Myślenice. Jest pomysł na kolejną drogę. Chcą wybudować północno-wschodnią obwodnicę miasta. Podpisali umowę na wykonanie koncepcji
- 7 września 2022
Marszałek Witold Kozłowski i burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka podpisali umowę na opracowanie koncepcji budowy „obwodnicy Myślenic”. Którędy przebiegać będzie droga? Tego dowiemy się „pod koniec przyszłego roku”
Województwo Małopolskie wraz z Gminą Myślenice będą wspólnie realizować zadanie inwestycyjne pn.: „Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy obwodnicy Myślenic w ciągu DW 967 wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach”. Jak informuje Urząd Marszałkowski; „przebieg planowanej obwodnicy Myślenic poznamy pod koniec przyszłego roku”.
- Dzisiaj zrobiliśmy pierwszy, ale konkretny krok. Razem z panem burmistrzem przystępujemy do wspólnej, dużej i ważnej dla mieszkańców inwestycji. Nowa droga odciąży ruch i rozwinie cały układ komunikacyjny wokół Myślenic i w samym mieście. Poprawi się też bezpieczeństwo podróżujących, a dodatkowo obwodnica wpłynie na rozwój gospodarki. Powstaną nowe przedsiębiorstwa, będą rozwijać się już istniejące, co przełoży się na zatrudnienie w regionie - mówi marszałek Witold Kozłowski.
Zadanie objęte niniejszą umową realizowane będzie w ramach przygotowania dokumentacji dla inwestycji drogowo mostowych w ramach Pomocy Technicznej, przy dofinansowaniu unijnym. Wartość szacunkowa zadania wynosi 600 tys. zł i planowana jest do sfinansowania w 2023 roku.
Inwestorem zadania jest województwo, a jego koszt to ponad 185 tys. zł. Zostanie ono sfinansowane w następującym podziale: Województwo Małopolskie – 50% kosztów w 2023 roku, pozostałe 50% kosztów będzie współfinansowane z budżetu Gminy Myślenice w 2023 roku w formie dotacji celowej opartej o stosowną Uchwałę Rady Miejskiej w Myślenicach. Planowane jest też dofinansowanie z Funduszy Europejskich - blisko 415 tys. zł.
-Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Myślenic oraz lepsze skomunikowanie ze strefą przemysłową w Polance i Jaworniku to główne założenia nowej obwodnicy wschodniej miasta. Nowa obwodnica na pewno pozwoli na poprawę często poruszanej przez nas kwestii bezpieczeństwa mieszkańców oraz zapewnienie komfortu podczas korzystania z dróg w ściśle zurbanizowanej strefie. Nie zapominajmy, że wjazd ciężkiego sprzętu i tranzytu odbywa się jak na razie na odcinku wymienionym w podpisanej przez nas umowie - komentuje Jarosław Szlachetka
W dniu 3 sierpnia został ogłoszony przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy obwodnicy Myślenic w ciągu drogi wojewódzkiej DW 967. Termin składania ofert upływa 14 września, a wykonawca będzie miał 12 miesięcy na jej wykonanie. Celem zamówienia opracowania jest przedstawienie wariantowych rozwiązań nowego połączenia drogowego drogi wojewódzkiej DW 967 z droga krajową DK7 - popularną "Zakopianką". Będzie ono stanowić jednocześnie obwodnicę Myślenic w ciągu DW967.
Dzięki powstaniu tej obwodnicy wschodniej, czy też północnej możemy skierować pojazdy wysokotonażowe, które poruszają się od wschodu, tj. Łapczycy i Dobczyc na obwodnicę. Niekoniecznie będą musiały wjeżdżać praktycznie w centrum miasta, czyli strefę przemysłową przy ul. Słowackiego
- burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).
Jak informują urzędnicy; droga wojewódzka nr 967 Myślenice - Dobczyce - Łapczyca, będąca głównym połączeniem na kierunku wschód zachód DK7 z DK94, wyczerpuje obecnie swoją przepustowość w Myślenicach, dlatego tak istotne jest znalezienie alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych tj.: wyprowadzenie ruchu poza teren zabudowy, poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu na DW 967, poprawę dostępności Myślenic, wzmocnienie i usprawnienie połączeń drogowych z istniejącą DK7.
Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic (PiS): Niewątpliwie jest to jedna ze strategicznych inwestycji odciążających ruch, szczególnie ten tranzytowy w centrum naszego miasta.
Dzięki powstaniu tej obwodnicy wschodniej, czy też północnej możemy skierować szczególnie te pojazdy wysokotonażowe, które poruszają się od wschodu, tj. Łapczycy i Dobczyc na obwodnicę. Niekoniecznie te pojazdy będą musiały wjeżdżać praktycznie w centrum miasta, czyli strefę przemysłową przy ul. Słowackiego.
To dzisiaj bardzo newralgiczne miejsce, gdzie wielokrotnie w ciągu dnia pojawiają się zatory w trakcie godzin porannych i wczesnopopołudniowych. Na pewno ta obwodnica wyeliminuje niepotrzebny ruch samochodów wysokotonażowych
- mówił podczas 53. sesji rady miejskiej miejskiej.
Radni nie mieli pytań do wspomnianej inwestycji. Za udzieleniem pomocy finansowej na rzecz województwa małopolskiego głosowało 19 radnych przy 1 wstrzymującym się.
----
Z jakiego sposobu ogrzewania swojego domu/mieszkania będziesz korzystać podczas nadchodzącej zimy?
- ogrzewanie elektryczne ogrzewanie elektryczne 7%
- ogrzewanie gazowe ogrzewanie gazowe 46%
- system wykorzystujący gaz płynny system wykorzystujący gaz płynny 2%
- instalacja na olej opałowy instalacja na olej opałowy 2%
- system wykorzystujący węgiel system wykorzystujący węgiel 13%
- system wykorzystujący ekogroszek system wykorzystujący ekogroszek 7%
- ogrzewanie wykorzystujące drewno ogrzewanie wykorzystujące drewno 10%
- inne inne 12%
- Głosów: 1146
węzeł w Myślenicach, węzeł w Jaworniku, tunel w Krzyszkowicach, pociąg i pewnie o czymś zapomniałem a teraz obwodnica miasta... same koncepcje a efektu brak. ktos w to jeszcze wierzy?
Powoli waść, bo się w tym labiryncie dróg, węzłów, tuneli i parkingów pogubimy!! Normalnie strach wyjechać z domu! ....a nie, sorry, to tylko fantazje. W realu żwir i błoto.
Kolejna koncepcja, która nigdy nie zostanie zrealizowana.
Czy Szlachetka wreszcie coś wybuduje, czy zmarnuje nasze pieniądze na kolejnych 50 koncepcji, które i tak wylądują w koszu?
Jeszcze mu zostało zrobić koncepcję lotniska w Myślenicach i koncepcję żeglugi Rabą do Krakowa.
Już nawet śmiać się z tego człowiekowi nie chce.
A poseł tam coś podpisywał czy tylko statystował?
Nie wszędzie żwir - do domu radnego asfalt. Czy też "destrukt" asfaltowy jak to nam radny tłumaczył.