Głogoczów: Dwie osoby ranne w czołowym zderzeniu

Na Zakopiance w Głogoczowie doszło do czołowego zderzenia dwóch samochodów. Dwie osoby zostały ranne

Do wypadku doszło w czwartek 1 października, kilka minut przed południem na Zakopiance w Głogoczowie. Po przybyciu na miejsce strażacy zastali dwa samochody blokujące jeden pas ruchu w kierunku Myślenic.

- Teren był prawidłowo zabezpieczony przez przejeżdżających przypadkowo strażaków ochotników z miejscowości Waksmund z powiatu nowotarskiego - mówi Marian Rokosz z PSP Myślenice.

Najprawdopodobniej do wypadku doszło kiedy 77-letni kierowca peugota przejeżdżał przez łącznik na jezdnię w kierunku Zakopanego. Fiatem jechała 37-letnia mieszkanka Pcimia. Kierowcy obu pojazdów zostali ranni. 

Czytaj także

Komentarze

  • 02.10.2015 - 14:30
    Hmm jakim cudem doszło tam do czołowego zderzenia? Ktoś jechał pod prąd czy jak?
    45 2 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2015 - 16:37
    Dziennikarswo na miasto info to porażka!Ludzie ogarnijcie się!
    28 4 Cytuj Zgłoś
  • mirek@ 02.10.2015 - 16:43
    alex_07 napisał/a:
    Hmm jakim cudem doszło tam do czołowego zderzenia? Ktoś jechał pod prąd czy jak?
    jakims cudem doszlo. tez nie wierze ale jednak na zdjeciu to widac. skad tam sie wzial ten samochod?
    15 3 Cytuj Zgłoś
  • Samanta Rigerr 02.10.2015 - 17:04
    Nic z tego nie rozumiem, czołówka bo ktoś przejeżdżał przez łącznik ? Boczne by prędzej pasowało.
    19 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2015 - 17:10
    Dziwna sprawa bo łącznik jest w miejscu gdzie stoi policja, redakcja miasto-info postarajcie się trochę...
    17 3 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 02.10.2015 - 18:01
    Faktycznie dziwna sprawa,łącznik jest kawałek dalej.Może ten 77 letni kierowca pomylił się i pod prąd pojechał?Ale z drugiej strony dla niego prawy pas jazdy w kierunku Krakowa,to byłby lewy w kierunku Zakopanego,a widać że zdarzenie miało miejsce na prawym.Możliwe że wystraszył się jadącego prosto na niego auta,które jechało prawidłowo lewym pasem w kierunku Zakopanego i odbił na ten pas,dla niego lewy ale dla prawidłowo jadących prawy,no i czołówka.
    10 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2015 - 19:15
    Może Anglik?
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2015 - 19:52
    Ciekawe spekulacje, faktycznie wygląda to na czołówkę, ale z relacji strażaka będącego na miejscu zdarzenia podobno było inaczej, gdyż całe zdarzenie rozegrało się na nitce w stronę Krakowa. 2 samochody jadące prawym pasem zatrzymały się przed pasami celem przepuszczenia pieszego, niestety kierowca samochodu jadącego lewym pasem jakimś dziwnym trafem nie zauważył, że pieszy przechodzi przez przejście i nie chcąc go potrącić, odbił gwałtownie w lewo i uderzył czołowo w fiata. Ta wersja wydaje się trochę nieprawdopodobna, ale wygląda na najbardziej możliwą. Dziwi tylko fakt, że nie ma wyraźnych śladów hamowania - kierowca musiał w ostatniej chwili zauważyć pieszego, spanikował i zaczął hamować już po dłuższej chwili, będąc na przeciwnej nitce i to mając za sobą już przebyte ładne parę metrów po niewłaściwej stronie. Na zdjęciu nie widać uszkodzeń z przodu, ale były solidne - silników praktycznie brak, po poszkodowanego/poszkodowanych przyjechała karetka od strony Krakowa. Zator trwał ponad godzinę.
    3 5 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2015 - 20:53
    przepuszczanie pieszych na zakopiance to nie najlepszy pomysł, jeden się zatrzyma a drugi obok przy niestety dużej prędkości nie zdąży i tragedia gotowa, zamiast tego trzeba naciskać władze na stawianie prostych kładek, a za to badziewie w Jaworniku to by na całej zakopiance kładki powstały
    25 1 Cytuj Zgłoś
  • OKOKI 02.10.2015 - 21:23
    A łączniki na zakopiance to dobry pomysł>???? Właśnie na tych łącznikach dochodzi często do wypadków.
    10 2 Cytuj Zgłoś
  • Mariusz 03.10.2015 - 11:35
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • Tom 03.10.2015 - 12:15
    OKOKI napisał/a:
    A łączniki na zakopiance to dobry pomysł>???? Właśnie na tych łącznikach dochodzi często do wypadków.
    OKOKI - zamknijmy łączniki i kupimy po helikopterze żeby wyjechać do miasta ( gratuluje pomysłu )
    Zwracając uwagę na przełączki to jeszcze parę lat wstecz było ich prawie 2 razy tyle, zostały najpotrzebniejsze.
    3 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 03.10.2015 - 20:23
    Parę lat temu to przynajmniej na niektórych przełączkach był połowę mniejszy ruch.

    Zgadzam się że trzeba budować prostsze kładki, ale z drugiej strony notorycznie powtarzam! Przyczyna śmiertelnych potraceń na zakopiance zazwyczaj jest z powodu nie zachowania elementarnych zasad bezpieczeństwa przez kierowców albo pieszych - ewentualnie przez brak odrobiny kultury i uprzejmości na drodze.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 03.10.2015 - 20:38
    Likwidacja przełączek nie jest realna, lecz z drugiej strony troszkę dziwi mnie że ich jeszcze nie przebudowali. Myślę, że często dobrym kompromisem ( tzn nie najlepsze rozwiązanie, ale i nie bardzo drogie) było by rozdzielenie ruchu z jednej przełączki na dwie lub trzy. I tu widzę trzy rozwiązania:

    1. Brak skrzyżowań przelotowych przez zakopiankę. Jak jest skrzyżowanie z droga podporzątkowaną to tylko z drogą z jednej strony

    2. Skrzyżowanie z zakopianką drogi podporządkowanej dwukierunkowej z obu stron przerobić na dwa skrzyżowania drug jednokierunkowych w odległości raczej nie mniejszej niż 100 metrów

    3. Od strony podporządkowanej obowiązkowy zakręt w prawo, a kawałek dalej zawrotki
    2 1 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o komentarzach