Kierowcy ryzykują tu przy każdym przejeździe. Województwo odkłada pieniądze na bezkolizyjny węzeł
- 11 stycznia 2020
Województwo małopolskie ma przeznaczyć 20 mln zł na budowę bezkolizyjnego węzła drogowego w Jaworniku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dołoży 47,3 mln zł, a kolejne 4,7 mln gmina Myślenice
Podczas sesji budżetowej Sejmiku Województwa Małopolska radni podjęli uchwalę dotyczącą wieloletniej prognozy finansowej, w której jednym z punktów jest zaplanowanie 20 mln zł na współfinansowanie budowy węzła na Zakopiance w Jaworniku.
Ma powstać w sąsiedztwie kładki dla pieszych, na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 7 z drogą wojewódzką nr 955 w Jaworniku. To jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem.
Największe trudności kierowcom w tym miejscu sprawia skręt w lewo w kierunku Rudnika, który wymaga przecięcia jednej z nitek Zakopianki, lustrzany manewr dla kierowców jadących z Rudnika w kierunku Krakowa. Szczególnie uciążliwe i widoczne było to podczas remontu mostu w Jasienicy. Skrzyżowanie daje się też we znaki kierowcom samochodów ciężarowych wyjeżdżających i zjeżdżających do leżącej obok strefy przemysłowej Jawornik-Polanka.
Planowany w tym miejscu węzeł ma rozwiązać te problemy i zagwarantować bezkolizyjne pokonywanie tego skrzyżowania. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego z 20 milionami ma być jednym z partnerów tego przedsięwzięcia.
Jak czytamy na oficjalnej stronie miasta i gminy Myślenice, do tej pory gmina na sporządzenie wstępnej dokumentacji wydała 1,2 mln zł, a zgodnie z podjętą przez radnych uchwałą, poniesie także koszty odszkodowań za działki, koszty wynikające z decyzji administracyjnych w zakresie pasa drogowego dróg gminnych i innych, co wyniesie ok. 2,5 mln zł. Zadaniem myślenickiego samorządu będzie wybudowanie drogi gminnej, stanowiącej połączenie strefy aktywności gospodarczej z drogą wojewódzką 955 w miejscowości Jawornik za kolejne 2,2 mln zł.
Trzecim uczestnikiem tego projektu ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która na budowę ma zainwestować 47,3 mln zł.
Wspomniane instytucje nie podają daty planowanego rozpoczęcia, ani realizacji inwestycji.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Cały odcinek zakopianki między Myślenicami i Krakowem powinien być już ze 20 lat temu zmodernizowany i wszystkie skrzyżowania powinny być przerobione na węzły bezkolizyjne. To jedna z najbardziej ruchliwych tras w Polsce i niestety jedna z bardziej zaniedbanych..
codziennie wracam tędy samochodem i za kazdym razem to ja uwazam na tych ktorzy przecinaja zakopianke zamiast oni patrzec na to czy ktos nie nadjezdza. wcale im sie nie dziwie bo skrecajac na rudnik mozna stracic cierpliwosc. nie jeden sie wypusci i katastrofa gotowa. zreszta co ja bede sie rozwodzil zdjecie tira mowi wszystko...
Mega potrzebna inwestycja. Bardzo niebezpieczne miejsce. Są takie momenty, że brakuje miejsca na dodatkowym pasie do zjazdu i wtedy to już naprawdę nie wiadomo co robić. Jechać dalej czy zatrzymać się na lewym pasie i ryzykować. A jeżeli ktoś jedzie od strony Jawornika na Kraków to w momentach szczytu jest to niewykonalne. Kibicuje i trzymam kciuki za tą inwestycję.
Wydaje mi się, że w Krzyszkowicach i Bęczarce jest bardziej niebezpiecznie.
Można to było zrobić przy okazji budowy kładki.