logo-web9
Myślenice

Myślenice. Do gminy trafił projekt węzła planowanego na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego. „Nie jest do końca wymarzony”

Do gminy Myślenice w celu zaopiniowania trafił projekt bezkolizyjnego węzła, który ma powstać w miejscu skrzyżowania Zakopianki z ulicą Sobieskiego, gdzie obecnie znajdują się światła.

Poprawki zawierają m.in. kładkę dla pieszych przy „cmentarzu żydowskim”. (…) Projekt nie jest do końca wymarzony jeśli chodzi o obsługę komunikacyjną, szczególnie Tarnówki”

– w trakcie sesji internetowych pytań i odpowiedzi od mieszkańców mówił burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Jak informuje gmina; do myślenickiego magistratu trafiła dokumentacja projektowa dotycząca budowy bezkolizyjnego węzła, w miejscu skrzyżowania Zakopianki (dk7) z z ulicą Sobieskiego w Myślenicach.

Dzisiaj przepływ samochodów na Zakopiance reguluje tu sygnalizacja świetlna, którą zastąpić ma węzeł drogowy typu trąbka z dodatkowymi pasami włączania i wyłączania na obu jej jezdniach.

„Zgłaszając swoje uwagi do wstępnego projektu, sygnalizowaliśmy rozwiązania korzystniejsze dla użytkowników, zarówno kierowców jak i pieszych. Było to m.in. poszerzenie dróg serwisowych do 5,5 metra wraz z chodnikiem dla pieszych, a także kładka dla pieszych w sąsiedztwie przystanków na Tarnówce” – czytamy w wypowiedzi burmistrza zawartej w gminnym komunikacie.

Z kolei podczas odpowiedzi na pytania mieszkańców w formule Q&A 30 stycznia, tak wypowiadał się na temat tej inwestycji;

Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz MiG Myślenice: Inwestor za pośrednictwem biura projektowego, które wykonuje projekt przebudowy węzła, złożył do nas projekt budowlany do zaakceptowania. Ten jest po kolejnych poprawkach, o które wnosiliśmy i których można było jeszcze dokonać na tym etapie.

Dzięki naszym staraniom została rozwiązana sprawa, która wcześniej nie była wzięta pod uwagę. To kwestia budowy bezpiecznego przejścia na wysokości „cmentarza żydowskiego”, gdzie w ramach inwestycji powstanie kolejna przeprawa piesza nad jezdnią i nowa kładka.

Mamy do zaopiniowania projekt, który będzie przez inwestora przedłożony lada dzień do wojewody małopolskiego do wydania zezwolenia na rozpoczęcie inwestycji drogowej. Jesteśmy coraz bliżej fizycznego rozpoczęcia pierwszej budowy na Zakopiance.

(…) Muszę powiedzieć, że ten projekt nie jest do końca wymarzony jeśli chodzi o obsługę komunikacyjną szczególnie Tarnówki - po stronie „cmentarza żydowskiego”. Niemniej jednak jesteśmy coraz bliżej realizacji jednej z najważniejszych inwestycji drogowych na Zakopiance dla mieszkańców Myślenic i gminy Myślenice.

Jak czytamy na oficjalnej stronie miasta, dzięki inwestycji; kierowcy zarówno od strony Krakowa, jak i Zakopanego będą mogli płynnie włączyć się do ruchu za pomocą dodatkowych pasów. Między DK7 a rondem zaprojektowano skrzyżowanie czterowlotowe ul. Sobieskiego z istniejącymi drogami dojazdowymi: na Bukówkę oraz w stronę wiaduktu na Polankę.

Północny i wschodni wlot to połączenia (łącznice) z jezdnią główną, natomiast wlot południowy będzie przedłużeniem ul. Sobieskiego w stronę centrum. Wlot zachodni umożliwi dojazd do posesji. W ramach inwestycji zostanie przebudowany także układ odwodnienia oraz oświetlenie terenu.

GDDKiA jako inwestor w marcu planuje wystąpić do wojewody o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Węzeł obiecywany od lat 

Budowa w tym miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania to temat poruszany zarówno przez byłego burmistrza jak i urzędującego po nim Jarosława Szlachetkę. Na początku kadencji, w styczniu 2019 r. informacje o przebudowie skrzyżowania podał w towarzystwie ministra Andrzeja Adamczyka. Podkreślał, że budowa węzła wpisuje się w plan rozwoju tej części miasta, gdyż estakada będzie początkiem planowanej zachodniej obwodnicy Myślenic.

Weź udział w sondażu!

W październiku 2019 r. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm MPRB i MP-Mosty, które miało zająć się opracowaniem dokumentacji projektowej węzła drogowego. Generalna informowała wówczas, że projekt wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (zezwolenie realizacji inwestycji drogowej – red.) ma powstać w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli do marca 2021 roku.

Jak w 2019 r. informowała Generalna Dyrekcja koszt projektowania wraz z nadzorem autorskim nad budową węzła wyniesie 1 mln 536 tys. zł. Okres projektowania, uzyskiwania decyzji i nadzoru nad budową miał ma potrwać w sumie 46 miesięcy od podpisania umowy, co daje termin oddania budowy najpóźniej w lipcu 2023 roku.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!