Valvoline Rajd Małopolski 2025: Czwarta runda Mistrzostw Polski na ulicach Myślenic
- 11 lipca 2025

Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) najlepiej rozpoczęli czwartą rundę tegorocznej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach Valvoline Rajdu Małopolski rozgrywanego na ulicach Myślenic i leśnym odcinku prowadzącym na górę Chełm
Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wrócili do rywalizacji na asfalcie i od razu stanęli przed trudnym wyzwaniem, jakim jest tegoroczna edycja Valvoline Rajdu Małopolski (10–12 lipca). Nowością tegorocznej edycji rajdu był czwartkowy etap w powiecie myślenickim. Po ceremonii startu w Wadowicach niemal sto załóg rywalizowało na dwóch, dwukrotnie pokonywanych odcinkach specjalnych; OS1 prowadził ulicami Myślenic (1,35km), a OS3 przez las na szczyt góry Chełm (3,73 km).
Odcinki specjalne Valvoline Rajdu Małopolski nie należą do łatwych, nawet jeśli nawierzchnia jest sucha. A w tym roku, tuż przed startem rajdu, solidnie zmoczył je deszcz.
Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) – aktualni liderzy punktacji wygrali trzy z czterech odcinków specjalnych rozegranych w czwartkowy wieczór i drugi etap zawodów rozpoczną z blisko 5-sekundową przewagą nad najbliższymi rywalami, którymi są Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Škoda Fabia RS Rally2). Na trzecim miejscu pierwszy etap zawodów zakończyli Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Škoda Fabia RS Rally2, +7,6 s).
Po czterech próbach na prowadzeniu są Matulka i Syty, którzy wypracowali sobie blisko 5 sekund przewagi nad Grzybem i Biniędą, a Byśkiniewicza z Siatkowskim utrzymali 7,6 s za sobą. Czołową piątkę zamknęli Brzeziński i Gerber (+9,9 s) oraz Kołtun i Pleskot (+11 s).
W klasie 3 (samochody Rally3) trzy czwarte oesów wygrali Michał Chorbiński z Adamem Chrzanowskim (Renault Clio Rally3), uciekając rywalom na blisko 14 sekund. Liderzy „ośki” (klasyfikacja 2WD) – Janowski i Grzenia (Renault Clio Rally4) – mają identyczną przewagę nad rywalami co Matulka i Syty, a więc 4,8 s. Tyle tracą do nich Anaszkiewicz i Borycki (Honda CR-Z), a Górnego i Martynka (Peugeot 208 Rally4) od liderów dzieli 5,2 s.
Legendy Myślenic
Oprócz załóg we współczesnych rajdówkach, na trasę ruszyły także załogi w konstrukcjach sprzed lat, uczestniczące w Millers Oils HRSMP. Wśród nich znalazła się załoga VIP Piotr Kufrej i Maciej Hołuj Fiat 125p Monte Carlo 1.6 Gr. A, których po latach można było ponownie zobaczyć na ulicach Myślenic.
Myślenice miały swoich reprezentantów zarówno w głównym rajdzie RSMP, jak i w klasyku HRSMP. Kibice mogli dopingować m.in.: Tomasza Bargiela i Jakuba Wróbla (Toyota Yaris R4N, nr 15), Pawła Murzyna i Damiana Stanka (Ford Fiesta Rally4, nr 25), Marcina Idziego i Piotra Wójcika (Fiat Cinquecento, nr 117 – HRSMP).
Emocje wzbudziła załoga otwierająca rajd Robert Hundla i Tomasz Pucz w Oplu Corsie (nr 0). Legendarny pilot Robert Hundla podkreślał swoje związki z Myślenicami, mówiąc: "Chcę w tym rajdzie reprezentować Myślenice, wiele zawdzięczam temu miastu!"
W przejazdach VIP na trasie pojawiły się również dobrze znane postacie motorsportu z naszego regionu: Marek i Klaudia Temple (Citroën C3 R5) oraz wspomniani wcześniej Piotr Kufrej i Maciej Hołuj.
W historycznej rywalizacji triumfami na OS Chełm podzieliły się duety Lubiak/Dachowski (Porsche 911) i Molgo/Marton w zjawiskowej Škodzie Octavii WRC. Z kolei na ulicach Myślenic panowali Kwaśny i Trela (Subaru Impreza), co potwierdzili, wygrywając oba starcia na ulicach tego miasta.
Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja po I etapie:
- Matulka/Syty (Škoda Fabia RS Rally2) 06:17.1 s
- Grzyb/Binięda (Škoda Fabia RS Rally2) +00:04.8 s
- Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2) +00:07.6 s
- Brzeziński/Gerber (Citroen C3 Rally2) +00:09.9 s
- Kołtun/Pleskot (Škoda Fabia RS Rally2) +00:11 s
- Chorbiński/Chrzanowski (Renault Clio Rally3) +00:20.3 s
- Łabuda/Kuśnierz (Ford Fiesta Rally3 Evo) +00:34.1 s
- Gabryś/Dymurski (Škoda Fabia Rally2) +00:35.9 s
- Ulanowski/Kielar (Ford Fiesta Rally3) +00:42.3 s
- Kowal/Lenkowski (Ford Fiesta Rally3) +00:59.5 s
Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja HRSMP po I etapie:
- Kwaśny/Trela (Subaru Impreza) 07:23.1 s
- Lubiak/Dachowski (Porsche 911 Carrera RS) +00:07 s
- Majcher/Adamski (Subaru Legacy RS) +00:20.3 s
- Stopa/Ślęczka (BMW M3 E36) +00:20.4 s
- Olchawski/Bosek (Audi Quattro S1) +00:23 s
- Maciechowski/Klaczańska (BMW 3 E36) +00:23.1 s
- Molgo/Marton (Škoda Octavia WRC) +00:25.5 s
- Sawicki/Pryczek (Subaru Impreza) +00:32.1 s
- Kacprzyk/Romańczyk (Lancia Delta HF Integrale) +00:32.8 s
- Szczotka/Mazur (Honda Civic) +00:34.7 s
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Bardzo fajna impreza, minimum trudności, organizacja płynna i przemyślana. Z takim podejściem kontestowania wszystkiego byłoby nic,
Fajnie było najważniejsze że nikomu nic się nie stało , każda masowa impreza wiąże się z utrudnieniami.
Stan dróg w mieście co raz gorszy. Tyle widać z tych nagrań.
Słabe to było … kilka załóg fajnie wyszło a reszta to szkoda gadać
Najważniejsze że jarusia przewieźli
Organizacyjnie to wiem że bezpieczeństwo przede wszystkim ale trasa ustawiona była tak że dobry widok mieli nieliczni
Kto wydał pozwolenie ???? Na 23 godzinie wyli samochodami o o 3 trzebabylo wstać zróbcie takie coś w Jaworniku !!!!!!!