Jawornik

Kto przygotuje projekt węzła w Jaworniku? GDDKiA szuka wykonawcy

Kto przygotuje projekt węzła w Jaworniku? GDDKiA szuka wykonawcy
Fot. Bartek Ziółkowski

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej węzła w Jaworniku, na skrzyżowaniu Zakopianki z drogą wojewódzką nr 955

 

Na oferty GDDKiA czeka do 7 grudnia. Zwycięzca przetargu opracuje dokumentację projektową dla węzła drogowego w miejscowości Jawornik w ciągu drogi krajowej nr 7 oraz będzie sprawował nadzór nad realizacją inwestycji w czasie prowadzenia robót budowlanych.

Ze względu na duże natężenie ruchu panujące na odcinku DK7 Kraków - Myślenice, które według Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynosiło ponad 33 tys. Pojazdów/dobę, jest to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc zarówno dla pojazdów jadących Zakopianką, jak i kierowców włączających się do niej z drogi wojewódzkiej nr 955.

Jak przekonuje GDDKiA; „realizacja inwestycji poprawi bezpieczeństwo i jednocześnie usprawni funkcjonowanie oraz rozwój strefy ekonomicznej Jawornik - Polanka zagrożone dotychczas przez uciążliwe i niedostosowane do obecnie istniejących potrzeb włączenie do drogi krajowej nr 7”.

Inwestycja obejmie budowę dwupoziomowego węzła w miejscowości Jawornik w nowym śladzie. Powstaną łącznice, dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej i drogi zapewniające komunikację lokalną.

Wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Przebudowane będą istniejące sieci infrastruktury technicznej i wybudowane nowe oraz kanał technologiczny.

Do inwestycji dołożą się samorządy. W lipcu GDDKiA podpisała porozumienie z gminą Myślenice i Województwem Małopolskim na mocy którego: gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie wydając ponad 5,9 mln zł, natomiast Województwo Małopolskie będzie miało swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań na łączną kwotę 20 mln zł.

Większość kosztów zarówno na etapie przygotowania dokumentacji jak i robót budowlany pokryje GDDKiA (Skarb Państwa).

Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji ZRID przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (3)

  • 6 lis 2020

    Fajnie, niech robią jak najszybciej, bo jest koncepcja zrobienia s7 nową trasą od węzła Bieżanów do Polanki na wiadukt w Myślenicach, a wtedy węzła do Rudnika nie zrobią, bo stanie się ten odcinek Zakopianki, drogą lokalna Kraków Myślenice.

    5 1 Odpowiedz
  • 6 lis 2020

    Ale jaki węzeł?
    Przecież Gmina nawet jak budowała osławioną "obwodnicę Krzyszkowic" to zapomnieli o chodniku. Więc póki pod ratuszem się nic nie zmieni to żadnego węzła nie będzie :D

    9 2 Odpowiedz
  • 8 lis 2020

    Wszystko fajnie tylko ten powstanie "poniżej " tego zdjęcia ;)

    1 Odpowiedz

Zobacz więcej