logo-web9
Drogi

Planują budowę kładki nad Zakopianką w Głogoczowie. Do przetargu zgłosiły się 4 firmy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek nad Zakopianką w Głogoczowie i Mogilanach.

„Mają za zadanie przeprowadzić ruch pieszych nad DK7 i zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przystankami”. Jest 4 chętnych do ich budowy 

Kładki mają powstać w rejonie istniejących przejść dla pieszych i przystanków autobusowych. Jak informuje GDDKiA ich głównym zadaniem ma być „przeprowadzenie lokalnego ruchu pieszych nad Zakopianką i zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przystankami komunikacji zbiorowej”.

Wymogi stawiane w przetargu obejmują wyposażenie kładek w windy, co ma zapewnić ich dostępność osobom niepełnosprawnym. W ramach działania ma powstać oświetlenie samych obiektów i dojść do nich oraz odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną też kamery monitorujące kładki.

Oferty do przetargu na budowę dwóch kładek nad DK7 złożyli: 

Budownictwo Mosty Drogi - koszt budowy kładki w Mogilanach 4 749 823,35 zł, w Głogoczowie 5 433 211,35, 

Primost Południe - koszt budowy kładki w Mogilanach 6 519 000,00 zł, w Głogoczowie 6 519 000,00 zł, 

INTOP Tarnobrzeg - koszt budowy kładki w Mogilanach 7 777 114,31 zł, w Głogoczowie 7 777 114,31 zł, 

Nowak-Mosty - koszt budowy kładki w Mogilanach 10 395 893,43 zł, w Głogoczowie 10 505 552,32 zł. 

Jak informuje GDDKiA: "na sfinansowanie obu zadań zamierzamy przeznaczyć 13 424 064,66 zł, z czego na kładkę dla pieszych w Mogilanach 6 764 104,56 zł, a w Głogoczowie 6 659 960,10 zł"

Jak wynika z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu wykonanego w latach 2020/2021; na odcinku Kraków - Mogilany średnio na dobę przejeżdża prawie 57,5 tys. pojazdów, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys. W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne.

Realizacja kładek obejmie lata 2022-2024, w tym 15 miesięcy na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie stosownych zezwoleń oraz do 10 miesięcy na roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Kładki finansowane są z Krajowego Funduszu Drogowego w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.

Kładki nad Zakopianką na odcinku Kraków-Myślenice powstają od 2009 roku. Pierwsza z nich powstała w Mogilanach, a kolejne w Jaworniku (2015 r.), Gaju (2015 r.), Jawornik II (2017 r.), Głogoczowie I (2017 r.), Głogoczowie II (2017 r.). 

Weź udział w sondażu!
Zobacz więcej
Czytaj komentarze!