logo-web9
Myślenice a droga S7

Prof. Andrzej Szarata: Dlaczego przy budowie S7 nie możemy utrzymać starego korytarza? Nie znam analizy takiego wariantu

"W przypadku dyskusji na temat rozbudowy tak dużej infrastruktury drogowej, pierwszym pytaniem jest; dlaczego nie możemy utrzymać starego korytarza?

Słyszymy, że się nie da. Ja nie znam żadnej analizy, która powiedziałaby ile kosztuje przebudowa tego odcinka, albo dostosowanie go do takich parametrów, które są akceptowalne" 

- na temat planów dotyczących budowy drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice w TVP Kraków mówi prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej.

Gościem w programie "Tematy Dnia" emitowanym na antenie TVP3 Kraków był prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej. Zagadnieniami poruszanymi podczas rozmowy był transport w Krakowie i wokół stolicy Małopolski. Jednym z wątków była budowa drogi S7 Kraków-Myślenice.

Profesor zwracał uwagę, że jak dotąd nie przedstawiono wariantu utrzymania starego korytarza, a on nie zna żadnej analizy, która powiedziałaby ile kosztuje przebudowa tego odcinka, albo dostosowanie go do akceptowalnych parametrów.

- Wcześniej pokazano kilka wariantów, a zabrakło wariantu przebudowy, bo mówiono, że się nie da. Jestem alergiczny kiedy słyszę, że się nie da. Osoby, które podejmują decyzje muszą mieć na stole pełen pakiet możliwości – mówi prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej.

prof. Andrzej Szarata, rektor Politechniki Krakowskiej: Uważam, że w przypadku dyskusji na temat rozbudowy tak dużej infrastruktury drogowej, pierwszym pytaniem jest; dlaczego nie możemy utrzymać starego korytarza? Słyszymy, że się nie da.

Przypomnijmy, że zakończono prace nad etapem wstępnym Studium Techniczno- Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla trasy S7 Kraków - Myślenice. Wykonawca zarekomendował 8 wariantów. Założono, że po ich zweryfikowaniu zaprezentowane ma zostać publicznie kilka z nich (nie mniej niż trzy).

Tematem wyznaczenia korytarza nowej trasy S7 Kraków-Myślenice zajęły się w poniedziałek 6 października połączone komisje Rady Miasta Krakowa: infrastruktury oraz planowania przestrzennego. Na obrady zaprosili dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Macieja Ostrowskiego.

Radni zwracali uwagę, że termin przedstawienia wariantów przesuwa się w czasie oraz dopytywali; dlaczego zaprezentowanych zostaną 3, a nie 8 z przygotowanych wariantów.

„Przedstawione mają zostać co najmniej trzy warianty, będzie ich więcej, ale nie musi to być osiem wariantów. Trwają prace związane z przygotowaniem prezentacji. W czwartym kwartale tego roku zamierzamy pokazać warianty brane pod uwagę. Powinno to nastąpić na początku listopada" - informował dyrektor Maciej Ostrowski.

Dodał też, że warianty uwzględniają analizy ruchu, uwagi wniesione w trakcie konsultacji oraz przebieg linii kolejowej Kraków – Myślenice.

Weź udział w sondażu!

Od czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odwleka prezentację wariantów dla trasy S7 Kraków-Myślenice. W sieci pojawiały się przecieki i rzekome przebiegi trasy dotyczące m.in. stolicy Małopolski, czy powiatu myślenickiego. Z końcem sierpnia okazało się, że nie we wrześniu, ale „w IV kwartale tego roku” zobaczymy przebieg S7 na odcinku Kraków – Myślenice

Do tej pory wszystkie warianty prowadziły przez Myślenice

Nowa zakopianka to ostatnia część drogi ekspresowej S7, łączącej Gdańsk i Rabkę-Zdrój. W marcu 2024 roku drogowcy podpisali umowę na przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (STEŚ).

Założeniem tego dokumentu jest przygotowanie wariantów przebiegu nowej trasy, skonsultowanie ich z mieszkańcami oraz wybór najlepszej opcji.

Zadaniem wykonawcy było znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Dla myśleniczan jest to szczególnie ważne, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegu „nowej zakopianki” przebiegały przez miasto.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!