Marek Sowa: Dlaczego w przypadku inwestycji w Krzyszkowicach, oczekuje się wsparcia finansowego od samorządów?
„Nie rozumiem dlaczego w przypadku inwestycji w Krzyszkowicach oczekuje się od samorządowców wsparcia finansowego. Obiekty inżynieryjne zawsze były w stu procentach budowane przez inwestora”
- podczas konferencji prasowej na myślenickim rynku mówił poseł Marek Sowa (PO)
Rozgłos jaki mieszkańcy Krzyszkowic nadali skrzyżowaniu drogi powiatowej z Zakopianką sprawia, że kolejni politycy zabierają głos w sprawie poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu. Przypomnijmy; w sobotę 25 stycznia około 200 osób blokowało Zakopiankę w Krzyszkowicach w ramach protestu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć”. Mieszkańcy domagali się w tej sposób budowy tunelu.
- Chcemy tym sposobem zwrócić uwagę kierowców, lokalnego samorządu, władz wojewódzkich i zarządcy drogi na niebezpieczny problem, z którym walczymy każdego dnia. Chcemy wreszcie bezpiecznie żyć – mówiła Bożena Góra, inicjatorka protestu.
Po jego zakończeniu burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS) napisał na facebooku, że (…) „Decyzje w sprawie budowy bezkolizyjnego skrzyżowania wraz z przejściem dla pieszych w Krzyszkowicach już zapadły. W najbliższych dniach program inwestycyjny zostanie podpisany i skierowany do realizacji”.
Kilka dni temu poseł Władysław Kurowski (PiS) opublikował treść listu, jaki przesłał do ministra infrastruktury w sprawie bezpieczeństwa na Zakopiance. Pyta w nim m.in. „(…) kiedy możemy liczyć na zrealizowanie programu poprawy bezpieczeństwa, który kompleksowo rozwiąże problemy z niebezpiecznymi miejscami na tym odcinku drogi krajowej?”.
Wiem, że Generalna Dyrekcja szuka środków, ale te powinny znaleźć się w budżecie państwa.
Natomiast dzisiaj poseł Platformy Obywatelskiej Marek Sowa zwołał konferencję prasową na myślenickim Rynku. Występując w towarzystwie starosty Józefa Tomala (FZM) i wicestarosty Rafała Kudasa (FZM) mówił o poprawkach do budżetu państwa, jakie złożył wspólnie z Aleksandrem Miszalskim (KO). Dlaczego opowiadał o tym w Myślenicach? Bo jak przekonywał, wspomniane uwagi do budżetu dotyczą m.in. budowy skrzyżowania w Krzyszkowicach oraz linii kolejowej Kraków – Myślenice.
- Jak co roku z jego początkiem przyjmowany jest budżet państwa i nie zawsze znajdują się w nim inwestycje oczekiwane przez lokalne społeczności. Wsłuchując się w głos mieszkańców Małopolski, w tym powiatu myślenickiego - złożyliśmy wspólnie z posłami Koalicji Obywatelskiej poprawki do budżetu państwa. Trzy dotyczącą tego regionu.
Wspomniane poprawki do budżetu państwa na rok 2020 opiewają na 200 mln zł. Jak przekonuje poseł z PO, ich przyjęcie zapewni finansowanie i uruchomienie inwestycji, które poprawią bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców. Marek Sowa w swoich poprawkach planuje przeznaczyć 40 mln zł pod budowę węzła dwupoziomowego w Krzyszkowicach.
Poseł Marek Sowa (PO): - Wiem, że Generalna Dyrekcja szuka środków, ale te powinny znaleźć się w budżecie państwa. Taką poprawkę zgłosiliśmy wspólnie z posłami Koalicji Obywatelskiej. Nie rozumiem dlaczego w przypadku Krzyszkowic oczekuje się od samorządowców wsparcia finansowego. Zawsze obiekty inżynieryjne były w stu procentach budowane przez inwestora – mówił Marek Sowa (PO).
Niedawno rada powiatu myślenickiego zdecydowała o zabezpieczeniu na realizację tej inwestycji 2 mln zł, natomiast radni miejscy zabezpieczyli kolejne 0,5 mln zł. Tunel według różnych szacunków może kosztować od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu mln zł. Jeżeli faktycznie znajdzie się na liście inwestycji ministerstwa, to pozostała kwota zostanie pokryta z budżetu państwa.
Kolejne kwoty zgłoszone w poselskich poprawkach to 100 mln zł na rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej S-52 Bielsko-Biała – Głogoczów i 60 mln zł na przygotowanie i uruchomienie budowy linii kolejowej Kraków – Świątniki Górne – Myślenice.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.