Myślenice

Valvoline Rajd Małopolski 2025: Czwarta runda Mistrzostw Polski na ulicach Myślenic

Valvoline Rajd Małopolski 2025: Czwarta runda Mistrzostw Polski na ulicach Myślenic
Fot. Piotr Jagniewski

Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) najlepiej rozpoczęli czwartą rundę tegorocznej odsłony Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach Valvoline Rajdu Małopolski rozgrywanego na ulicach Myślenic i leśnym odcinku prowadzącym na górę Chełm

 

Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wrócili do rywalizacji na asfalcie i od razu stanęli przed trudnym wyzwaniem, jakim jest tegoroczna edycja Valvoline Rajdu Małopolski (10–12 lipca). Nowością tegorocznej edycji rajdu był czwartkowy etap w powiecie myślenickim. Po ceremonii startu w Wadowicach niemal sto załóg rywalizowało na dwóch, dwukrotnie pokonywanych odcinkach specjalnych; OS1 prowadził ulicami Myślenic (1,35km), a OS3 przez las na szczyt góry Chełm (3,73 km).

Odcinki specjalne Valvoline Rajdu Małopolski nie należą do łatwych, nawet jeśli nawierzchnia jest sucha. A w tym roku, tuż przed startem rajdu, solidnie zmoczył je deszcz.

Jakub Matulka i Damian Syty (Škoda Fabia RS Rally2) – aktualni liderzy punktacji wygrali trzy z czterech odcinków specjalnych rozegranych w czwartkowy wieczór i drugi etap zawodów rozpoczną z blisko 5-sekundową przewagą nad najbliższymi rywalami, którymi są Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Škoda Fabia RS Rally2). Na trzecim miejscu pierwszy etap zawodów zakończyli Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Škoda Fabia RS Rally2, +7,6 s).

Po czterech próbach na prowadzeniu są Matulka i Syty, którzy wypracowali sobie blisko 5 sekund przewagi nad Grzybem i Biniędą, a Byśkiniewicza z Siatkowskim utrzymali 7,6 s za sobą. Czołową piątkę zamknęli Brzeziński i Gerber (+9,9 s) oraz Kołtun i Pleskot (+11 s).

W klasie 3 (samochody Rally3) trzy czwarte oesów wygrali Michał Chorbiński z Adamem Chrzanowskim (Renault Clio Rally3), uciekając rywalom na blisko 14 sekund. Liderzy „ośki” (klasyfikacja 2WD) – Janowski i Grzenia (Renault Clio Rally4) – mają identyczną przewagę nad rywalami co Matulka i Syty, a więc 4,8 s. Tyle tracą do nich Anaszkiewicz i Borycki (Honda CR-Z), a Górnego i Martynka (Peugeot 208 Rally4) od liderów dzieli 5,2 s.

Legendy Myślenic

Oprócz załóg we współczesnych rajdówkach, na trasę ruszyły także załogi w konstrukcjach sprzed lat, uczestniczące w Millers Oils HRSMP. Wśród nich znalazła się załoga VIP Piotr Kufrej i Maciej Hołuj Fiat 125p Monte Carlo 1.6 Gr. A, których po latach można było ponownie zobaczyć na ulicach Myślenic. 

 
 

Myślenice miały swoich reprezentantów zarówno w głównym rajdzie RSMP, jak i w klasyku HRSMP. Kibice mogli dopingować m.in.: Tomasza Bargiela i Jakuba Wróbla (Toyota Yaris R4N, nr 15), Pawła Murzyna i Damiana Stanka (Ford Fiesta Rally4, nr 25), Marcina Idziego i Piotra Wójcika (Fiat Cinquecento, nr 117 – HRSMP).

Emocje wzbudziła załoga otwierająca rajd Robert Hundla i Tomasz Pucz w Oplu Corsie (nr 0). Legendarny pilot Robert Hundla podkreślał swoje związki z Myślenicami, mówiąc: "Chcę w tym rajdzie reprezentować Myślenice, wiele zawdzięczam temu miastu!"

W przejazdach VIP na trasie pojawiły się również dobrze znane postacie motorsportu z naszego regionu: Marek i Klaudia Temple (Citroën C3 R5) oraz wspomniani wcześniej Piotr Kufrej i Maciej Hołuj. 

W historycznej rywalizacji triumfami na OS Chełm podzieliły się duety Lubiak/Dachowski (Porsche 911) i Molgo/Marton w zjawiskowej Škodzie Octavii WRC. Z kolei na ulicach Myślenic panowali Kwaśny i Trela (Subaru Impreza), co potwierdzili, wygrywając oba starcia na ulicach tego miasta.

 

Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja po I etapie:

  1. Matulka/Syty (Škoda Fabia RS Rally2) 06:17.1 s
  2. Grzyb/Binięda (Škoda Fabia RS Rally2) +00:04.8 s
  3. Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2) +00:07.6 s
  4. Brzeziński/Gerber (Citroen C3 Rally2) +00:09.9 s
  5. Kołtun/Pleskot (Škoda Fabia RS Rally2) +00:11 s
  6. Chorbiński/Chrzanowski (Renault Clio Rally3) +00:20.3 s
  7. Łabuda/Kuśnierz (Ford Fiesta Rally3 Evo) +00:34.1 s
  8. Gabryś/Dymurski (Škoda Fabia Rally2) +00:35.9 s
  9. Ulanowski/Kielar (Ford Fiesta Rally3) +00:42.3 s
  10. Kowal/Lenkowski (Ford Fiesta Rally3) +00:59.5 s

Valvoline Rajd Małopolski – klasyfikacja HRSMP po I etapie:

  1. Kwaśny/Trela (Subaru Impreza) 07:23.1 s
  2. Lubiak/Dachowski (Porsche 911 Carrera RS) +00:07 s
  3. Majcher/Adamski (Subaru Legacy RS) +00:20.3 s
  4. Stopa/Ślęczka (BMW M3 E36) +00:20.4 s
  5. Olchawski/Bosek (Audi Quattro S1) +00:23 s
  6. Maciechowski/Klaczańska (BMW 3 E36) +00:23.1 s
  7. Molgo/Marton (Škoda Octavia WRC) +00:25.5 s
  8. Sawicki/Pryczek (Subaru Impreza) +00:32.1 s
  9. Kacprzyk/Romańczyk (Lancia Delta HF Integrale) +00:32.8 s
  10. Szczotka/Mazur (Honda Civic) +00:34.7 s

 

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (11)

  • 22 godz.

    Bardzo fajna impreza, minimum trudności, organizacja płynna i przemyślana. Z takim podejściem kontestowania wszystkiego byłoby nic,

    30 15 Odpowiedz
  • 18 godz.

    Fajnie było najważniejsze że nikomu nic się nie stało , każda masowa impreza wiąże się z utrudnieniami.

    17 1 Odpowiedz
  • 22 godz.

    Stan dróg w mieście co raz gorszy. Tyle widać z tych nagrań.

    19 7 Odpowiedz
  • 20 godz.

    Słabe to było … kilka załóg fajnie wyszło a reszta to szkoda gadać
    Najważniejsze że jarusia przewieźli
    Organizacyjnie to wiem że bezpieczeństwo przede wszystkim ale trasa ustawiona była tak że dobry widok mieli nieliczni

    14 6 Odpowiedz
  • 17 godz.

    Kto wydał pozwolenie ???? Na 23 godzinie wyli samochodami o o 3 trzebabylo wstać zróbcie takie coś w Jaworniku !!!!!!!

    16 11 Odpowiedz

Zobacz więcej