Tak będzie wyglądać projekt budowy węzła drogowego w Jaworniku
- 12 czerwca 2024
Podczas drugiej sesji rady miejskiej burmistrz zaprezentował grafikę przedstawiającą „docelowy i ostateczny” wygląd węzła drogowego mającego powstać na Zakopiance w Jaworniku
Podczas drugiej sesji rady miejskiej w Myślenicach, burmistrz mówił o spotkaniu w Zespole Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dotyczącym STEŚ z elementami koncepcji programowej budowy węzła drogowego na Zakopiance w Jaworniku.
Pokazał też grafikę przedstawiającą „docelowy i ostateczny” wygląd projektu węzła. Burmistrz Szlachetka ma nadzieję, że na przełomie lipca i sierpnia inwestor złoży dokumentację do wojewody małopolskiego i, że jeszcze w tym roku uda się rozstrzygnąć przetarg, a nawet podpisać umowę na realizację inwestycji.
Tak docelowo i ostatecznie będzie wyglądać projekt budowy węzła drogowego w Jaworniku. Jesteśmy po ostatnich ustaleniach, uzgodnieniach z biurem projektowym i z zamawiających - czyli GDDKiA.
Czekamy na złożenie dokumentacji przez inwestora do wojewody małopolskiego. Mam nadzieję, że to stanie się najdalej w lipcu-sierpniu, aby w tym roku została wydana decyzja ZRiD dla budowy tej inwestycji. Tak, aby najdalej w tym roku ogłosić, a być może uda się rozstrzygnąć postępowanie przetargowe i podpisać umowę na realizację tej inwestycji
– do radnych mówił Jarosław Szlachetka (PiS).
Jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w regionie
Skrzyżowanie w Jaworniku to jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem. Według Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021, każdego dnia przejeżdża tędy prawie 40 tysięcy pojazdów.
Skrzyżowanie daje się też we znaki kierowcom samochodów ciężarowych wyjeżdżających i zjeżdżających do leżącej obok Strefy Aktywności Gospodarczej Jawornik-Polanka.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Trzeba przyznać, że poprzednia kadencja PO, nie rozpieszczała Małopolski.
S 7 kończyła budowę na granicy Świętokrzyskiego.
Adamczyk przerwał te opóźnienia i pomijanie Małopolski.
No zgadza się. Ludzie ginęli na pasach zakopianki, non stop robili strajki na przejściach w gaju i rządzący mieli to wtedy w dupie.
a kiedy pociągi obiecane i ok co to robić jak zakopianka ma być budowana gdzie indziej aaaa rozumiem koryto musi żyć z kopert dobrze dymacie społeczeństwo
Po co wam ten węzeł? Przecież i tak was nie będzie stać na auta elektryczne 🤣
To w końcu ma być ta nowa ekspresówka czy nie? Bo wygląda to, jakby jednak chcieli przerobić zakopiankę na ekspresówkę zamiast nowej inwestycji (w sumie nie widzę w tym nic złego). Chyba, że mamy mieć dwie takie drogi, to bezsens.
Od 10 lat nic tylko koncepcja. Przebicie obecnego burmistrza w Warszawie jest porażające.
Było zrobić 1 pomiędzy Jawornikiem i Tarnówką albo w Myślenicach przerobić most na Polankę i tam dorobić zjazd na Myślenice, a nie budować milion skrzyżowań :P a tak to znów kasy w ciul pójdzie