Krzyszkowice. Trwa budowa tunelu pod Zakopianką. Prace potrwają do końca 2025 roku
- 3 stycznia 2025
Na Zakopiance w Krzyszkowicach trwa budowa tunelu i węzła, który ma ułatwić ruch samochodowy oraz pieszy. Jak zapowiada GDDKiA; prace postępują zgodnie z planem i potrwają do końca 2025 roku
W Krzyszkowicach trwa budowa węzła, który ma pozwolić na bezpieczny wjazd na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Zapewnić ma to tunel, jaki powstanie pod drogą krajową nr 7. Będzie w nim również chodnik dla pieszych.
Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod DK7. Dojadą wówczas nową drogą nieopodal agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic.
„Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i z Krzyszkowic w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu Zakopianki drogą powiatową. Poprawimy zjazd z DK7 i wjazd na nią, dzięki czemu będzie on bezpieczniejszy” – w swoim komunikacie zapowiada GDDKiA.
W rocznym podsumowaniu GDDKiA wskazuje budowę węzła w Krzyszkowicach jako zadanie, którego budowa potrwa do końca 2025 roku. Koszt inwestycji to 91,1 mln zł.
Podczas 8. sesji rady miejskiej burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS) informował o swojej wizytacji na placu budowy, a inwestycję w Krzyszkowicach podsumował krótko; „Prace postępują zgodnie z planem".
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
On powinien być już tam 10-15 lat temu ale lepiej późno niż wcale .
Coś mi się wydaje z tą nową S7, że to gonienie króliczka.
Jak z fabryką elektryków i CPK.
Ma się o tym mówić.
A Okęcie już rozbudowują, bo pomysł CPK będzie za 20 lat, a Okęcie obecnie jest tak zatłoczone jak kościoły we świętą.
Niech to kończą jak najszybciej. Tam jest rosyjska ruletka z przechodzeniem przez zakopiankę albo z wyjeżdżaniem na Zakopiankę. Ludzkie życie nie ma ceny.
W ogóle mi się podobał pomysł niedoszłego burmistrza by pobudować tunele zamiast tych mało wartościowych kładek. Nawet przy nowej S7 pewnie za 10lat jak nie dłuzej to dalej trzeba modernizować zjazdy zakopianki, bo one od samego początku nie były bezpiecznie przygotowane jesli miałeś np. włączyć się do ruchu na drugiej nitce a tym samych przejechać przez pierwszą.
Serio ?
Tak to wygląda .?
Rok opóźnienia i nikt z tym nic nie robi ?
Chyba są za to jakieś kary itp
Żeby tylko ci sami kolejki Jarka nie robili bo się jej zwolennicy nie przejadą za życia
Na chłopski rozum, jak zerkniesz na mapę. Optymalna trasa nowej S7 to od Wieliczki, czyli ruch z Warszawy. Stara zakopianka zostanie i przejmie ruch od Katowic. I będzie git.