logo-web9
Miasto

Inspektorzy nadzoru budowlanego skontrolują legalność reklam w centrum

Właściciele budynków zlokalizowanych w centrum muszą dostosować wiszące na nich reklamy do obowiązujących przepisów - informuje gmina. W innym przypadku będą ścigani za samowolę budowlaną

Obowiązek dostosowania reklam dotyczyć będzie właścicieli budynków zlokalizowanych w centrum miasta, w tzw. strefie ochrony konserwatorskiej „A”, która obejmuje obszar rynku wraz przyległymi ulicami. Mają na to czas do 30 czerwca, bowiem po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego dokonają kontroli. 

O jakie przepisy chodzi?

Zgodnie z Ustawą o Prawie Budowlanym instalowanie tablic i urządzeń reklamowych wymaga zgłoszenia do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej, czyli na terenie powiatu myślenickiego do Starosty Myślenickiego.

Tablice i urządzenia reklamowe znajdujące się na obiektach wpisanych do rejestru zabytków oraz reklamy świetlne i podświetlane, sytuowane poza obszarem zabudowanym wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Górna krawędź reklamy nie może przekroczyć górnej krawędzi linii otworów okiennych a w obszarze strefy zabytkowej - ścisłej ochrony konserwatorskiej "A" górnej krawędzi linii otworów okiennych I kondygnacji. Ścisła strefa ochrony konserwatorskiej "A" obejmuje obszar rynku wraz z ulicami przyległymi.

Właściciele budynków mają czas na przegląd i dostosowanie reklam do obowiązujących przepisów do 30 czerwca. Po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego w Myślenicach rozpoczną kontrole.

Informacja Urzędu Miasta i Gminy wraz z literą prawa znajduje się tutaj

 

Temat reklam szpecących Myślenice nasi czytelnicy poruszali już w 2012 roku. W jednym z naszych sondaży zdecydowana większość z was (81%) stwierdziła, że reklamy zewnętrzne umieszczane na terenie miasta szpecą je, co dziesiąty ankietowany stwierdził, że są one naturalną częścią architektury miasta, a 9% że nadają miastu uroku.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!