logo-web9
Technologia

Naprawa telefonu na gwarancji w Myślenicach. Jak to zrobić?

Kupując nowy telefon z rzetelnego źródła, klienci otrzymują gwarancję obejmującą niektórego typu uszkodzenia i awarie. Jej warunki mogą różnić się w zależności od marki, modelu i miejsca zakupu urządzenia. Których zasad powinno się przestrzegać podczas oddawania telefonu na gwarancję w Myślenicach lub okolicach i w jaki sposób postępować, żeby została ona przyznana?

Upewnij się, że Twój telefon na pewno jest zepsuty

Osoby pracujące w serwisach GSM oraz salonach producentów doskonale znają sytuacje, w których ktoś oddaje do naprawy zupełnie sprawny telefon. Zanim więc zdecydujesz się na ten krok, wyłącz i włącz urządzenie, sprawdź, czy jest zaktualizowane i przeskanuj je pod kątem wirusów.

Załatw sprawę bez wychodzenia z domu

W przypadku osób, które nabyły nowy telefon od operatora jednego z sieci komórkowych w Myślenicach bądź dokonały jego zakupu bezpośrednio w salonie producenta, przewiduje się dwie możliwości zgłoszenia zaistniałej usterki. Chodzi o osobistą wizytę w którymś z salonów i wypełnienie formularza na miejscu lub zgłoszenie zaistniałej sytuacji na przeznaczonej do tego stronie internetowej. W razie wyboru tej drugiej sposobności Twoje urządzenie zostanie od Ciebie odebrane i dostarczone z powrotem przez kuriera niezależnie od tego, czy warunki gwarancji zostały przyznane.

Twój smartfon musi być bezpieczny

Bez względu na to, którą z opcji preferujesz, odpowiednio przygotuj i zabezpiecz zepsute urządzenie przed oddaniem go na gwarancję, nawet jeśli są to najlepsze iPhone. Zadbaj o swoje dane, wyczyść pamięć telefonu, przenieś najważniejsze pliki do chmury lub na inny nośnik. W niektórych sytuacjach warto też zmienić ustawienia blokady ekranu, żeby ułatwić pracownikowi serwisu dostęp do urządzenia. Wyjmij także kartę SIM oraz karty pamięci, jeśli takowe znajdują się w portach.

Skompletuj wszystkie dokumenty

Oprócz karty gwarancyjnej musisz załączyć również dowód zakupu i jeżeli telefon był już wcześniej serwisowany – kartę historii napraw. Zapakuj urządzenie w oryginalne pudełko i najlepiej dodatkowo je zabezpiecz. W przypadku osobistej wizyty w punkcie musisz mieć przy sobie dowód osobisty.

Informacje w formularzu są niezwykle ważne

W formularzu zgłoszeniowym, którego wypełnienie niezbędne jest do przyznania gwarancji, czeka na Ciebie szereg pytań i właśnie od odpowiedzi na nie w dużej mierze zależy to, czy zostanie ona zatwierdzona. Gwarancja zostaje uznana wyłącznie w sytuacjach, które nie były zależne od posiadacza smartfona. Jeżeli więc właściciel miał jakikolwiek wpływ na uszkodzenie któregoś z jego elementów, to naprawy nie zostaną przeprowadzone i urządzenie wróci do niego w stanie pierwotnym. Chyba że wyrazi zgodę na ich odpłatne usunięcie.

W sytuacji, w której gwarancja zostanie uznana, wszelkie usterki zostaną naprawione bez żadnych dodatkowych opłat i sprawne urządzenie z wymienionymi podzespołami wróci do właściciela. Jeżeli serwisant stwierdzi, że zaistniałej awarii nie da się naprawić, zainteresowany otrzyma ten sam fabrycznie nowy model. Cała procedura zajmuje w większości przypadków od 10 do 14 dni. Zwróć uwagę na to, że przysługuje Ci na ten okres możliwość bezpłatnego wypożyczenia smartfona zastępczego. Przy okazji możesz też zorientować się, czy istnieje szansa, aby wypróbować satelitarny internet Starlink.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!