Dobczyce: Otwarcie obwodnicy miasta [WIDEO]
- 23 lipca 2012
Budowana od września 2010 roku obwodnica Dobczyc została oficjalnie otwarta. Jej główne zadanie polega na wyprowadzeniu ruchu z centrum miasta. To kluczowa inwestycja w gminie na którą mieszkańcy czekali od lat
fot. UGiM Dobczyce
Od piątku 20 lipca kierowcy mogą korzystać z otwartej dla ruchu obwodnicy Dobczyc. - Dobczyce są teraz dużo bliżej Krakowa – podczas otwarcia mówił burmistrz Dobczyc Marcin Pawlak
Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa podkreślał, że gdyby nie strategia samorządu dobczyckiego, która skupiła się na powstaniu w Dobczycach strefy przemysłowej, obwodnicy nie byłoby tu jeszcze długo. - Burmistrza Marcina Pawlaka powinniście od dziś nazywać Pontifex Maximus - Budowniczym Mostów – dodał senator Janusz Sepioł, który jako marszałek województwa małopolskiego podjął decyzję o budowie obwodnicy.
Kończąc oficjalną część uroczystości zastępca burmistrza Paweł Machnicki ściągnął symbolicznie znak zakazu ruchu, a przez most przebiegli sportowcy, przejechali rowerzyści, na czele z historycznym bicyklem. Natomiast w skład zmotoryzowanej kolumny weszły pojazdy z różnych epok. Wśród nich można było zobaczyć Reanault z 1929 r., autobus z początku XX w. Mitsubishi Pajero wicemistrza Polski rajdów terenowych Darka Żyły, a także motocykliści, auta przedsiębiorców i mieszkańców Dobczyc. Kolumnę, która poprowadził radiowóz policyjny otwierały i zamykały wozy strażackie.
Budowa obwodnicy ruszyła we wrześniu 2010 roku. Jej długość wyniesie ponad 900 m, z czego 180 m będzie stanowił most, a estakada ponad 465 m. Planowana całkowita wartość projektu wynosi 56,5 mln zł., w tym wartość robót budowlanych to ok. 54, 4 mln zł.
Głównym celem inwestycji jest poprawa komunikacji przez obejście Dobczyc w ciągu drogi wojewódzkiej nr 964 Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Wiśniowa do drogi Nowy Sącz, Limanowa, Mszana Dolna, oraz dalej w kierunku Rabki, Nowego Targu i Zakopanego.
Droga ta staje się coraz istotniejszą trasą komunikacyjną łączącą Kraków z gminami południowymi województwa, a tym samym alternatywą dla Zakopianki. Oddanie węzła wielickiego spowodowało, że trasa ta stała się intensywniej wykorzystywana przez ruch tranzytowy.
a w myślenicach rondo w samym centrum=TiR-y w samym centrum, pogratulować gospodarzom i pseudogospodarzom, zobaczcie jak po wyrugowaniu cięzkich wozów przez znaki związane z budową ronda uspokoił się ruch i mimo utrudnień nie ma żadnych korków to o czyms świadczy panowie organizatorzy ruchu
W Dobczycach Tomal przecina wstęgę przy otwarciu obwodnicy a w Myślenicach skutecznie blokuje budowę obwodnicy bo ustalił sobie PRIORYTET budowy ronda-gruszki !
[quote=gość: eud] A jaki udział w budowie tego mostu ma Pawlak. Przecież to nie jest inwestycja gminna. Natomiast Sepioł czasem nie wie co mówi. [/quote]
Ooooo! Widzę znawca zabrał głos. Może by tak najpierw zagłębić się (przeczytać choćby) w informacje na temat całej historii tej obwodnicy zanim zabierze się głos w temacie? Może wtedy zrozumiesz, że gdyby nie Pawlak, to o tej obwodnicy nikt by nawet nie marzył. Ja nie wiem, skąd w ludziach tyle jadu. Czyżby głos jakiegoś nieudolnego samorządowca?
[quote=gość: drogomistrz] Pieniadze wyrzucone w błoto, w Dobczycach nikt korków nie widział. Obwodnicy potrzebuje Skawina. Tak pochopnie wydaje się publiczne pieniądze. [/quote]
No to drogomistrzu widać znasz Dobczyce tylko z mapy. Szkoda, że dopiero teraz to piszesz, bo zaprosiłbym Cię do Dobczyc w piątek lub niedzielę i przekonałbyś się czy nikt tu korków nie widział. Co do obwodnicy Skawiny, to się z Tobą absolutnie zgadzam. Tylko tam nie mogą się dogadać nie tylko ludzie, ale i samorządy.
to świadczy o tym że Grabowski i Tomal to ludzie którzy nie powinni być tam gdzie są. Powinni być raczej tam gdzie teraz chadza Ostry.
[quote=gość: Pieruńsko dużo] "Dobczyce są teraz dużo bliżej Krakowa" - 900 metrów to naprawdę tak dużo bliżej ??? [/quote]
czasowo na pewno blizej, krocej sie teraz bedzie leciec przez dobczyce