Przebudują skrzyżowanie, aby przejazd był bezpieczny. Bezkolizyjny węzeł ma tu powstać w 2025 roku
- 5 lipca 2020
W miejscu skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 955 z Zakopianką w Jaworniku powstanie bezkolizyjny węzeł. Ma być gotowy w 2025 roku
Węzeł ma powstać w sąsiedztwie kładki dla pieszych, na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 7 z drogą wojewódzką nr 955 w Jaworniku. To jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku, każdego dnia przejeżdża tędy 33 tys. samochodów.
Największe trudności kierowcom sprawia skręt w lewo w kierunku Rudnika, który wymaga przecięcia jednej z nitek Zakopianki. Lustrzany manewr wykonują kierowcy jadący z Rudnika w kierunku Krakowa. Szczególnie uciążliwe i widoczne było to podczas ubiegłorocznego remontu mostu w Jasienicy.
Skrzyżowanie daje się też we znaki kierowcom samochodów ciężarowych wyjeżdżających i zjeżdżających do leżącej obok Strefy Aktywności Gospodarczej Jawornik-Polanka w której pracuje ok. 700 osób.
Prace mają ruszyć w 2024 i potrwać do końca 2025
W miejscu, gdzie za pięć lat ma znajdować się bezkolizyjny węzeł, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk (PiS) podpisał „Program inwestycji dla budowy węzła na Zakopiance w Jaworniku”. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad; jest to jednoznaczne z przyznaniem środków finansowych na tą inwestycję. Budowa ma pochłonąć 73,2 mln zł.
Inwestycja obejmie budowę dwupoziomowego węzła obok którego powstaną łącznice, pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie też odcinek drogi wojewódzkiej i drogi zapewniające komunikację lokalną. Powstaną tu dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust pod DK7.
Według informacji GDDKiA; podpisany Program inwestycji i zabezpieczenie środków finansowych w planie GDDKiA umożliwi rozpoczęcie przygotowań do procedury przetargowej na opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Umożliwi także podpisanie porozumienia o współpracy z samorządami wojewódzkim i gminnym, które włączają się w finansowanie tej inwestycji.
Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz ZRID przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Ani Jawornik ani krzyszkowice przed 2030 nie powstaną !! Kolejnyn bubel wyborczy! Gospodarze wszystko wszystkim obiecają byle koryto utrzymać !!!
To teraz korek do Myślenic będzie zaczynał się w Zakopanem ...
nic nie bedzie no duda wtedy skonczy kadencje 2!i ostatnia i nastepca powie ze cos sie innego zmieniło i tak zostaniecie w dupie
Droga szybkiego ruchu czy coś takiego a co 2 km ograniczenie do 50 bo przejście dla pieszych TRAGEDIA A NIE DROGA
No to się Krzyszkowice wkurw........i ą bo im tunel obiecują a tu się okaże że Jawornik będzie pierwszy