logo-web9
Złoty pociąg

Robert Pitala: Obserwując od lat batalię o kolej, mam wrażenie, że burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam

„Obserwując od lat batalię o kolej, mam wrażenie, że burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, bo uważam, że to szansa dla wszystkich gmin otaczających gminę Myślenice”

– zanim radni powiatowi jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie  poparcia realizacji budowy połączenia kolejowego Kraków-Myślenice mówił radny Robert Pitala (PiS).

Podczas 10. posiedzenia Rada Powiatu Myślenickiego przy jednej nieobecności (starosta Józef Tomal), jednogłośnie wyraziła poparcie dla realizacji inwestycji budowy połączenia kolejowego Kraków-Myślenice, realizowanego w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku.

Jak czytamy w uchwale; Rada Powiatu Myślenickiego uznaje, że budowa linii kolejowej Kraków-Myślenice ma strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społeczno-ekonomicznego zarówno gminy Myślenice jak i całego powiatu myślenickiego.

Zanim doszło do głosowania, radny Robert Pitala (PiS) przekonywał, że pociąg to „ogromna szansa na rozwój naszego regionu", a z jego obserwacji wynika, że w trwającej kilka ostatnich lat batalii o kolej „burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam”.

Obserwując od lat batalię o kolej, mam wrażenie, że burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, bo uważam, że to szansa dla wszystkich gmin otaczających gminę Myślenice, może i nawet w całym powiecie
– Robert Pitala (PiS)

Radny Robert Pitala (PiS): Mówimy o samej idei budowy kolei. Nikt chyba z państwa tutaj nie zaprzeczy, że to ogromna szansa na rozwój naszego regionu - powiatu. Jak widzimy ruch na Zakopiance jest coraz większy. Jeżeli nie będzie innej możliwości dotarcia do centrum Krakowa, to rozwój naszego regionu zacznie hamować. Dzisiaj dojeżdżamy do szkoły, do pracy, na studia i w drugą stronę - mieszkańcy Krakowa przyjeżdżają do nas w celach turystycznych.

Weź udział w sondażu!

Harmonogram „Złotego Pociągu”:

III kw. 2024 r. - opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej.

II kw. 2026 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

III kw. 2026 r. - opracowanie projektu budowlanego.

III kw. 2026 r. - uzyskanie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.

I kw. 2027 r. - opracowanie projektu wykonawczego materiałów przetargowych (ma to zapewnić finansowanie projektu).

I kw. 2027 r.- uzyskanie pozwolenia na budowę

2028 r. - realizacja robót budowlanych w formule buduj.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!