logo-web9
Miasto

ALARMUJECIE: Rejestracja samochodu to koszmar. Jak rozwiązać ten problem?

"Rejestracja pojazdów to jakiś koszmar" - piszecie na forum poruszając temat obsługi petentów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego. Wydział obsługuje dziennie od 200 do 300 osób. Pierwsi przychodzą nawet o 6 rano, a i tak czas spędzony w kolejce liczą w godzinach

Kamera umieszczona w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Myślenicach pozwala podglądać aktualnie obsługiwany numer oraz liczbę osób czekających w kolejce

Każdy kto rejestrował samochód musiał przejść przez to, co wielu z naszych czytelników nazywa koszmarem. Kolejka pod wydziałem komunikacji starostwa powiatowego przy ul. Drogowców 2 formuje się długo przed otwarciem drzwi urzędu. Powód? Aby załatwić sprawę w tym miejscu, należy najpierw zdobyć numerek, a maszyna wydaje ich maksymalnie… 60. Według waszych relacji, często zdarza się, że brakuje ich już po godz. 7, mimo że urzędnicy przyjmują petentów od godz. 8:30.

Piszecie na forum...


mirek65t:
(…) skończyły mi się miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym, jeden dzień stałem żeby się dostać do stanowiska, przy którym pani wydała mi jakąś tymczasową kartkę, po około trzech tygodniach znowu stałem dzień, żeby tą kartkę wymienić na dowód rejestracyjny 

Agata1505: Jestem często w wydziel komunikacji i nie narzekam na obsługę. Ale narzekam na system który wydaje numerki. - jak dla mnie totalnie szwankuje. Przykład dzisiaj. Jest godzina 14. Na stanowisku A jest 5 czynnych stanowisk, zero w kolejce, a system nie wydaje numerków. No ale kurde, jeśli popatrzę na godziny pracy do widzę, że czynne jest do 15!! Więc sorry jest jeszcze godzina!!


mirekm: (…) ludzie biorą po kilka numerków a potem rezygnują albo po załatwieniu sprawy wychodzą. system może obłsużyć np 200 klientów wiec po wybraniu numerków np o 11 więcej nie wydaje!!! trzeba czekać parę godzin i jeszcze za to płacić... 

pedro900: (…) 2013-05-28 godz.09:25 automat do wydawania numerków można pocałować w ,,guziczek".BRAK NUMERKÓW

Sytuację w Wydziale Komunikacji wyjaśnia kierujący nim Tomasz Bombol: - W bieżącym roku nasilił się ruch w zakresie rejestracji pojazdów. Związane jest to m.in. ze zmianą przepisów dotyczących przeprowadzania badań technicznych samochodów z których prawie połowa z zagranicy przyjeżdża do kraju bez tablic, na lawetach i ich właściciele muszą dokonać czasowej rejestracji, a po jego wykonaniu przejść całą procedurę rejestracji. Dotyczy to kilkudziesięciu pojazdów miesięcznie. Na kolejki wpływ ma coraz częstsza wymiana dowodów rejestracyjnych i złomowanie aut, a dodatkowo w gminie Siepraw wprowadzono nowe nazwy ulic, co powoduje konieczność sukcesywnej wymiany ponad tysiąca dokumentów rejestracyjnych.

Jak zmniejszyć kolejki w wydziale komunikacji?

Wśród proponowanych przez was rozwiązań znalazło się m.in. zatrudnienie dodatkowych urzędników i stworzenie dodatkowych stanowisk do obsługi klientów, rejestracja przez internet na konkretną datę i godzinę. Kierownika wydziału zapytaliśmy o planowane zmiany, mające ułatwić mieszkańcom proces rejestracji oraz o zwiększenie liczby urzędników pracujących przy obsłudze rejestrujących samochody.

- Aby ułatwić możliwość skorzystania z usług wydziału komunikacji w ciągu kilku tygodni zostanie dokonana modernizacja systemu kolejkowego, która umożliwiać będzie umówienie się na wizytę w wydziale przez internet. Dotychczas działający system umożliwia tylko śledzenie swojego numeru w kolejce na naszej stronie  - wyjaśnia Tomasz Bombol. 

Dodaje również, że do pracy przy obsłudze mieszkańców został przesunięty pracownik z innego wydziału, który po kilkumiesięcznym przeszkoleniu i uzyskaniu uprawnień systemowych wspomagać będzie proces rejestracji. - Zostanie przeprowadzony remont poczekalni, wyposażenie w nowe ławki, a parking umożliwiający bezpieczny postój kilkudziesięciu pojazdów został wyrównany i utwardzony - dodaje Tomasz Bombol.

Na dzień przed publikacją materiału, otrzymaliśmy informację ze starostwa powiatowego o internetowym systemie rezerwacji miejsc w wydziale komunikacji. Aby zarezerwować wizytę, należy wybrać odpowiednią grupę spraw, miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. W wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wpisując numer identyfikacyjny.

Czy to wystarczy? Czekamy na wasz głos w tej sprawie

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!