logo-web9
Sport

IV Subaru Poland Rally

W dniach 3-5 lipca na górzystych terenach powiatu myślenickiego i limanowskiego odbyła się 5 Runda Platinum RSMP i 6 Runda RSP PZM. Obszerną relację z imprezy przygotował Therion

fot. Mariusz Drzyzga

Zmagania kierowców rozpoczęły się prologiem po krakowskim moście Kotlarskim. Planowana trasa rajdu miała obejmować 16 odcinków specjalnych rozciągniętych od os. Gruszów os. Łapanów aż pod Limanową, a Service Park usytuowano w Dobczycach na stacji Polimerc.

Niestety plany pokrzyżowała pogoda i zła organizacja rajdu, zaliczanego do eliminacji Mistrzostw Polski. Juz pierwszego dnia wypadek dwóch samochodów na drugim odcinku specjalnym rozpoczął złą passe tej eliminacji (Piotrowski Ariel nr.31 w Citroenie C2 i Włodarczyk Mirosław Peugeot206 XS).

Pierwszy OS drugiego dnia RSMP został odwołany. Podczas przejazdu PPZM w wypadku został poszkodowany fotoreporter. Również na drugim odcinku PPZM doszło do wypadku w stawce PPZM - według nieoficjalnych informacji poszkodowany został kibic. RSMP znowu otrzymało wolny przejazd, tak jak końcówka Pucharu.

Według oficjalnego oświadczenia organizatorów, rajd został przerwany na wniosek Koordynatora Komendy wojewódzkiej Policji w Krakowie. W konsekwencji decyzją policji rajd po OS-3 (RSP PZM) i OS-13 (RSMP) (Os. Ujanowice przyp. red.) został odwołany na skutek wypadków, które miały miejsce na dwóch pierwszych odcinkach.

Policja powołując się na przepisy kodeksu drogowego zadecydowała o  przerwaniu rajdu, który ich zdaniem zrobił się zbyt niebezpieczny.

Bilans fatalnego dla kibiców i zawodników rajdu to odwołanych bądź przerwanych klika odcinków, w tym cala pętla dnia drugiego, liczne awarie(przebite koła), spowodowały, że z odcinka na odcinek ubywało zawodników.

- Cały ten rajd trochę dziwny. Niestety prawda jest taka, ze organizatorzy nie słuchają nas zawodników. Od lat, apelowaliśmy, żeby nie puszczać pucharu przed nami, ale nikt tego nie przyjmuje do wiadomości. Nie mam pretensji do organizatorów rajdu, ale ogólnie do tego co się dzieje w Polskich rajdach – dla portalu rallyonline.pl komentował Tomasz Czopik.

Klasyfikacja generalna:

1. Bouffier/Panseri
2. Dytko/Dytko ze strata 1.38 do prowadzącego
3. Czopik/Wroński ze strata 2.17 do prowadzącego

W grupie N: zwyciężył Dytko/Dytko przed Czopik/Wroński i Kuchar/Dymurski
W grupie R2D: (Citroen C2) zwyciężył Dobrowolski/Dobrowolski przed Typa/Siatkowski i Chmielewski/Pleskot

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!