Jawornik

Tak będzie wyglądać projekt budowy węzła drogowego w Jaworniku

Tak będzie wyglądać projekt budowy węzła drogowego w Jaworniku

Podczas drugiej sesji rady miejskiej burmistrz zaprezentował grafikę przedstawiającą „docelowy i ostateczny” wygląd węzła drogowego mającego powstać na Zakopiance w Jaworniku

 

Podczas drugiej sesji rady miejskiej w Myślenicach, burmistrz mówił o spotkaniu w Zespole Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dotyczącym STEŚ z elementami koncepcji programowej budowy węzła drogowego na Zakopiance w Jaworniku.

Pokazał też grafikę przedstawiającą „docelowy i ostateczny” wygląd projektu węzła. Burmistrz Szlachetka ma nadzieję, że na przełomie lipca i sierpnia inwestor złoży dokumentację do wojewody małopolskiego i, że jeszcze w tym roku uda się rozstrzygnąć przetarg, a nawet podpisać umowę na realizację inwestycji.

Tak docelowo i ostatecznie będzie wyglądać projekt budowy węzła drogowego w Jaworniku. Jesteśmy po ostatnich ustaleniach, uzgodnieniach z biurem projektowym i z zamawiających - czyli GDDKiA.

Czekamy na złożenie dokumentacji przez inwestora do wojewody małopolskiego. Mam nadzieję, że to stanie się najdalej w lipcu-sierpniu, aby w tym roku została wydana decyzja ZRiD dla budowy tej inwestycji. Tak, aby najdalej w tym roku ogłosić, a być może uda się rozstrzygnąć postępowanie przetargowe i podpisać umowę na realizację tej inwestycji

– do radnych mówił Jarosław Szlachetka (PiS).

 

Jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w regionie

Skrzyżowanie w Jaworniku to jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc na odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem. Według Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021, każdego dnia przejeżdża tędy prawie 40 tysięcy pojazdów.

Skrzyżowanie daje się też we znaki kierowcom samochodów ciężarowych wyjeżdżających i zjeżdżających do leżącej obok Strefy Aktywności Gospodarczej Jawornik-Polanka. 

Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.

Powiązane tematy

Komentarze (7)

  • 12 cze

    Trzeba przyznać, że poprzednia kadencja PO, nie rozpieszczała Małopolski.
    S 7 kończyła budowę na granicy Świętokrzyskiego.
    Adamczyk przerwał te opóźnienia i pomijanie Małopolski.

    29 8 Odpowiedz
    • 12 cze

      No zgadza się. Ludzie ginęli na pasach zakopianki, non stop robili strajki na przejściach w gaju i rządzący mieli to wtedy w dupie.

      22 8 Odpowiedz
  • 12 cze

    a kiedy pociągi obiecane i ok co to robić jak zakopianka ma być budowana gdzie indziej aaaa rozumiem koryto musi żyć z kopert dobrze dymacie społeczeństwo

    10 19 Odpowiedz
  • 12 cze

    Po co wam ten węzeł? Przecież i tak was nie będzie stać na auta elektryczne 🤣

    12 20 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze

    To w końcu ma być ta nowa ekspresówka czy nie? Bo wygląda to, jakby jednak chcieli przerobić zakopiankę na ekspresówkę zamiast nowej inwestycji (w sumie nie widzę w tym nic złego). Chyba, że mamy mieć dwie takie drogi, to bezsens.

    13 15 Odpowiedz
  • 12 cze

    Od 10 lat nic tylko koncepcja. Przebicie obecnego burmistrza w Warszawie jest porażające.

    18 18 Odpowiedz
  • 13 cze

    Było zrobić 1 pomiędzy Jawornikiem i Tarnówką albo w Myślenicach przerobić most na Polankę i tam dorobić zjazd na Myślenice, a nie budować milion skrzyżowań :P a tak to znów kasy w ciul pójdzie

    8 2 Odpowiedz

Zobacz więcej