Od poniedziałku 12 września zawieszone kursy na linii Poręba-Kraków. „Liczba pasażerów nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta”
- 7 września 2022
Jak podaje przewoźnik od 1 grudnia 2021 roku na linii M2 Poręba-Kraków z jego usług skorzystało ponad 90 tys. osób.
„Liczba wydaje się być duża, ale nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta związane z kursowaniem naszych autobusów”.
Linię M2 Poręba – Kraków przewoźnik jakim jest Małopolska PKS uruchomił 1 grudnia 2021 r. Według statystyk jakie przytacza w mediach społecznościowych, przez ten czas z jego usług skorzystało 90 569 osób, co jak się okazuje nie wystarcza, aby pokryć koszty.
„Niestety rosnące ceny paliw, a czasem po prostu liczne kursy konkurencyjnych firm, nie pozwalają rozwinąć skrzydeł na wszystkich frontach. Na linii M2 Poręba - Kraków kursujemy od 1 grudnia zeszłego roku. Do dnia 31.08.2022 roku, z usług przewoźnika skorzystało 90 569 osób! Liczba wydaje się być duża, ale z przykrością musimy poinformować, że nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta związane z kursowaniem naszych autobusów. W związku z powyższym, jesteśmy zmuszeni do zamknięcia linii M2” – czytamy w komunikacie.
Linia M2 kursuje do najbliższej niedzieli 11 września.
Z jakiego sposobu ogrzewania swojego domu/mieszkania będziesz korzystać podczas nadchodzącej zimy?
- ogrzewanie elektryczne ogrzewanie elektryczne 7%
- ogrzewanie gazowe ogrzewanie gazowe 46%
- system wykorzystujący gaz płynny system wykorzystujący gaz płynny 2%
- instalacja na olej opałowy instalacja na olej opałowy 2%
- system wykorzystujący węgiel system wykorzystujący węgiel 13%
- system wykorzystujący ekogroszek system wykorzystujący ekogroszek 7%
- ogrzewanie wykorzystujące drewno ogrzewanie wykorzystujące drewno 10%
- inne inne 12%
- Głosów: 1146
Dla tego cały czas trąbie ze komunikacja powinna należeć do miasta ew Gminy albo Państwa bo dziś jest jutro okaże się że jazda się nie opłaca i zamykają lub zawieszają linie już raz tak było z linia Marszalkowska
Powiat nie dotuje, jak gmina swojego pupila. Wygrywa konkurencja. A gdyby jednak była taka różnica w komforcie, to pasażerowie poczekaliby te 5 minut.
Skończą się dotacje to i z Myślenic się zwiną :)
Tyle się teraz mówi o planach zrównoważonej mobilności miejskiej, a takie połączenie jest likwidowane. Zostają małe ciasne busiki, w których komfort jazdy mocno odbiega od standardów 21 wieku a przewoznik będzie dyktował warunki i jeździł jak mu się podoba. Ktoś jeszcze jest zdziwiony, że ludzie przesiadają się do swoich samochodów? Transport publiczny zamiast się rozwijać- zwija się ale tyle się trąbi o ekologii itp frazesach, które nijak się mają do rzeczywistości.
To było do przewidzenia bo od początku musiał to być ogromny autobus którego koszty utrzymania są większe a całkiem śmiało wystarczyłby taki pół z tego jak w MPK Kraków mają
Myślałem że temat wytrzyma do wyborów!. Z tego co się słyszy, to sprawa wygląda analogicznie jak kiedyś i została rozwiązana jak z poprzednim włodarzem. Jako prywatnemu przewoźnikowi, dobrze znanemu lokalnie się to opłaca i to bardzo...
Dziwie się że taka cisza, a przecież to jest totalna porażka PR obecnej władzy lokalnej. Ileż to zdjęć było, relacji i planów, że ho ho.. autobusy miały jeździć po Myślenickiej obwodnicy. Prywatny przewoźnik celowo organizował kursy "5 min przed" autobusem i swoje zrobił. W trosce o dobro edukacyjne uczniów i dzieci, zawiesza się kursy z nowym rokiem szkolnym. Brawo.