorii a rzeczywistość, no cóż nie znają.

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011

    [quote=gość: pro] I znów wypowiadają się laicy wg swoich teorii a rzeczywistość, no cóż nie znają. [/quote]

    Dobrze, że ty ekspercie masz szeroką wiedzę. Takie osoby jak ty są dla mnie nikim! Naczelną zasadą narzekania i krytykowania jest podanie jakiejkolwiek argumentacji, która wyjaśnia sprzeciw/narzekania/krytykę. Żal słów na Ciebie...

    Ja zgodzę się z przedmówcami, a korzystając z busów nader często uważam, że mają rację. Busy są cuchnące, przeładowane, kierowcy jeżdżą za szybko, stan techniczny większości pojazdów uznaję za tragiczny, ceny rosną, a jakość usług jest coraz gorsza. Siedzenia mają zbyt małą przestrzeń na nogi i coraz mniej pojazdów ma "półki" na bagaż (trzeba stać/siedziec z plecakiem w ręce). Poza tym zdarzają się kierowcy bardzo chamscy, którzy mają nieuzasadnione pretensje (bo muszą wydawać resztę z 10zł), niewłaściwe odpowiedzi na proste i logiczne pytania (czy bus jedzie do miejscowości X? - Nie, do Pcimia), a co najważniejsze - panuje totalna rozgardiasz w rozkładach (busy jeżdżą często niepunktualnie). Denerwuje mnie również palenie kierowców w pojazdach (na szczęście coraz rzadszy proceder)... Zupełnie nie dziwie się, że zabierają dowody rejestracyjne, bo to jest oczywiste, że pojazdy te są przerabiane z towarowych na osobowe (kwestia ceny) i potem oszukuje się z dopuszczalną masą całkowitą (co jest przelicznikiem/wyznacznikiem liczby pasażerów mogących w pojeździe podróżować). Busy "towarowe" są tańsze bo ich dopuszczalna masa jest mniejsza, więc można go było wyposażyć w słabsze hamulce, słabszy silnik (mniej NM) i mniej "złomu", który stanowi o bezpieczeństwo w razie wypadku. Wg mnie busy powinny mieć kaganiec i dzięki temu kierowca nie ma możliwości jechać szybko (nie tylko te po 2004 jak mówi ustawa - WSZYSTKIE).

    Odpowiedz
  • 26 mar 2011
    Odpowiedz
  • 27 mar 2011

    [quote=gość: maksymilian] Takie osoby jak ty są dla mnie nikim! [/quote]

    Trzeba przyznać, że umiesz oceniać ludzi, masz to COŚ.

    Piszesz, że aby krytykować należy podać jakiejkolwiek argumentację. Więc bardzo Cię proszę gdzie poparłem ,,zaniedbania" busów-busistów, wymienione przez Ciebie?

    Również piszesz, że popierasz przedmówców, to może przeczytaj wszystkie posty ze zrozumieniem i w tedy się odzywaj. Ja również jestem przedmówcą i zabierałem głos ponad 10 razy.

    A ciekaw jestem co jest niewłaściwego w odpowiedzi kierowcy busa na pytanie ( (czy bus jedzie do miejscowości X? - Nie, do Pcimia).

    Piszesz, że ,,ceny rosną, a jakość usług jest coraz gorsza." Abym to nie ja okłamywał takich jak Ty, to postaraj się dowidzieć, oczywiście z wiarygodnych źródeł jak szybko rosły ceny biletów w stosunku do cen zezwoleń, winietek, pozwoleń, cen autobusów, części zamiennych, prądu, podatku i wielu wielu innych spraw i rzeczy.

    Chciałbym abyś przedstawił argumenty, że jak piszesz busy ,,towarowe" mają słabsze hamulce. A jak wynika z Twojego posta znasz się na tym co piszesz.

    Odpowiedz
  • 29 mar 2011

    4 marca w Krakowskich lagiewnikach na przystanku czekalem na jakikolwiek transport do myslenic od 15:40 do 17:35, w myslenicach na slowackiego bylem kolo 18:20. A czekalem tyle tylko dlatego, ze nie wszedlem do pierwszego busa, ktory mi sie zatrzymal bo nie mialem pomyslu jak tam nawet noge wsadzic gdy drzwi sie otworzyly i "wypadla" osoba "trzymajaca" te drzwi. Wolal bym zeby godziny kursow byly trafniej dobierane niz kontrole stanow technicznych itp. Rano w sobote od 7 do 8 jada 3 busy, przy czym jak nie chce sie jechac na szybie to pasuje tak po 10 przyjsc zeby miec jak sie zabrac. Podwoic albo potroic ilosc kursow w szczytowych godzinach, a nie robic na nich nagonke

    Odpowiedz
  • 29 mar 2011

    Wiecie co jak ktoś mówi że busy nie spełniają norm to ja pytam kto je do tej pory rejestrował czy busiarz ?Czy pełnomocnicy wojewody czyli rzeczoznawca diagnosta i wydział Komunikacji wydaje mi się że te komórki działaja pod nadzorem wojewody czyli przez tyle lat od kąt rejestrowane są busy nikt tego nie widział tylko teraz próbuje sie z busiarzy zrobić ofiary

    Odpowiedz
  • 29 mar 2011

    Bardzo mnie ciekawi jak ugryzą temat dostawczaków które sa porejestrowane do 3.5 masy całkowitej a na pusto warzą 4t to ciekawe co nimi wozić

    Odpowiedz
  • 29 mar 2011

    Dobry temat kolego poruszyłeś ale tu z tymi dostawczakami to dopiero morze wyjsć bryndza jakich mamy urzędników wykształconych bo do tej pory wszystko grało a nagle ktoś się obudził i szuka pieniedzy i myśli jak tu wykończyć busy

    Odpowiedz
  • 29 mar 2011

    o tych masach busów to narobili szumu i tym co nie wiedzą o co chodzi to wypowiadają się że to chodzi o komfort pasażerów a to G...... prawda to chodzi tylko o kasę a pasażerowie nie zrozumieli jeszcze tego że bilet nie będzie kosztował 5 zł a 8 i to tak na ich plecach się odbije

    Odpowiedz
  • 30 mar 2011

    i myslisz ze ktos ci zaplaci 8 zl za busa w 1 strone? to kpina. wtedy pks zrobi kursy po 5 i mozecie zwijac interes, bo wtedy paszer zaplaci 10 w dwie strony a nie 16

    Odpowiedz
  • 30 mar 2011

    człowieku ty chyba nie jechałeś autobusem PkS dawno bo wypowiadasz się o czymś o czym nie masz bladego pojęcia jak by zaczeli kontrolować autobusy to dopiero by wyszła bryndza że niekture to Hitlera pamiętają

    Odpowiedz
  • 30 mar 2011

    Podobno mają karetki ważyć bo też im się masa nie zgadza bo przecież też je ktoś zabudowywał

    Odpowiedz
  • 30 mar 2011

    Ja proponuje jeśli wojewoda nie ma pracy dla ITD to niech im da łopaty i niech łatają dziury w drogach a to napewno wszystkim wyjdzie na zdrowie

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Następne w kolejnosci mają być ważone dostawczaki do 3.5 t i sprawdzane czy im się masa zgadza tak że chcą wykończyć Polski transport i napewno tą dziedzine znów przejmie obcokrajowiec a my będziemy o 100% więcej płacić ale cóż taki Polak mądry lubi hwalic zachodnie a swojemu to dokopać i niech idzie na trawkę

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Ci co nie umieją zrozumiec jak nas busiarzy pięknie załatwili chcę wam wytłumaczyć że to tak jest jak byś sobie postawił do zgodnie z planem urzędnik ci go odebrał ale po kilku latach zmieniła się ustawa i dom trzeba rozebrać a tobie zostaje kredyt do spłacania

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Ten co nas w taki sposób gnoi chyba nie ma Boga w sercu

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Nie wiem o co tu chodzi ale przecierz prawo nie działa wstecz jeśli Rzeczoznawca stwierdził że taki samochód spełnia wymagania i diagnosta to potwierdza na podstawie dokumentów potem przecież wydział komunikacji taki samochód rejestruje jako autobus to chyba był czas na sprawdzenie czy on spełnia takie wymagania a to że taki samochód jest cięższy o wage szyb i siedzeń to normalne a w ogóle to czegoś tu nie rozumiem bo przecież wszyscy którzy ten samochód zarejestrowali to chyba o ile wiem podlegają pod Wojewodę a teraz ITD znowu z drugiej strony atakuje podważając kompetencje Urzedników .Chyba ktoś sie tu pogubił

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Problem jest taki, że faktycznie - każą nam wszystkim płacić za Zakopiankę, a ta droga co roku jest w "remoncie". Tutaj całkowicie popieram busiarzy - można by zablokować zakopiankę i zwrócić uwagę, ludzi, że jeśli ta chora ustawa będzie dotyczyć także transportu zbiorowego to i firmy przewozowe i ludzi to wykończy. Jeśli w jedną stronę będzie się płacić po 8 zł to sorry - opłacać się faktycznie będzie jeździć autem.

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    No morze bysie i opłacało jeżdzic autem ale jesli bezyna dojdzie do 6 zł to nie wiem

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    Chyba nie tylko w malopolsce te busy są takie coś nie bardzo bo w Kraśniku po akcii warzenia z 200 skontrolowanych pojechało tylko 6 teraz zaczeły się skarżenia do sądu włodarzy miasta o paraliż komunikacyjny

    Odpowiedz
  • 1 kwi 2011

    wezme dwie osoby towarzyszące do auta i się będzie opłacać - spokojna twoja busiarska główka rozczochrana.

    Odpowiedz
  • 2 kwi 2011

    No cwaniaczku ja bym ci radził sobie sprawdzić u twojego autka czy ci sie masa rzeczywista zgadza bo już nietylko busom się nie zgadza waga ale ponoc RKOM , Cysterną , dostawczakom tym 3,5 t to wszystkim , autobusom , ale i już ktoś się dopaczył że podobno ci co mają do osobówek pozakładane haki bagażniki na narty czy jakieś mocowania na rower to już masa się nie zgadza i dowód do zabrania

    Odpowiedz
  • 3 kwi 2011

    Jak sie przewożnicy nie zbiorą do kupy i nie zablokują dróg to ich ta nasza demokracja wykończy

    Odpowiedz
  • 3 kwi 2011

    Nie przewożnicy tylko narzekają w Małopolsce ale nie robia nic choć jakieś zaskarżenia już poszły do sądu w Krasniku jak tak się znęcali nad busjarzami to nie wyjechał żaden i tak zaprotestowali a teraz Wojewoda trzepie portkami bo jest oskarżany o paraliż komunikacyjny bo 200 busów nie wyjechało

    Odpowiedz
  • 4 kwi 2011

    niestety musiałem kilka razy pojechać do Krakowa busem...po pierwszym dniu poszedłem na przystanek tzw przelotowych busów z Rabki czy Mszany i jakież było moje zdziwienie...miałem miejsce siedzące, mogłem normalnie usiąść na siedzeniu(mam prawie 190 cm wzrostu), kierowca na trasie jechał spokojnie a nie jak z bydłem, cena niższa ( o 50 groszy), bez tłoku ścisku i smrodu...Dlaczego z tamtych rejonów mogą jeżdzić większe busy i im się opłaca? Za naszych myślenickich busiaży powinni się ostro zabrać!!! przynajmniej raz w tygodniu kontrolować!!! a jak się wam nie opłaca to przerobić auto spowrotem na blaszaka i buraki wozić!!!

    Odpowiedz
  • 21 kwi 2011

    Nie pyskujcie że busom sie masa nie zgadza bo ten problem jest tez osobówkami np seiczento jest cięższe o 52kg tak że też według naszych urzedników dowód do zabrania i trzeba się sądzic

    Odpowiedz
  • 22 kwi 2011

    Zgadza się że te masy osobówek tak samo sa poknocone bo astra jest cięższa o 160 kg

    Odpowiedz
  • 22 kwi 2011

    Chłopaki nie podniecajcie się tymi masami pojazdów bo u żadnego samochodu ta masa się nie zgadza ja np zważyłem ciężarówke i też masa się nie zgadza a skąd będzie się zgadzać jak ja tylko wyjechałem od dilera to już była różnica 640 kg następnie założyłem dodatkowy zbiornik paliwa i już różnica powstała 1500 kg

    Odpowiedz
  • 23 kwi 2011

    Zobaczymy co zrobią z resztą samochodów czy też im zabiorą dowody

    Odpowiedz
  • 23 kwi 2011

    KROKODY.... do zważenia z sfoimi busikami chyba też będą musieli sfoje wygodne fotele wykręcić i będą musieli wozić sobie stołeczki ogrodowe

    Odpowiedz
  • 26 kwi 2011

    Ale G....... poruszyli z tymi busami i ich warzeniem jakiś teoretyk naczytał sie głupot że jeśli bus je st cięższy o 200-300 kg to jest zagrożenie ale tak już u nas w kraju jest takich mamy fachowców że w Niemczech ,Austrii czy Holandii normalne to jest że w takiej masie sa rozbieżności co jest sprawą normalną i dopuszczalną .
    W Polsce znalazl się jakiś urzednik bardziej Papieski niż Papierz i chce wykończyć wszystkie pojazdy które sie poruszają po drogach i nie zastanawia się ile peniędzy wypłynie z budżetu Polski

    Odpowiedz
  • 26 kwi 2011

    Nawet ciągnikom rplniczym się wga nie zgadza tak że następni do wykonczenia będą rolnicy tak że dobrze idzie panie ministrze transportu panu wykanczanie wszystkich

    Odpowiedz
  • 26 kwi 2011

    Tak utwórzcie jeszcze więcej służb do kontrolowania tylko zastanówcie sie kogo będą kontrolować jak wszystkich wykończą i kto na ich pensję będzie robił

    Odpowiedz
  • 28 kwi 2011

    Co z wagami osobówek czy też do odszczału bo i żadnej osobówki masa własna sie nie zgadza z dowodem rejestracyjnym

    Odpowiedz
  • 29 kwi 2011

    A co z karawanami bo też są cięższe czy też dowody do zabrania no i czym tu jechać w ostatnią drogę panie Wojewodo czy ma pan jakąś taksówke zastępczą

    Odpowiedz
  • 2 maj 2011

    Peugot osobowy Partner jest cięższy o 123 kg co też dowód do zabrania chory kraj

    Odpowiedz
  • 2 maj 2011

    Diagności twierdzą że nie długo to żaden samochód nie wyjedzie na drogę bo u żadnego pojazdu masa się nie zgadza z wpisem w dowodzie rej

    Odpowiedz
  • 3 maj 2011

    Krokodyle z sfoimi samochodami na wagę

    Odpowiedz
  • 3 maj 2011

    Busiarze wypowiadają wojnę

    Odpowiedz
  • 4 maj 2011

    Bardzo mnie zastanawia dlaczego busy które psiada UG . Starostwo nie kontroluje się i nie warzy dopiero wtedy by było pośmiewisko bo przecież takie busy są też zabudowywane i tak samo im sie masa nie zgadza są nawet cięższe o 300kg

    Odpowiedz
  • 4 maj 2011

    Macie racie przecież busy które kupiły różne instytucje tęż są zabudowywane przez różne firmy którym teraz Wojewoda podwarza kompetencje

    Odpowiedz
  • 4 maj 2011

    W naszej Gminie Wójt kupił cztery blaszaki Sprintery i jakaś firma je zabudowywała trzeba je zważyć

    Odpowiedz
  • 5 maj 2011

    Niech te służby kontrolujące zważą najpierw swoje pojazdy

    Odpowiedz
  • 8 maj 2011

    WOJEWODA musi okreslic po imieniu swoich podwładnych którzy zakupili busy i im sie masa nie zgadza

    Odpowiedz
  • 11 maj 2011

    Busiarze atakują służby kontrolujące i dobrze robią bo tych kontrolujacych trochę za dużo trzeba trochę wytępić a jak każe im się na nogach chodzić to sami zrezygnują

    Odpowiedz
  • 11 maj 2011

    Do busiarzy dołanczają przewożnicy rzeczy i chcą blokować drogi mówią że trzeba się zebrać razem bo inacze naSZE WŁADZE WYKONCZĄ pOLSKI TRANSPORT I bedą jeżdzić u nas obcokrajowce

    Odpowiedz
  • 24 maj 2011

    Dlaczego są równi i równiejsi uczepili się tylko warzenia busów a przecież wszyscy wiedzą że ten problem dotyczy wszystkich pojazdów które się poruszają po drogach u żadnego samochodu ani pojazdu masa własna się nie zgadza z wpisem w dowodzie rej

    Odpowiedz
  • 3 cze 2011

    Diagności zaczynają szukać pracy ponieważ obawiają się że 90%stacji pujdzie do zamknięcia gdyż nie bedzie komu podbijać dowodów ponieważ 95% pojazdów ma nie zgodną masę własną i według naszych użedników taki pojazd nie może byc dopuszczony do ruchu

    Odpowiedz
  • 3 cze 2011

    Niekture nadgorliwe stacie juz nie chcą podbijać przegladów technicznych dostawczakom busom i cięzarówką

    Odpowiedz

Zobacz więcej

50-lecie koronacji obrazu Matki Bożej Myślenickiej: Ruszył tydzień jubileuszowy. PROGRAM
Kościół 0

50-lecie koronacji obrazu Matki Bożej Myślenickiej: Ruszył tydzień jubileuszowy. PROGRAM

Poranna msza rozpoczęła tydzień jubileuszowy uświetnijący prawie dwuletnie przygotowania do złotego jubileuszu koronacji wizerunku Matki Bożej Myślenickiej   Od początku ubiegłego roku w Parafii Narodzenia NMP w Myślenicach  trwa złoty jubileusz koronacji obrazu Matki Boskiej Myślenickiej. W dniu 24 sierpnia 1969 roku koronacji obrazu dokonał kar...

Powstaje nowy budynek Starostwa Powiatowego w Myślenicach
Myślenice 0

Powstaje nowy budynek Starostwa Powiatowego w Myślenicach

Starosta Myślenicki Józef Tomal i Wicestarosta Rafał Kudas podpisali umowę na wykonanie I etapu budowy nowego budynku starostwa. Znajdą się w nim wydziały, które obsługują największą liczbę klientów, m.in.: wydział komunikacji, architektury oraz geodezji Starosta Józef Tomal: Nowy budynek to odpowiedź na potrzeby mieszkańców. Chcemy, by byli o...

Uszkodzony plac zabaw na Zarabiu. Rodzice wezwali straż
Myślenice 4

Uszkodzony plac zabaw na Zarabiu. Rodzice wezwali straż

Zaniepokojeni rodzice dzieci bawiących się na placu zabaw przy ul. Parkowej na Zarabiu wezwali strażaków po tym jak odkryli dziurę w jednym z elementów Po otrzymaniu zgłoszenia o uszkodzonym domku na placu zabaw w Myślenicach ul. Parkowa Dyżurny Operacyjny PSP zadysponował na miejsce zastęp strażaków. - Zaraz po przybyciu funkcjonariusze rozpoz...

Terenówka kontra betonowa ściana. Dwie osoby ranne
Drogi 1

Terenówka kontra betonowa ściana. Dwie osoby ranne

Dwie osoby zostało ranne w tym pięcioletnie dziecko po tym jak kierowca uderzył w betonową ścianę przy Zakopiance w Myślenicach W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały dwie osoby w tym pięcioletnie dziecko. Pomocy medycznej rannym na miejscu udzieliła załoga Zespołu Ratownictwa Medycznego, a następnie przewiozła poszkodowanych do szpitala w Myślen...

Mieszkańcy mówią „Stop wycince drzew na Rynku w Myślenicach”
Myślenice 29

Mieszkańcy mówią „Stop wycince drzew na Rynku w Myślenicach”

Przez kilka dni pod internetową petycją o ocalenie drzew przed wycinką planowaną w ramach rewitalizacji centrum podpisało się ponad 700 mieszkańców, a kolejna grupa zdecydowała się nagłośnić sprawę, organizując pikietę pn. „Stop wycince drzew na rynku w Myślenicach” Przypomnijmy; we wrześniu mają ruszyć prace związane z rewitalizacją myślenickiego...