Głogoczów: Z czwartku na piątek zamkną zakopiankę na 2 godziny
- 13 czerwca 2024
Generalna dyrekcja w nocy z czwartku na piątek, 14 czerwca ok. godz. 1, zamknie na dwie godziny ruch na "zakopiance" w Głogoczowie, w rejonie budowy kładki dla pieszych
- W tym czasie będziemy montować na podporach konstrukcję kładki dla pieszych. Waży 8 ton, ma 33 m długości i 2,3 m szerokości - informuje Kacper Michna z GDDKiA w Krakowie.
Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Jak podaje GDDKiA, kładka powstaje na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
- Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku - dodaje Michna.
Węzeł w Krzyszkowicach i kładka w Myślenicach
Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku.
Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki: *obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; *w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; *przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Prace mają trwać do 2027 roku.
Komentarze