logo-web9
Myślenice

Myślenice. Gmina podaje wyniki ankiety, ale wybór logotypu odsuwa w czasie

Miesiąc po zakończeniu ankiety dotyczącej wyboru nowego logotypu, gmina publikuje wyniki.

„Mają głównie charakter konsultacyjny, natomiast są istotne dla wyboru logotypu” – na nasze pytania odpowiada burmistrz Szlachetka.

Nie precyzuje jednak na który logotyp postawią władze miasta, ani kiedy to nastąpi

Po tym jak w kwietniu burmistrz wraz ze swoim zastępcą zaprezentowali nowy logotyp miasta i gminy Myślenice, przez media społecznościowe i wśród mieszkańców przetoczyła się fala krytyki i niezadowolenia. Pod ich naciskiem Jarosław Szlachetka (PiS) wycofał się z wdrażania nowej grafiki i zapowiedział konsultacje społeczne.

Zdaniem burmistrza i jego zastępcy zamieszanie związane z wyborem znaku graficznego miały uporządkować „konsultacje społeczne”, które otwierała ankieta.

Spośród wszystkich nadesłanych projektów komisja konkursowa wyłoniła pięć najlepszych propozycji, a te zostały przedstawione do oceny mieszkańców. W internetowej sondażu zabrakło dotychczasowego logo, a głosy można było oddawać do 22 maja. Tak zrobiło 561 osób.

Miesiąc po zakończeniu ankiety dotyczącej wyboru nowego logotypu, gmina publikuje wyniki. Najwięcej głosów oddano na projekt nr 1 (40,1% głosów), z kolei ten zaprezentowany przez burmistrza w kwietniu zajął trzecie miejsce i przypadł do gustu 14,1% respondentów.

Wyniki ankiety przedstawione przez UMiG Myślenice:

Projekt nr 1 – 40,1% głosów

Projekt nr 4 – 26,6% głosów

Projekt nr 2 – 14,1% głosów

Projekt nr 5 – 10,7% głosów

Projekt nr 3 – 8,6% głosów

Wybór logotypu odsuwają w czasie 

Na tydzień przed ogłoszeniem wyników do burmistrza wysłaliśmy pytania dotyczące działań związanych z wyborem nowego logotypu. Odpowiedzi otrzymaliśmy w dniu publikacji podsumowania ankiety na oficjalnej stronie UMiG Myślenice.

Jak w korespondencji podkreśla Jarosław Szlachetka (PiS); procedura zmiany logotypu będzie kontynuowana, a na pytanie o to, która wersja zostanie oficjalnie przyjęta, nie udziela jednoznacznej odpowiedzi.

„Z uwagi na sezon letni, w którym w gminie Myślenice organizowanych jest wiele wydarzeń plenerowych i nie tylko, postanowiliśmy nieco odsunąć w czasie wdrażanie nowego logotypu, aby obecny branding wykorzystywać podczas wydarzeń. Aktualny znak graficzny nadal będzie wykorzystywany, a przejście na nową identyfikację wizualną będzie następowało stopniowo” – wyjaśnia burmistrz Szlachetka.

Jeśli nasze artykuły są dla Ciebie wartościowe, możesz nas wesprzeć zabierając nas na wirtualną kawę. Dziękujemy, że jesteś z nami!

Nie precyzuje, kiedy to nastąpi, z kolei na pytanie dotyczące wyników głosowania i jego wpływu na wybór nowego znaku graficznego stwierdza, że „konsultacje zostały przeprowadzone, by poznać opinię mieszkańców na temat najlepszych prac spośród przesłanych w ramach konkursu. Patrząc na niewielką liczbę osób zaangażowanych w wybór logotypu, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy mieszkańcy faktycznie są zainteresowani udziałem w procesie decyzyjnym. Wyniki głosowania mają więc charakter głównie konsultacyjny, natomiast są istotne dla wyboru nowego logotypu”.

W dalszej części wypowiedzi wspomina o tym, że wdrażanie nowego logo będzie odbywać się stopniowo, „tak jak jest to praktykowane w przypadku wielu dużych firm”.

Burmistrz wciąż nie wskazuje którego logotypu dotyczyć będzie zamiana, ale podkreśla, że „obecny znak będzie używany równolegle, aż do całkowitego zastąpienia go nową identyfikacją wizualną, co pozwoli uniknąć wysokich jednorazowych kosztów, a jednocześnie brak konieczności usuwania z przestrzeni publicznej wciąż nadających się do użytku powierzchni reklamowych posiadających dotychczasowy znak myslenice.pl”.

Zapytaliśmy również o to, czy przewidziane są dalsze konsultacje społeczne, bowiem ankieta miała być ich początkiem, ale nie otrzymaliśmy jednoznacznej odpowiedzi.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!