Głogoczów. Kładka na Zakopiance gotowa. Czy w tym miejscu znikną ograniczenia prędkości?
- 24 września 2024
Dobiegły końca prace przy budowie kładki dla pieszych w Głogoczowie. Trwają prace porządkowe, a drogowcy likwidują „zebrę” wymalowaną na jezdniach Zakopianki.
Generalną Dyrekcję zapytaliśmy o ograniczenia prędkości obowiązujące w tym miejscu
Oficjalnie otwarcie kładki w Głogoczowie zaplanowano na środę 25 września. Zanim to nastąpi GDDKiA planuje likwidację starego przejścia dla pieszych.
„Musimy uzupełnić krawężnik wzdłuż drogi i ściągnąć farbę z nawierzchni. Dlatego też jutro w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie” – informuje Kacper Michna z GDDKiA.
Kładka nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7.
Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind. Kosztowała 5,4 mln zł, a wykonawcą prace jest firma Budownictwo Mosty Drogi.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu.
Z jaką prędkością jechać pod kładką?
Do GDDKiA wysłaliśmy pytanie o ograniczenie prędkości na tym odcinku. Do tej pory znajdowało się tu przejście dla pieszych oraz znak ograniczający prędkość do 50 km/h.
"Nie będzie dodatkowych ograniczeń prędkości, limit prędkości będzie wynosił 100 km/h" - czytamy w odpowiedzi GDDKiA.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku inwestycji, które GDDKiA realizuje dla pieszych na odcinku Kraków-Myślenice. Bliżej Krakowa - w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki: obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie – w Mogilanach powstaje kolejna kładka. W Krzyszkowicach z kolei węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – planujemy zrealizować do końca 2025 roku.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Estakada w Myślenicach to była okazja, kosztowała tylko 7-8 razy więcej niż jakaś tam kładka w Jaworniku.