Myślenice. Ścieżka rowerowa łącząca centrum z Zarabiem? „Chcielibyśmy poprowadzić taką trasę wzdłuż ul. Piłsudskiego”
- 21 czerwca 2024
„Jestem za tym, żeby budować ścieżki. Na pewno chcielibyśmy poprowadzić taką trasę wzdłuż ul. Piłsudskiego od osiedla – do Zarabia, tak aby powstał pierwszy taki ciąg, łączący się z istniejącą już ścieżką”
– podczas trzeciej sesji rady powiatu mówił starosta Józef Tomal (FZM)
Podczas trzeciej sesji rady powiatu w kadencji 2024-29 radni głosowali nad wotum zaufania dla zarządu, a wcześniej starosta Józef Tomal (FZM) przedstawił raport o stanie powiatu myślenickiego za rok 2023.
Ten stał się przyczynkiem do dyskusji, podczas której radni poruszano różne tematy. Jednym z nich były ścieżki rowerowe, a konkretnie uwzględnienie ich budowy przy planowaniu dróg i chodników.
Zwracali na to uwagę radni PiS Jan Bylica i Robert Pitala. Wicestarosta Rafał Kudas (FZM) mówił, że istnieje taka możliwość w ramach ciągu pieszo-rowerowego. - Myślimy nad tym. Chcielibyśmy zrobić gdzieś odcinek pilotażowy i sprawdzić, jak będzie to wyglądało, jeśli chodzi o utrzymanie – odpowiadał.
Więcej konkretów podał starosta. Jak twierdzi Józef Tomal; takie działania należy rozpocząć od Myślenic, a konkretnie wzdłuż ulicy Piłsudskiego w kierunku Zarabia. To jedna z najczęściej uczęszczanych tras łączących centrum z częścią rekreacyjną miasta.
W ubiegłym roku rowerzyści zwracali uwagę na problemy, jakie generuje przejazd tą drogą, a konkretnie duży ruch samochodowy oraz zapadnięte studzienki kanalizacyjne. Wśród komentarzy najczęściej wymieniacie potrzebę połączenia rowerowego Górnego Przedmieścia z Rynkiem, Rynku z Dolnym Przedmieściem oraz Rynku z Zarabiem.
Jak oceniasz dostępność i długość ścieżek rowerowych na terenie gminy Myślenice?
- wzorowo wzorowo 5%
- bardzo dobrze bardzo dobrze 3%
- dobrze dobrze 8%
- dostatecznie dostatecznie 12%
- dopuszczająco dopuszczająco 15%
- niedostatecznie niedostatecznie 58%
- Głosów: 1131
- Jestem za tym, żeby budować ścieżki. Nawet opóźnić budowę chodnika o rok lub dwa, ale dogadać się i pozyskać grunt. Na pewno chcielibyśmy poprowadzić taką ścieżkę wzdłuż ul. Piłsudskiego od Osiedla – do Zarabia, tak aby powstał pierwszy taki ciąg, łączący się z istniejącą już ścieżką – mówił.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Mieszkańcy mogą być niepocieszeni ale również uważam że tam powinien być zakaz parkowania na całej długości ulicy Piłsudskiego
piłsudskiego jest na tyle szeroka ze wystarczy tylko podjac decyzje- czego starosta nie zrobil od lat a to przeciez droga powiatowa - i zakazac parkowania wzdluz tej drogi samochodów a na drodze wymalowac pas ktory bedzie wyznaczal sciezke rowerowa
Wreszcie ktoś o tym pomyślał. WSTYD ŻE TAK PÓŹNO.. Od lat chodnik na Piłsudskiego stał się traktem rowerowo-hulajnogowym a przechodnie to tylko intruzi. Rowrzyści MUSZĄ mieć swoje wydzielone miejsce bo powodują ogromne zagrożenie na chodnikach a na wyjątkowo ruchliwej jezdni grozi im wypadek. Kolizji było już ogromnie dużo.
Velo raba mialobyc z 3 lata temu a nawet nie zaczęto
W kampani burmistrz mówił że dogadani z pcimiem itp
Jestem za ale uwierzę jak zobaczę
Zresztą Piłsudskiego jest dosyć ruchliwa i może być ciasno
Napisz coś więcej, bo przejeżdżam ul. Piłsudskiego prawie codziennie. Byłeś ofiarą będąc na rowerze? Niech zgadnę, wyprzedzanie na centymetry? Jeśli tak, to nie jest to kwestia samej drogi, a kierowcy idioty, większość kierowców potrafi wyprzedzać, ale zawsze można trafić na debila za kółkiem, niestety nie da się tego uniknąć. Jeśli był to inny przypadek, to opisz proszę, bo ja z mojej obserwacji, głównie jako kierowcy, uważam, że jest to bezpieczna droga, przez to że jest naprawdę szeroka, prosta z dobrą widocznością. Nigdy żaden rowerzysta jadący tam jezdnią, nie utrudnił mi jakoś specjalnie ruchu, zawsze można było bez problemu wyprzedzić zachowując nawet większy niż przepisowy dystans od rowerzysty, wystarczy tylko zwolnić, zaczekać na wolny przeciwległy pas i wyprzedzić.