logo-web9
Myślenice a droga S7

Starosta Józef Tomal w sprawie budowy drogi S7: „Zorganizuję spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka”

„Zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem mieszkańców Myślenic, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców”

– zapowiada starosta Józef Tomal (FZM).

Po tym jak podpisana przez 4327 mieszkańców petycja przeciwko budowie drogi ekspresowej S7 przez miasto Myślenice trafiła do władz samorządowych, powiatowych, rządowych i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, głos zabrał starosta Józef Tomal. Na redakcja@miasto-info.pl otrzymaliśmy jego stanowisko w sprawie „budowy drogi S7”.

Starosta stwierdza w nim m.in., że „przedstawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad warianty drogi S7 są niemożliwe do akceptacji i przekreślają rozwój miasta”. Zapewnia, że całkowicie popiera argumenty wyrażone w sprzeciwie mieszkańców; „Nie zgadzam się, aby nowa S7 przecinała Myślenice w jakimkolwiek miejscu w przedstawionej nam formule estakad” – mówi.

Ponadto deklaruje, że „zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców”.

Józef Tomal, starosta myślenicki (FZM): Przedstawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad warianty drogi S7 są niemożliwe do akceptacji i przekreślają rozwój miasta.

Całkowicie popieram argumenty przedstawione przez Mieszkańców Myślenic wyrażone w Sprzeciwie z dnia 29.03.2022, podpisane przez 4372 mieszkańców.

Podobne argumenty wysunąłem podczas spotkania z mieszkańcami na Górnym Przedmieściu sprzed ponad miesiąca. Moim zdaniem planowany przebieg S7 musi uwzględniać interesy i potrzeby mieszkańców miejscowości, przez które ma biec ekspresówka.

Nie zgadzam się, aby nowa S7 przecinała Myślenice w jakimkolwiek miejscu w przedstawionej nam formule estakad. Ponadto trudno zrozumieć pomysł poprowadzenia trasy 3 pasmowej w każdym kierunku, kiedy za i przed Myślenicami biegnie ona w konwencji 2 pasmowej. To może spowodować, że na jej wlocie i wylocie w dniach i godzinach szczytu ruch może zdecydowanie się spowalniać i mogą tworzyć się korki.

Podobno z tego ostatniego pomysłu GDDKiA już się wycofuje. To świadczy już na wstępie o słabości całego projektu. Rozumiem potrzebę powstania drogi ekspresowej S7 między Krakowem i Myślenicami, która byłaby dopełnieniem ponad 700 kilometrowej trasy z północy na południe Polski.

Niezrozumiałe jest natomiast przedstawienie do konsultacji jedynie kilku z kilkunastu analizowanych wariatów przebiegu trasy. Działanie takie świadczyć może jedynie o tym, iż już na tym etapie GDDKiA uznała, że wie lepiej, które warianty są korzystniejsze, nie licząc się z potrzebami mieszkańców.

Zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem Mieszkańców Myślenic, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców.

Plany budowy nowego odcinka Zakopianki na trasie Kraków-Myślenice, to w ostatnich dwóch miesiącach najpopularniejszy temat wśród mieszkańców regionu. Wzbudza zainteresowanie i emocje nie tylko wśród mieszkańców, ale też samorządowców. 

Przypomnijmy; Pod koniec stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała koncepcję poprowadzenia nowego odcinka drogi S7. Ta prowadzi od Gdańska do Rabki, a jedyny brakujący jej fragment to odcinek między Krakowem a Myślenicami.

Spośród rozważanych wstępnie 14 propozycji tras, do dalszych analiz wytypowała 6 korytarzy. Wstępnie dla wszystkich założono dwie jezdnie, po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

 Każdy z analizowanych korytarzy ma swój początek na autostradzie A4 na odcinku od węzła Kraków Łagiewniki do węzła Kraków Bieżanów (rys nr 1). Przyjęto natomiast jeden koniec dla każdego z nich, a ten przypada w miejscu istniejącego odcinka drogi ekspresowej S7 – za Myślenicami.

Wszystkie z proponowanych wariantów przechodzą przez gminę Myślenice, cztery z propozycji przebiegają także przez gminę Siepraw, a jedna przez Dobczyce. Co więcej, każdy z 6 prezentowanych korytarzy przecina Myślenice.

Weź udział w sondażu!
Zobacz więcej
Czytaj komentarze!