Od poniedziałku 12 września zawieszone kursy na linii Poręba-Kraków. „Liczba pasażerów nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta”
- 7 września 2022
Jak podaje przewoźnik od 1 grudnia 2021 roku na linii M2 Poręba-Kraków z jego usług skorzystało ponad 90 tys. osób.
„Liczba wydaje się być duża, ale nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta związane z kursowaniem naszych autobusów”.
Linię M2 Poręba – Kraków przewoźnik jakim jest Małopolska PKS uruchomił 1 grudnia 2021 r. Według statystyk jakie przytacza w mediach społecznościowych, przez ten czas z jego usług skorzystało 90 569 osób, co jak się okazuje nie wystarcza, aby pokryć koszty.
„Niestety rosnące ceny paliw, a czasem po prostu liczne kursy konkurencyjnych firm, nie pozwalają rozwinąć skrzydeł na wszystkich frontach. Na linii M2 Poręba - Kraków kursujemy od 1 grudnia zeszłego roku. Do dnia 31.08.2022 roku, z usług przewoźnika skorzystało 90 569 osób! Liczba wydaje się być duża, ale z przykrością musimy poinformować, że nie jest wystarczająca, aby pokryć wszystkie koszta związane z kursowaniem naszych autobusów. W związku z powyższym, jesteśmy zmuszeni do zamknięcia linii M2” – czytamy w komunikacie.
Linia M2 kursuje do najbliższej niedzieli 11 września.
Z jakiego sposobu ogrzewania swojego domu/mieszkania będziesz korzystać podczas nadchodzącej zimy?
- ogrzewanie elektryczne ogrzewanie elektryczne 7%
- ogrzewanie gazowe ogrzewanie gazowe 46%
- system wykorzystujący gaz płynny system wykorzystujący gaz płynny 2%
- instalacja na olej opałowy instalacja na olej opałowy 2%
- system wykorzystujący węgiel system wykorzystujący węgiel 13%
- system wykorzystujący ekogroszek system wykorzystujący ekogroszek 7%
- ogrzewanie wykorzystujące drewno ogrzewanie wykorzystujące drewno 10%
- inne inne 12%
- Głosów: 1146
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Dla tego cały czas trąbie ze komunikacja powinna należeć do miasta ew Gminy albo Państwa bo dziś jest jutro okaże się że jazda się nie opłaca i zamykają lub zawieszają linie już raz tak było z linia Marszalkowska
Powiat nie dotuje, jak gmina swojego pupila. Wygrywa konkurencja. A gdyby jednak była taka różnica w komforcie, to pasażerowie poczekaliby te 5 minut.
Skończą się dotacje to i z Myślenic się zwiną :)
Tyle się teraz mówi o planach zrównoważonej mobilności miejskiej, a takie połączenie jest likwidowane. Zostają małe ciasne busiki, w których komfort jazdy mocno odbiega od standardów 21 wieku a przewoznik będzie dyktował warunki i jeździł jak mu się podoba. Ktoś jeszcze jest zdziwiony, że ludzie przesiadają się do swoich samochodów? Transport publiczny zamiast się rozwijać- zwija się ale tyle się trąbi o ekologii itp frazesach, które nijak się mają do rzeczywistości.
To było do przewidzenia bo od początku musiał to być ogromny autobus którego koszty utrzymania są większe a całkiem śmiało wystarczyłby taki pół z tego jak w MPK Kraków mają
Myślałem że temat wytrzyma do wyborów!. Z tego co się słyszy, to sprawa wygląda analogicznie jak kiedyś i została rozwiązana jak z poprzednim włodarzem. Jako prywatnemu przewoźnikowi, dobrze znanemu lokalnie się to opłaca i to bardzo...
Dziwie się że taka cisza, a przecież to jest totalna porażka PR obecnej władzy lokalnej. Ileż to zdjęć było, relacji i planów, że ho ho.. autobusy miały jeździć po Myślenickiej obwodnicy. Prywatny przewoźnik celowo organizował kursy "5 min przed" autobusem i swoje zrobił. W trosce o dobro edukacyjne uczniów i dzieci, zawiesza się kursy z nowym rokiem szkolnym. Brawo.