Jeździsz trasą Myślenice – Kraków przez Zakopiankę? Przygotuj się na utrudnienia w Libertowie
- 21 lipca 2025

Od wtorku kierowców korzystających z Zakopianki w Libertowie czekają utrudnienia. Muszą liczyć się ze zmianą organizacji ruchu, ograniczeniem prędkości i czasowym zamykaniem pasów. Tak będzie do listopada
W Libertowie GDDKiA rozpoczyna budowę tunelu pod Zakopianką. Prace będą wykonywane w pierwszej kolejności pod jezdnią prowadzącą do Myślenic. Dlatego też we wtorek 22 lipca ok. godz. 10:00 zamknięte zostanie 700 m. zakopianki prowadzącej z Krakowa do Myślenic 770. Zmiana będzie obowiązywała od okolicy skrzyżowania z ul. Świetlistą (bez tego skrzyżowania) do wysokości ul. Przydworskiej).
Samochody w kierunku Myślenic pojadą dwoma pasami ruchu poprowadzonymi drugą jezdnią zakopianki, którą zwykle jadą samochody w kierunku Krakowa. Jadąc na Kraków kierowcy również będą mieć do dyspozycji dwa pasy – jeden (lewy) na dotychczasowej jezdni), drugi (prawy) na jezdni dodatkowej, którą specjalnie w tym celu przygotowaliśmy wzdłuż zakopianki). Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h, miejscami do 40 km/h (zjazd na jezdnię dodatkową).
Jak informuje GDDKiA; kilka razy w miesiącu możliwe będą też krótkie, trwające ok. godziny, zamknięcia prawego pasa (jezdnia dodatkowa) prowadzącego w kierunku Krakowa. Ich harmonogram będzie uzależniony od etapu prac i wymogów technologicznych. Taka organizacja ruchu potrwa do listopada.
Rozbudowa w Libertowie
W ramach inwestycji drogowcy likwidują skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Pod DK7 budują tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. „Wzdłuż trasy poprawimy i uzupełnimy sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Sąsiadujące z inwestycją drogi gminne i powiatowe zostaną połączone z jezdniami dodatkowymi równoległymi do zakopianki” – informuje GDDKiA.
Takie działania mają zwiększyć przepustowość tego odcinka. Powstaną też trzy kładki dla pieszych w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju. Zastąpią one dotychczasowe przejścia dla pieszych.
„Wzdłuż trasy poprawimy i uzupełnimy sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Poszerzymy drogę łącznikową po wschodniej stronie drogi w Libertowie i przebudujemy wjazdy na posesje. Wybudujemy również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania.
Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod trasą. Zlikwidujemy skręty w prawo z zakopianki, w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.
W ramach inwestycji wybudujemy także ekrany akustyczne, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi łącznikowej pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Przylesie i dwa przepusty na potoku Olszynka na drogach dojazdowych” – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji.
Wykonawca prac jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. Ich koszt to prawie 150 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wakacje 2027.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Kóiwa zaś 3 godziny powrotu