Okolice

Borzęta: Karambol na Górze Borzęckiej

Na drodze wojewódzkiej nr 967 zderzyło się 5 samochodów. Powodem było wyprzedzanie rowerzysty na podwójnej ciągłej

Jak wynika z ustaleń interweniujących na miejscu policjantów, jeden z samochodów podczas wyprzedzania rowerzysty przekroczył „podwójną ciągłą”, co spowodowało, że jadący z naprzeciwka skręcił gwałtownie w prawo, stracił panowanie nad pojazdem, a następnie uderzył w lewy bok innego samochodu. Ten przemieścił się i wpadł na dwa kolejne. 

Pomocy medycznej udzielono jednej z kierujących. Uczestnicy zdarzenia trzeźwi. 34-letnia kobieta z powiatu wielickiego została ukarana grzywną. Do wypadku doszło 20 marca ok. godz. 16:40.

Komentarze

  • 26 mar 2014

    Spieszyła się baba to ma za swoje.

    5 6 Odpowiedz
  • Moriss Moriss 26 mar 2014

    Ale z drugiej strony gdyby nie ten rowerzysta to by wypadku nie było.

    5 19 Odpowiedz
    • 26 mar 2014

      Ale gdzie jest napisane, że rowerzysta popełnił jakiś błąd? Z artykułu wynika, że była to wina tej kobiety kierującej samochodem. Rowerzysta ma prawo poruszać się po drodze.

      15 2 Odpowiedz
      • Moriss Moriss 26 mar 2014

        Jak najbardziej mogą, nikt im nie broni, trochę już jeżdżę i jak wiedzę niektórych mistrzów dwóch kółek to aż ręce opadają!

        8 10 Odpowiedz
        • 26 mar 2014

          Ale nigdzie nie jest napisane, że ten rowerzysta jechał nieprawidłowo. Kierująca samochodem nie miała prawa przy wyprzedzaniu przekroczyć podwójnej linii ciągłej i to ona zawiniła. Wiem jak potrafią jeździć rowerzyści bo sam jestem kierowcą i obserwuję to codziennie, ale akurat w tym przypadku winna była kierująca samochodem.

          12 1 Odpowiedz
          • 27 mar 2014

            No tak, podwójna ciągła do czegoś kierowców zobowiązuje. Moim zdaniem winnych jest dwóch. Jeden to kobieta, która wyprzedzała rowerzystę ponieważ robiła to w niedozwolonym miejscu. Druga to kierowca samochodu, który uderzył w inne jako pierwszy.Moim zdaniem nie jechał on zgodnie z przepisami. Gdyby było inaczej, zdążyłby bez problemu wyhamować i do karambolu by nie doszło. Jestem się w stanie założyć o flaszkę wódki, że ten kierowca jechał szybciej niż pozwalają przepisy w tamtym miejscu. Ciekawe, że nie ukarano go, tak jak kierującej, która przekroczyła podwójną ciągłą.

            PS. Widzę, że niektórzy czepiają się rowerzysty więc pozwolę sobie na komentarz w tej sprawie. Otóż, rowerzysta nic w tej sytuacji nie zawinił. Jechał zgodnie z przepisami i za karambol nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Winę ponoszą tak jak napisałem wyżej, kierowcy aut.

            3 3 Odpowiedz
        • 26 mar 2014

          o k'a, ja jak widzę niektórych mistrzów czterech kółek to nie tylko ręce opadają ale i szczęka a włosy wręcz przeciwnie, stają dęba

          11 5 Odpowiedz
    • 26 mar 2014

      W sumie to gdyby nie było tej drogi to by tam nie było wypadków. To fakt! Masz rację!

      18 4 Odpowiedz
  • 27 mar 2014

    baba przekroczyla linie to fakt ale wspowiny powinien zostac gowniarz ktory jechal jak wariat zaczol chamowac zaczol tanczyc i to on porozwalal te auta popytajcie uczestnikow

    7 3 Odpowiedz
    • 28 mar 2014

      Skoro tak jechał to powinna "przytrąbić" na niego żeby się uspokoił a nie wyprzedzać go "na podwójnej ciągłej". Tak czy siak - jest winna.

      Odpowiedz
    • Brak zdjęcia
      28 mar 2014

      Masz rację! Bo ten koleś jechał za szybko! A on powinien zostać współwinnym tego wypadku! Nie odpowiedzialny i tyle!!! A samochody były 4 poszkodowane...

      1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    27 mar 2014

    Absolutnie nie bronię prowadzącej ale rowerzyści potrafią swoje pokazać na drodze. Jazda środkiem, jazda w dwa rowery obok , albo...dzisiaj na porannym spacerze starszy mężczyzna z przyczepą pełną butelek plastikowych(zapewne jechał na dolne do tzn źródełka) i...jedzie sobie radośnie całą szerokością ul. Gałczyńskiego zaznaczam jednokierunkową pod prąd!!!!!!! brawo!!!!!! Wystraczyło by z naprzeciwka z za zakrętu wyjechał prawidłowo prowadzący samochód i byłaby tragedia.

    8 2 Odpowiedz
  • Moriss Moriss 27 mar 2014

    http://www.youtube.com/watch?v=xBYN82QUS48

    Szkoda że u nas w Myślenicach nie ma takich akcji.

    2 Odpowiedz
  • Rafał Wróbel 27 mar 2014

    Z tego co się orientuję kierujący rowerem, może jechać nawet środkiem swojego pasa ruchu, dawniej było, że przy prawej krawędzi jezdni a teraz ze względów bezpieczeństwa może jechać jak wspomniałem. A co do kierujących samochodami to wyprzedzają rowerzystów w takich miejscach, że głowa mała. Wiem z doświadczenia, bo byłem wyprzedzany, na zakręcie przed szczytem i auto miałem od siebie w takiej odległości ze spokojnie bym mógł lusterko w środku auta przestawić. Dokładnie nic nie pisze, że rowerzysta popełnił błąd. Wina po stronie kierującej, a też nie ma tam nigdzie zakazu, że nie wolno po tej drodze jeździć na rowerze. A co do wypowiedzi, że gdyby nie było tam rowerzysty to by nie było wypadku to ręce opadają. Proponuję autorowi pojeździć na rowerze i zobaczyć jak traktowani są rowerzyści i jak nieraz "walczą o przetrwanie" bo spora część kierowców, nie mówię że wszyscy, ale większość nie respektuję rowerzystów.

    4 5 Odpowiedz
    • Moriss Moriss 27 mar 2014

      A czy Ja napisałem że wina rowerzysty?? Nauczcie się czytać ze zrozumieniem okej ? Ja tylko napisałem że gdyby nie rowerzysta to babka by nie musiała wyprzedzać :D To tak jak z brzozą w Smoleńsku xD

      1 4 Odpowiedz
  • Rafał Wróbel 27 mar 2014

    I w tym problem właśnie bo wg mnie "oskarżasz" rowerzystę. To samo teraz można powiedzieć o Twojej wypowiedzi. Jak byś tak nie napisał to by nie było tej dyskusji :P

    6 4 Odpowiedz
  • ten triggers 27 mar 2014

    Choć czasem nie mam nic przeciwko podczas wleczenia się za rowerzystką to uważam że w miarę możliwości właściciele bezsilnikowych jednośladów powinni poruszać się po chodniku, dla własnego oraz innych użytkowników drogi bezpieczeństwa.

    4 2 Odpowiedz
    • 27 mar 2014

      Nie wydaje mi się by to rozwiązanie problemu chodź tak naprawde jak jezdze na rowerze pod Borzete jade właśnie chonikiem i nie dla tego tylko by bylo bezpieczniej ale trudniej.....tak naprawdę powinni uważać wszyscy na drodze...trochę jednak brakuje niektórym kultury jazdy, jak zarówno rowerzystom i innym uczestnikom.... kierowcy narzekają na rowerzystów i odwrotnie. Z obserwacji jednak widzę małą poprawę co do rowerzystów odnośnie jazdy w kazkach odblaskach ,światach - co powinno być OBOWIĄZKOWE ,tak jak jazda na światach w samochodach.....
      Kultura na drodze, wyrozumiałość ,zachowanie zasad bezbieczenstwa to podstawa....
      Pozdrowienia dla wszystkich rowerzystów :)

      1 Odpowiedz
      • ten triggers 29 mar 2014

        Oczywiście że nie, drogi lokalne często nawet nie mają pobocza. Taka inicjatywa mogłaby jedynie ocieplić relację kierowców z rowerzystami.
        [cytat]Z obserwacji jednak widzę małą poprawę co do rowerzystów odnośnie jazdy w kazkach odblaskach ,światach - co powinno być OBOWIĄZKOWE[/cytat]Obowiązkowa jazda w kasku dla rowerzystów oraz jazda na światłach w dzień to durnota jakich mało. Odblaski są obowiązkowe i niech tak zostanie.

        Odpowiedz
        • 29 mar 2014
          bonobo napisał/a:

          Obowiązkowa jazda w kasku dla rowerzystów oraz jazda na światłach w dzień to durnota jakich mało. Odblaski są obowiązkowe i niech tak zostanie.

          Nie zgodzę się z Tobą...jazda w kazku daje bezpieczeństwo dla rowerzystów pod względem urazów głowy....i nie mów ze to bzdura ,znam wielu rowerzystów co akurat kazk na głowie uratował im życie......a samochód z światłami lepiej widać i to bez względu na pogodę w ciągu dnia......

          Odpowiedz
        • 1 kwi 2014
          bonobo napisał/a:

          Gdzie napisałem że jazda w kasku zmniejsza bezpieczeństwo rowerzystów ?. Jeżeli w dzień nie widzisz samochodu bez świateł, to pora do okulisty.

          .....bez komentarza

          Odpowiedz
  • 27 mar 2014
    Warmer84 napisał/a:

    ...Jestem się w stanie założyć o flaszkę wódki, że ten kierowca jechał szybciej niż pozwalają przepisy w tamtym miejscu. Ciekawe, że nie ukarano go, tak jak kierującej, która przekroczyła podwójną ciągłą....

    .....jak coś ,to ja stawiam drugą ....hehe ;)

    2 Odpowiedz
  • ten triggers 30 mar 2014

    Gdzie napisałem że jazda w kasku zmniejsza bezpieczeństwo rowerzystów ?. Jeżeli w dzień nie widzisz samochodu bez świateł, to pora do okulisty.

    Odpowiedz
  • ten triggers 2 kwi 2014

    Durnota obowiązku kolego/koleżanko niewidoczni, obowiązku.

    Odpowiedz

Zobacz więcej

Policjanci odbierają klucze. Otwarcie posterunku z końcem lutego
Sułkowice 1

Policjanci odbierają klucze. Otwarcie posterunku z końcem lutego

Mundurowi rozpoczęli instalację potrzebnego sprzętu do funkcjonowania posterunku w Sułkowicach. Będzie działał przy ul. Sportowej Burmistrz Andrzej Grabczyk na ostatniej sesji wspomniał, że policjanci w tym tygodniu odbierają klucze do pomieszczeń i będą w nich instalować potrzebny sprzęt.  Informację potwierdza rzecznik myślenickiej policji. ...

Osuwisko na zboczu góry Zembalowej pod obserwacją. Czy zagrozi jadącym przez Lubień?
Lubień 0

Osuwisko na zboczu góry Zembalowej pod obserwacją. Czy zagrozi jadącym przez Lubień?

Obserwacja osuwiska na zboczu góry Zembalowej oraz badania sejsmiczne spowalniały ruch na Zakopiance. Eksperci badają czy osuwisko może zagrozić jadącym nową częścią Zakopianki w Tatry Jak podaje GDDKiA w Krakowie, badania były konieczne, by przystąpić do budowy ostatniego filara estakady na prawej jezdni.  Co było przyczyną badań z ostatnich dni?...

Miniony tydzień to wyjazdy nie tylko do pożarów. Były też fałszywe alarmy
Powiat myślenicki 0

Miniony tydzień to wyjazdy nie tylko do pożarów. Były też fałszywe alarmy

W minionym tygodniu myślenicka komenda PSP odnotowała 16 zdarzeń wymagających interwencji strażaków. Były to pożary, kolizje, ale także fałszywe alarmy Cztery wyjazdy dotyczyły pożarów – Skomielna Biała, Sułkowice (zapalenie sadzy w przewodzie dymowym), Dobczyce (pożar samochodu), Bogdanówka (pożar boazerii w okolicy kominka); 10 miejscowych zagro...

Znamy stawki za śmieci w gminie Siepraw
Siepraw 4

Znamy stawki za śmieci w gminie Siepraw

W miniony czwartek radni uchwalili nowe stawki za odbiór śmieci, jakie będą obowiązywały od drugiego kwartału 2020 roku w tej gminie. Zmieniono też sposób ich naliczania, co znajdzie odzwierciedlenie w comiesięcznych wydatkach Do tej pory opłaty były zróżnicowane - im więcej osób zamieszkiwało daną nieruchomość, tym korzystniejsze były dla nich ce...

Mieszkańcy blokowali Zakopiankę. Domagają się budowy tunelu
Krzyszkowice 48

Mieszkańcy blokowali Zakopiankę. Domagają się budowy tunelu

Około 200 osób blokowało Zakopiankę w Krzyszkowicach w ramach protestu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć”. Mieszkańcy domagają się budowy w tym miejscu tunelu artykuł aktualizowany Na pasy wyszli zgodnie z zapowiedzią o godz. 8 rano. Mimo minusowej temperatury na przejściu dla pieszych w Krzyszkowicach zjawiło się około 200 mieszkańców tej...

Marszałek chce zmobilizować gospodarzy. Nie wszystkie gminy realizują ustawę antysmogową
Okolice 25

Marszałek chce zmobilizować gospodarzy. Nie wszystkie gminy realizują ustawę antysmogową

Jak podaje małopolski urząd marszałkowski, wprowadzenie zmian i dbanie o powietrze w kilku gminach, gdy sąsiednie ich nie wprowadzają, nie zmieni wiele. Dlatego rozpoczęły się prace nad nowym programem ochrony powietrza Jak czytamy w komunikacie UMWM, nie wszystkie gminy realizują obowiązki wynikające z uchwały antysmogowej w wystarczającym stopni...