Drogowcy budują kładkę dla pieszych. Kierowców czekają dwa tygodnie utrudnień przy Cmentarzu Żydowskim
- 29 marca 2025

Zwężenie pasów na Zakopiance w rejonie Cmentarza Żydowskiego i ruch wahadłowy na ul. Sobieskiego w Myślenicach to utrudnienia jakie czekają kierowców w najbliższych dwóch tygodniach. Początek w poniedziałek 31 marca
Marzec upłynął pod znakiem remontów na Zakopiance. Największe utrudnienia jak dotąd spotykają mieszkańców Myślenic, gdzie powstaje węzeł drogowy oraz przy budowie tunelu w Krzyszkowicach.
Jak zapowiadają drogowcy to nie koniec i na poniedziałek 31 marca od godz. 10 zapowiadają zmianę organizacji ruchu na zakopiance w Myślenicach w rejonie Cmentarza Żydowskiego.
- Na odcinku 400 m wprowadzimy ruch jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w kierunku Zakopanego zostanie zamknięta, ruch zostanie skierowany jednym pasem „pod prąd” na jezdnię, która na co dzień prowadzi w kierunku Krakowa. Ruch w kierunku Krakowa będzie również poprowadzony jednym, prawym pasem.
Taka organizacja ruchu potrwa do czwartkowego wieczora (3 kwietnia) do godz. 20. Musimy wprowadzić to ograniczenie, żeby na jezdni w kierunku Zakopanego zamontować rusztowanie i deskowanie. Jest to konieczne do budowy płyty kładki, który powstanie nad zakopianką – wyjaśnia Kacper Michna z GDDKiA.
Plan sięga nieco dalej i podobne ograniczenia Generalna Dyrekcja planuje od 7 kwietnia, kiedy ponownie na cztery dni zwęzi ruch do jednego pasa w każdym kierunku. - Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Krakowa, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie będziemy również ustawiać rusztowanie i montować deskowanie – wyjaśnia Kacper Michna.
Drogowcy zapowiadają też sterowany ręcznie ruch wahadłowy na ul. Sobieskiego. Ten obowiązywać będzie od 3 do 7 kwietnia i od 7 do 11 kwietnia. Będzie obowiązywał w czasie prac budowlanych (orientacyjnie od 7 do 17). Wieczorem i nocą kierowcom będą udostępniane oba pasy ruchu.
Węzeł Myślenice
Budowa węzła drogowego na skrzyżowaniu zakopianki z ul. Sobieskiego doprowadzi do likwidacji świateł, które dzisiaj regulują ruch w tym miejscu. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Likwidacja świateł ma poprawić płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
W rejonie cmentarza żydowskiego powstanie kładka dla pieszych, a z zakopianki zniknie dotychczasowe przejście.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Ich naprawdę %#%
Nawalone tych kładek a mało kto nimi chodzi przecież teraz wszyscy wszędzie autkiem bo wygodniej …
Kolejny któryś milion bo musi być winda i szerokość schodów 2m jakby procesja szła 😂
Dawniej było lepiej, nie było żadnych kładek, ludzi rozjeżdżali jak żaby ale przynajmniej korków nie było! Wymyślają teraz jakieś kładki „którymi nikt nie chodzi”
😂😂😂😂😂
Dramat.
A ile z tych osób przebiegało bo im „uda”?
Ile było pijanych ?
Ile miało odblaski ?
Najlepiej samemu się nie postarac i ryzykować ..
Teraz kładki co pięć km i dalej się zdarzają jelenie przebiegające przez Zakopiankę ale cóż musieliby kładkę pod domem mu wybudować żeby jej użył !!
Winda i coroczny wydatek na UDT
Naprawdę, koniecznie trzeba było robić kładkę zaraz po 2 tygodniach zwężenia? Ludzie dojeżdżają zakopianka DO PRACY! Dzień w dzień. Rządzą nami #%!!>!!!