GDDKiA ponownie ogłasza przetarg na badania geologiczne pod budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej BDI
Nie było chętnych na odwierty. GDDKiA ponownie przeprowadza przetarg na badania geologiczne pod budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej BDI.
Tak nazywana jest droga S52, która ma połączyć Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 - Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską - z Zakopianką w Głogoczowie
W lutym 2024 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Krakowie ogłosiła przetarg na dokładne rozpoznanie geologiczne terenu budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.
Tak nazywana jest droga S52, która ma połączyć Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 - Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską - z Zakopianką w Głogoczowie.
Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku o długości 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Na trasie zostanie wybudowanych 12 nowych węzłów - Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Jak informuje GDDKiA oddział Kraków; ponownie ogłoszony został przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego odcinka Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI). To 16 km drogi ekspresowej S52 między przyszłymi węzłami Bielsko-Biała Hałcnów i Bulowice. Na oferty drogowcy czekać będą do 18 lutego.
„Pierwsze postępowanie musieliśmy unieważnić wiosną 2024 r. ze względu na niewielkie zainteresowanie wykonawców i bardzo wysoką wartość złożonych przez nich ofert. Zaprosiliśmy wtedy geologów na spotkania, żeby wspólnie wypracować nowe założenia kolejnego postępowania. W porównaniu z poprzednim jest kilka istotnych różnic. Wcześniejszy, pojedynczy przetarg dzielił trasę na sześć odcinków, a wykonawcy mogli składać oferty na określone części.
Teraz podzieliliśmy przetarg na cztery osobne postępowania i dziś ogłaszamy pierwsze z nich. Zadaniem wykonawcy będzie przeprowadzenie nie tylko badań geologicznych, ale też przygotowanie projektu budowlanego nowej S52 i uzyskanie pozwolenia na jej budowę (czyli decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID). Wykonawca przygotuje też projekt wykonawczy” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Przetargi na badania i przygotowanie projektu dla kolejnych etapów nowej drogi mają być ogłaszane stopniowo.
Zakres badań geologicznych
Na całym odcinku BDI Generalna Dyrekcja planuje wykonanie ponad 6,6 tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 m. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać nawet 30 m.
Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Sondy będą wprowadzane na średnią głębokość 13 m. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.
„Wnioski o decyzje ZRID dla czterech odcinków planujemy złożyć w 2027 r., a po ich uzyskaniu ogłosimy przetargi na realizację trasy. Droga będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)” – informuje Generalna Dyrekcja.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.