Zakopianka od Krakowa do Myślenic będzie drogą ekspresową. GDDKiA: „Intensyfikujemy nasze prace”
- 19 października 2020
"Intensyfikujemy nasze prace nad kolejną strategiczną drogą szybkiego ruchu – drogą ekspresową S7 od Krakowa do Myślenic" - czytamy w komunikacie GDDKiA. Prace analityczne mają potrwać rok
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o przyśpieszeniu prac nad wytyczeniem drogi ekspresowej na odcinku Kraków - Myślenice.
"Teraz intensyfikujemy nasze prace nad kolejną strategiczną drogą szybkiego ruchu - drogę ekspresową S7 od Krakowa do Myślenic. Studium korytarzowe obejmie powierzchnię blisko 3 tys. km² na ternie siedmiu powiatów i 34 gmin. Analizy będą się skupiać nie tylko na samym ciągu S7, ale będą dążyły do stworzenia spójnego i kompletnego docelowego układu dróg krajowych na tym obszarze. Przewidujemy, że prace analityczne zakończą się mniej więcej za rok" - czytamy w komunikacie krakowskiego oddziału GDDKiA.
Według Generalnej Dyrekcji S7 to "jedna z najważniejszych dróg w Polsce prowadząca od morza do Tatr". Ekspresowa S7 w niedługim czasie skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce łącząc wybrzeże Bałtyku z górami na południu kraju. Stanie się kluczowym ciągiem nie tylko o znaczeniu krajowym, ale również europejskim. W układzie docelowym S7 będzie miała gigantyczny zasięg, połączy główne ośrodki aglomeracyjne i gospodarcze kraju (Trójmiasto, Warszawę i Kraków) oraz elementy sieci drogowej (m.in. autostrady A1, A2, A4).
Docelowy przebieg S7 został określony w obecnie obowiązującym rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 września 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie droga ekspresowa S7 posiada relację Gdynia (Morska) - S6 (Gdańsk) - Elbląg - Olsztynek - Płońsk - Warszawa - Radom - Kielce - A4 (Kraków Bieżanów) - (wspólny przebieg S7 i A4) - A4 (Kraków) - Rabka-Zdrój (Zabornia). Oznacza to, że praktycznie cały przebieg drogi krajowej nr 7 planowany jest jako droga ekspresowa. Jedynie końcowy odcinek od Rabki-Zdrój do Chyżnego nie stanowi elementu sieci dróg szybkiego ruchu.
Co to jest studium korytarzowe i po co je wykonują?
Studium korytarzowe to przejście od pomysłu do pierwszych prac. To podstawowy dokument projektowy przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Studium korytarzowe jest pierwszym elementem dokumentacji projektowej, określającym lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Służy wstępnej ocenie zasadności budowy drogi i jest kluczowa dla decyzji o prowadzeniu dalszych prac.
Taka analiza pozwala na wybór optymalnych korytarzy drogowych, tj. najmniej konfliktowych i jednocześnie realnych pod względem technicznym i ekonomicznym. Przeprowadzone pozwalają ocenić porównywane warianty, jak i zaproponować optymalny, zdaniem inwestora (GDDKiA), przebieg korytarza trasy drogowej. Na dalszym etapie przygotowania inwestycji projektanci zaproponują w tym korytarzu kilka możliwych wariantów przebiegu przyszłej trasy. One będą przedmiotem szczegółowych analiz przed wyborem preferowanego rozwiązania, na który złożymy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Droga ekspresowa S7 przebiega przez Małopolskę od granicy z woj. świętokrzyskim do Rabki Zdroju. Większość tej trasy jest w budowie. Użytkowane są odcinki na obszarze Krakowa, od węzła Kraków Nowa Huta do węzła A4 Kraków Bieżanów oraz odcinki na południe od Krakowa: Myślenice - Lubień i Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Długość odcinków S7, po których obywa się ruch, wynosi blisko 30 km. W trakcie realizacji jest w sumie ponad 66 km.
„Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi jednostkami samorządu terytorialnego w zasięgu potencjalnego oddziaływania inwestycji. Zwróciliśmy się do władz województwa oraz przedstawicieli samorządów z terenów objętych potencjalnym oddziaływaniem inwestycji, z apelem o dobrą, konstruktywną i merytorycznie obiektywną współpracę” – informuje GDDKiA.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
o prosze no to wreszcie politycy z myslenic maja okazje zablysnac bo jak bedzie ekspresowka to skoncza sie przejscia dla pieszych i skrzyzowania przez zakopianke. jak nie wybuduja bezkolizyjnych skrzyzowan i tuneli, bo o drogach bocznych jakos nikt nie mowi to sie mieszkancy moga pozegnac z wjazdem na DROGE EKSPRESOWĄ :)
Dokaldnie tak jak piszesz mirekm... wszystkie wyjazdy na dziko i przejścia dla pieszych muszą zniknąć. Bez dodatkowej infrastruktury drog bocznych takich jak lokalna przez Stróże Pcim nigdy odcinek krakow myslenice nie bedzie S. No chyba ze planują puscic przez Świątniki Siepraw Polankę równolegle z linia kolejowa :-D
Po co wytyczać nową trasę? Jak można zmodyfikować dk7 na s7.. Podejrzewam wyjdzie taniej bez wykupu i będzie bezpieczniej bo stara droga by została a to nie rozwiąże problemów kolizji i wypadków a przecież chodzi o poprawę bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym..
Myślę że jeżeli zdecydują się na ekspresówkę po starej trasie, to co najwyżej do Głogoczowa - nie dalej. Myślę że przez Dobczyce to ona nie pójdzie. Prędzej przynajmniej w połowie podobnie jak kolej.
Przypominam, że ekspresówka standardowo może mieć zjazdy nie częściej niż co 5 km, a z tego wynika, że gdyby szła stara trasa, to w Myślenicach tylko jeden, następny w Jaworniku i może jeszcze jeden przed skrzyżowaniem z droga na Bielsko-Biała - ale na pewno nie w Krzyszkowicach.
Ten artykuł to totalna ściema dla miejscowej ludności. Na dotychczasowej " zakopiance " krętej i przez wsie prowadzącej nawet sam Pan Bóg ekspresówki by nie chciał zrobić. Ta "zakopianka nadaje się na najwyżej na drogę wojewodzką.Ekspresówka, S7 będzie ale od Krakowa - Bieżanowa wzdluż zbiornika dobczyckiego do Myślenic.