Józef Tomal: Jeśli S7 ma przebiegać przez gminę Myślenice to jestem za wariantem E
"Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych"
- na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice podczas konferencji prasowej w krakowskim oddziale GDDKiA mówił starosta myślenicki Józef Tomal (PO/FZM).
W poniedziałek 3 listopada w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski przedstawił 6 propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami.
Wszystkie warianty rozpoczynają się na autostradzie A4 - na istniejącym węźle Łagiewniki oraz nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska.
Dla myśleniczan prezentacja była szczególnie ważna, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegi S7 prowadziły przez Górne Przedmieście.
Z sześciu przedstawionych propozycji - pięć nadal przecina tę część Myślenic, natomiast jeden (wariant E) prowadzi dotychczasowym korytarzem obecnej zakopianki.
Podczas konferencji głos zabrał m.in. starosta myślenicki, który optował za wariantem E. - Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych - mówił Józef Tomal.
Józef Tomal (PO/FZM), starosta myślenicki: Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych.
Dla mnie jeszcze ważna jest jedna sytuacja, którą dzisiaj się mierzy w sytuacji projektowania linii kolejowej. Otóż chciałbym, żeby rozstrzygnięcia w zakresie przyjętego wariantu były szybsze z punktu widzenia także prawnego.
Dzisiaj mam taką sytuację, że ci, którzy wiedzą mniej więcej, gdzie ta linia kolejowa ma przebiegać, już szukają miejsca, jak w przyszłości znaleźć wyższe odszkodowania od wykonawcy. Ponieważ wydaje jako starosta pozwolenia na budowę, chciałbym żeby ten wariant E dla mnie, jako starosty i także jako mieszkańca gminy Myślenice był jak najszybciej ostatecznie wybrany z tego względu, że będę wiedział, czy mam wydawać kolejne pozwolenia, które mogą generować dla kiedyś inwestora duże koszty.
Chcę powiedzieć tylko, że w przypadku linii kolejowej już dzisiaj mierzę się z trzema pozwoleniami, które mają na celu nie dobro społeczne, tylko wyciągnięcie jak największych odszkodowań od przyszłego inwestora. To jest dla mnie bardzo ważne, bo to są pieniądze podatnika. Dlatego panie dyrektorze, jeżeli ma być przez gminę Myślenice to jestem za wariantem E, bezwzględnie, jak najszybciej.
W najbliższych miesiącach rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin Kraków, Mogilany, Myślenice, Siepraw, Świątniki Górne oraz Wieliczka. To pomiędzy włodarzami i mieszkańcami a GDDKiA rozegra się sprawa dotycząca tej inwestycji.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.