Miasto

Marsz dla życia i rodziny [WIDEO]

Marsz dla życia i rodziny [WIDEO]

 

Marsz dla życia i rodziny
Po raz pierwszy Myślenice dołączyły do największych miast w Polsce, w których odbywa się Marsz dla życia i Rodziny
Uczestnicy marszu wyruszyli z myślenickiego Rynku w niedzielę 3 czerwca, a następnie przeszli ulicami Kościuszki, Słowackiego, Piłsudskiego, Zdrojowej, na Górny Jaz, gdzie odbył się piknik rodzinny. Wśród niesionych transparentów znalazły się m.in. hasła takie jak: "Pokolenie JP II Myślenice", "Życie jest święte", "Bóg jest dawcą życia", "Życie to dar Boży".
Marszowi towarzyszyła Orkiestra Reprezentacyjna Miasta i Gminy Myślenice pod dyrekcją Zygmunta Rozuma. Podczas marszu proboszcz parafii NNMP Andrzej Burek odczytał list Benedykta XVI.
Myślenicki Marsz dla życia i rodziny zorganizowała Parafia Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Myślenicach.

Po raz pierwszy Myślenice dołączyły do największych miast w Polsce, w których odbywa się Marsz dla życia i Rodziny


Uczestnicy marszu wyruszyli z myślenickiego Rynku w niedzielę 3 czerwca, a następnie przeszli ulicami Kościuszki, Słowackiego, Piłsudskiego, Zdrojową, na Górny Jaz, gdzie odbył się piknik rodzinny.

Wśród niesionych transparentów znalazły się m.in. hasła takie jak: "Pokolenie JP II Myślenice", "Życie jest święte", "Bóg jest dawcą życia", "Życie to dar Boży", czy "W Bogu ufność".

Marszowi towarzyszyła Orkiestra Reprezentacyjna Miasta i Gminy Myślenice pod dyrekcją Zygmunta Rozuma. Podczas marszu proboszcz parafii NNMP Andrzej Burek odczytał list Benedykta XVI.

Myślenicki Marsz dla życia i rodziny zorganizowała Parafia Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Myślenicach.

 

Powiązane tematy

Marsz dla życia i rodziny 2013 [WIDEO]
Miasto 42

Marsz dla życia i rodziny 2013 [WIDEO]

Kilkaset osób przeszło ulicami Myślenic w ramach Marszu dla życia i rodziny organizowanego przez parafię pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Myślenicach

Komentarze

  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    i po co takie?

    3 22 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    Jeśli ktoś wierzy, że życie to dar Boży - tak ma do tego prawo.
    A ja mam prawo nie wierzyć, że życie to dar Boży, a nawet nie chcieć wierzyć :).

    Z zasady nie wierzę w coś co nie można EMPIRYCZNIE poznać, doświadczyć i poczuć.
    Szczególnie, że tyle zła wewnątrz struktur Kościelnych, a to powoduje coraz większą niechęć ludzi do kościółków.

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :)

    11 19 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: mariolka_sulkowice] i po co takie? [/quote]

    po to jest demokracja zeby kazdy mogl sobie na ulice wyjsc i manifestowac swoje poglady

    16 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    i te biedne dzieci ciągane jak 1 maja w PRL-u...

    3 14 Odpowiedz
  • 12 cze 2012

    [quote=gość: pejmibiczsh]

    Z zasady nie wierzę w coś co nie można EMPIRYCZNIE poznać, doświadczyć i poczuć.
    Szczególnie, że tyle zła wewnątrz struktur Kościelnych, a to powoduje coraz większą niechęć ludzi do kościółków.

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :) [/quote]

    A w duchy wierzysz, życie po życiu, reinkarnacje, magie/czary/uroki?.

    4 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=cygnus] gość: pejmibiczsh napisał/a:

    Z zasady nie wierzę w coś co nie można EMPIRYCZNIE poznać, doświadczyć i poczuć.
    Szczególnie, że tyle zła wewnątrz struktur Kościelnych, a to powoduje coraz większą niechęć ludzi do kościółków.

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :)

    A w duchy wierzysz, życie po życiu, reinkarnacje, magie/czary/uroki?. [/quote]

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Napisałem - nie wierzę w coś co nie można empirycznie doświadczyć.

    Nie wierzę więc w Boga, duchy, magię itd.
    Zostawiam to ludziom z mentalnością wprost ze średniowiecza.

    6 10 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: pejmibiczsh]
    Szczególnie, że tyle zła wewnątrz struktur Kościelnych, a to powoduje coraz większą niechęć ludzi do kościółków.

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :) [/quote]

    Kościół tworzą ludzie, zacznij od siebie, to zła będzie mniej.

    9 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: pejmibiczsh]

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :)
    Zostawiam to ludziom z mentalnością wprost ze średniowiecza. [/quote]

    W takim razie XXI wiek czy średniowiecze? Zabobonem XXI wieku są pieniądze, kariera, spełnianie własnych potrzeb, brak miłości. Zabawa może przednia, ale skutki opłakane.

    8 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: elkaelka] gość: pejmibiczsh napisał/a:
    Szczególnie, że tyle zła wewnątrz struktur Kościelnych, a to powoduje coraz większą niechęć ludzi do kościółków.

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :)

    Kościół tworzą ludzie, zacznij od siebie, to zła będzie mniej. [/quote]

    Mam porzucić żone i dzieci i zostać księdzem? A ona zakonnicą? A dziecko do domu dziecka?
    Weź, że dziewczynko się ogarnij.
    Zło w Kościele, tworzą przede wszystkim hierarchowie, tuszując różnorakie przestępstwa, lecąc na kase, szantażując dzieciaki, że jak tego i tego nie zrobią to ich nie dopuszczą do komuni, do bierzmowania, to hierarchowie odstraszają młodych ludzi od koscioła, fundując im rezim i przymusowe odhaczanie rozancow, majowek, spowiedzi, wstawiajac jedynki za "nieobecnosc na nabozenstwe" oraz szantazujac rodzicow, ktorzy przeciez PRACOWAC nie moga, bo najwazniejsze jest aby siedzieli w kosciele i klaskali tak jak ksiadz chce.

    Dorosnij.

    4 11 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: lionel] gość: pejmibiczsh napisał/a:

    Katolicy, udanej zabawy w zabobony XXI wieku! :)
    Zostawiam to ludziom z mentalnością wprost ze średniowiecza.

    W takim razie XXI wiek czy średniowiecze? Zabobonem XXI wieku są pieniądze, kariera, spełnianie własnych potrzeb, brak miłości. Zabawa może przednia, ale skutki opłakane. [/quote]

    Zabobony są teraźniejsze, bo z XXI wieku, a mentalność ze sredniowiecza (czyli tylko ksiadz ma racje).
    Co do pieniedzy - to chyba tego zabobonu jest pelno w kosciele, mozna by multum parafii z powiatu wymienic, gdzie ksieza na glos czytaja, kto ile dal pieniedzy ;)
    czy tak ma wygladac WIARA-NADZIEJA-MILOSC.

    Chyba jednak nie.

    3 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    Odpowiedz sobie szczerze - czy jesteś szczęśliwy. Nie zagłuszaj prawdziwej odpowiedzi. Życzę Ci, aby Chrystus dotknął Twojego życia i przemienił je. Pomodlę się za Ciebie.

    8 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: elkaelka] Odpowiedz sobie szczerze - czy jesteś szczęśliwy. Nie zagłuszaj prawdziwej odpowiedzi. Życzę Ci, aby Chrystus dotknął Twojego życia i przemienił je. Pomodlę się za Ciebie. [/quote]

    Jestem szczęśliwy :)
    A odpowiedzi udzieliłaś takiej jakiej się spodziewałem ;).
    Nie na temat, byle by coś chlapnąć.
    Niech RACJONALIZM będzie z Tobą ;).

    4 8 Odpowiedz
  • 12 cze 2012

    [quote=gość: pejmibiczsh] cygnus napisał/a: gość: pejmibiczsh napisał/a:

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Napisałem - nie wierzę w coś co nie można empirycznie doświadczyć.

    Nie wierzę więc w Boga, duchy, magię itd.
    Zostawiam to ludziom z mentalnością wprost ze średniowiecza. [/quote]

    Uwielbiam ten tekst "czytaj ze zrozumieniem". Otóż człowieku zapytałem dlatego, że wielokrotnie słyszałem tekst podobny do Twojego, Boga nie ma bo go nie widze i nie moge dotknąć, ale jednocześnie ci mali ludzie wierzyli we wszystko to o co zapytałem Ciebie.

    3 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=cygnus] gość: pejmibiczsh napisał/a: cygnus napisał/a: gość: pejmibiczsh napisał/a:

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Napisałem - nie wierzę w coś co nie można empirycznie doświadczyć.

    Nie wierzę więc w Boga, duchy, magię itd.
    Zostawiam to ludziom z mentalnością wprost ze średniowiecza.

    Uwielbiam ten tekst "czytaj ze zrozumieniem". Otóż człowieku zapytałem dlatego, że wielokrotnie słyszałem tekst podobny do Twojego, Boga nie ma bo go nie widze i nie moge dotknąć, ale jednocześnie ci mali ludzie wierzyli we wszystko to o co zapytałem Ciebie. [/quote]

    Nie nie wierze w takie rzeczy. To bajki dla grzecznych dzieci, a jeśli raz napiszę, że nie wierze w coś czego EMPIRYCZNIE nie mogłem doświadczyć / nie mogę etc. To znaczy, że tak jest i dodatkowe pytania są zbędne.

    1 6 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    A propos empirycznego doświadczenia, przypomniała mi się historyjka rodem z komuny.
    Na lekcję religii wchodzi działacz partyjny i mówi do jednego z dzieciaków: jak możesz wierzyć w Boga, przecież Boga nie ma, bo go nie widać. Na to dzieciak: pana rozumu też nie widać, to znaczy, że też go nie ma?

    Nie skaczcie sobie do oczu, nawet w białych rękawiczkach. Nie w tym temacie.

    11 1 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 12 cze 2012

    Ta. Oczywiście o wierze o księżach dyskusja, a o samym Marszu niewiele. Jak zwykle nie na temat

    Było około 400 osób nie tylko z Myślenic. Ponoć były osoby z Krakowa także. Ja na filmie poznałem Pana z Tarnowa.
    Były też zabawy dla dzieci Im się dokładnie nie przyglądałem, ale musiało być wesoło. Pogoda w zasadzie wytrzymała. Zaczęło padać dopiero jak większość ludzi się już rozeszło.

    PS. Kilka miesięcy temu doświadczyłem czegoś, co po ludzku nie jestem w stanie inaczej sobie wytłumaczyć jak działaniem Boga.

    4 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    [quote=gość: pejmibiczsh] To bajki dla grzecznych dzieci, a jeśli raz napiszę, że nie wierze w coś czego EMPIRYCZNIE nie mogłem doświadczyć / nie mogę etc. To znaczy, że tak jest i dodatkowe pytania są zbędne. [/quote]

    Ja jestem niegrzeczny ale jestem DZIECKIEM , dzieckiem które empirycznie wiele razy doświadczyło , że jesteś w błędzie i życzę Ci abyś kiedyś z niego wyszedł..

    5 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    12 cze 2012

    A ja myślę że jak zwykle to pokazówka!!!!

    2 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    13 cze 2012

    W jakim celu?

    1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    13 cze 2012

    W jakim celu ten marsz się odbył? Miał coś promować, do czegoś zachęcać? Przeszli ulicami tłukąc w gary i tyle z tego wiem.

    2 5 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    13 cze 2012

    Z tego co wiesz? Czyli nie byłeś świadkiem. Odbył się przede wszystkim po to, by promować wielką wartość, jaką jest rodzina.

    1 1 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 13 cze 2012

    Marsze są przede wszystkim świętem rodzin – stanowią okazję do tego, by publicznie manifestować radość z posiadania rodziny, by spotkać osoby, z którymi dzielimy te same wartości i zarażać innych swoim szczęściem.

    Maszerujemy jednak również po to, by zwracać uwagę opinii publicznej i władz – zarówno tych lokalnych jak i ogólnopolskich – na sytuację rodziny. Z uwagi na fakt, że rodzina jest instytucją szczególną i niezastępowalną domagamy się tego, by cieszyła się odpowiednim prestiżem. Podstawowym przejawem szacunku dla rodziny powinno być zaufanie, że mogąc konsumować owoce swojej pracy będzie czynić to roztropnie i odpowiedzialnie troszcząc się zarówno o potrzeby swoje jak i wspólnoty, w której żyje.

    Wychodzimy na ulice również po to, by upominać się o prawa tych, którzy sami nie mogą się bronić – dzieci przed urodzeniem, które można w Polsce pozbawiać życia ze względu na ich niepełnosprawność bądź okoliczności poczęcia.

    źródło: http://www.marsz.org

    4 Odpowiedz
  • 13 cze 2012

    sh_ma bardzo proszę powiedz mi dlaczego w marszu brali udział narodowcy? Co wnieśli? Jaka myśl przyświecała organizatorom zapraszając ich na marsz? Czy chodziło o podkreślenie polskiej rodziny stąd obecność tej organizacji?

    6 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    14 cze 2012

    Narodowcy na marsz nie zostali zaproszeni. Przyszli bo wiedzieli, że jest Marsz. Nie rozumiem umiecie się czepiać i krytykować, a spróbujcie chociaż raz zorganizować cokolwiek w 8 dni. Wyjdźcie z jakąś inicjatywą. Wygodnie jest siedzieć w domu przed kompem i nie robić nic innego.

    4 6 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    14 cze 2012

    Spoko marsz. gejusy i inni wariaci sobie organizują to dlaczego ci nie mogą ? Wolny kraj?
    Poza tym cel za to bardzo słuszny jak najbardziej. Rodzina to podstawowa komórka społeczna bez której ciężko byłoby utrzymać moralność w ludzkim świecie.

    5 3 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 14 cze 2012

    Skąd Marla masz taką informacja, że organizatorzy zapraszali narodowców? I kto konkretnie? Nazwiska na priva!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    14 cze 2012

    Marsz powinien być inny... powinien być konkretny, promować rodziny zastępcze, największą hańbą RP są domy dziecka, utrzymanie dziecka w nich kosztuje a efekt opłakany.

    1 1 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 14 cze 2012

    A konkretnie w jaki sposób konkretny?
    Myślę, że nie było by dobre skupić się głównie na promowaniu rodzin zastępczych w takim marszu. A jako dodatek tak. Przychodzi mi jedynie na myśli albo szyldy albo jakieś świadectwo osoby mającej osobiste doświadczenie w tym temacie. Tutaj zachęcam cię jeżeli możesz i masz czym podziel się z innymi swoim świadectwem w realu. Jak nie blisko twojego domu to gdzieś dalej. Z modlitwą...

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 cze 2012

    [quote=sh_ma] Skąd Marla masz taką informacja, że organizatorzy zapraszali narodowców? I kto konkretnie? Nazwiska na priva! [/quote]
    To jest wypisz wymaluj retoryka Jarusia Kaczyńskiego, ATAK, nie powiesz chyba sh_ma że przypadkowo przechodzili prosto z Krakowa z transparentem i się podłączyli??? bo mało to prawdopodobne a Marla tylko pyta, zresztą po co jacyś narodowcy na marszu dla rodzin w Myślenicach????czyżby nasze rodziny potrzebowały wsparcia takich organizacji??

    4 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 15 cze 2012

    Oczywiście że nie przypadkowo się tu znaleźli. Nawet przypuszczam dzięki komu. Znam go dobrze. Tylko że on nie był organizatorem tego marszu.
    Marla napisała coś co jest w sprzeczności z posiadaną przeze mnie wiedzą na temat marszu to poprosiłem o konkrety i tylko tyle.

    1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 cze 2012

    Skoro przypadkowe osoby zapraszają na marsz takie organizacje to coś tu nie tak , zresztą ja też przypuszczam kto to mógł być, szkoda jedynie że narodowcy afiszowali się wspólnie z Wami , pozowali do zdjęć , znający głębiej tę organizację, jej założenia i poczynania to myślenickim rodzinom chyba nie potrzeba takiego wsparcia, warto o tym pomyśleć na przyszłość, bo sam marsz popieram jak najbardziej.

    1 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 cze 2012

    Bardzo dobrze że w Myślenicach pojawili się Narodowcy w tak zacnym celu , w celu obrony życia od poczęcia do naturalnej śmierci. A wszystkim przeciwnikom organizacjom narodowym chcę powiedzieć że to właśnie Narodowcy jako pierwsi od zawsze i wszędzie czy to na marszach w Warszawie w Krakowie czy zagranicą naszego kraju opowiadali się za ochroną życia , tak więc to dla nich nie pierwszyzna. Zresztą każdy ma prawo uczestniczyć w takich marszach!!! Warto też przypomnieć to że takie partie jak pis uważające się za katolickie i prawicowe nie opowiedziały się za nauką kościoła katolickiego za pełną ochroną życia od poczęcia do naturalnej śmierci. pis poparł aborcje w trzech przypadkach. Warto się katolikom nad tym zastanowić. Chwała Narodowcom!!!

    1 5 Odpowiedz
  • 16 cze 2012

    tak pan mówisz panie myśleniczanin nr? a co byś pan powiedział gdyby na taki marsz zjechali homoseksualni z tęczową flagą i dumnie maszerowali w pochodzie? oni też są za życiem bez granic i za rodziną w pełnym wymiarze?
    Co poza wyświechtanymi, nie adekwatnymi hasłami wprowadzili narodowcy do tego marszu? już odpowiadam: zrobili tłum. czy organizatorzy bali się, że przyjdzie garstka pań z kółka?
    czy osoba odpowiedzialna za organizację marszu mogła by się wypowiedzieć dlaczego zgodziła się na przystąpienie do marszu przedstawicieli tej organizacji?

    2 3 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 17 cze 2012

    Jaki tłum? cztery czy pięć osób!

    Przepraszam, ale znów wypowiedź opierasz na błędnych przypuszczeniach.

    2 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    17 cze 2012

    Byłam na Marszu i narodowców było całe 4 osoby, a wszystkich prawie 400.
    Marla trochę koloryzujesz, chyba że jest to specjalnie tylko nie bardzo wiem w jakim celu.

    2 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    18 cze 2012

    Do ''Marla'' homoseksualiści i ochrona życia , homoseksualiści i rodzina (dzieci) buha haha ha ha ale się uśmiałem. Ty chyba sama nie wiesz co piszesz. Doradzę ci coś zanim znowu coś takiego debilnego napiszesz. Zrób sobie eksperyment w głowie: 'umieść na jednym terenie samych homoseksualistów i pomyśl przez chwile ile oni przeżyją pokoleń'?! Homoseksualiści to zaprzeczenie Rodziny i nowego życia! A teraz do katoliczki mylisz się i to bardzo. Nie było nas 4 było nas dużo więcej! Poza tym zapraszam cię na marsze do Warszawy , Krakowa , Poznania tam nie jest 400 osób a tysiące osób w tym większa połowa to Narodowcy. Narodowcy zawsze za życiem a nie ci pseudo prawicowcy z pisu z kaczyńskim na czele którzy nie opowiadają się za życiem od poczęcia do naturalnej śmierci!

    1 1 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 18 cze 2012

    hehe internet anonimowy? Ten styl pisania to ja już skądś znam. :-D

    Było was jako narodowcy widać kilku. Zresztą jak patrzyłem na Ciebie na ww filmie jeden szczegół mnie zdziwił, ale to już na priwa.

    Możesz sprecyzować ilu was było w Myślenicach? Nie rozumiem czy zdanie "Nie było nas 4 było nas dużo więcej! " dotyczy samych Myślenic, czy także innych miast (nie Krakowa) w których były takie marsze organizowane.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    19 cze 2012

    A dlaczego sądzisz, że jestem sfrustrowanym katolikiem?
    Nie obrażaj mnie. Mówienie, że mogę być katolikiem mnie obraża, haha!

    Te, narodowiec. Narodowcy i wszelkie ruchy narodowe tyle mają wspólnego z prawicą ile łechtaczka z penisem, czyli nic.

    3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    20 cze 2012

    Pisałem do tego pana: pejmibiczsh. A porównywanie wszystkiego do narządów kobiecych i męskich jest dziecinadą.

    2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    19 lip 2012

    Katabasy i ich zabobony... Najpierw rondo tego kurdupla, teraz to... A już myślałem, że Myślenice się zmieniają. Ale niestety - proboszcz, to wciąż władza realna a burmistrz to tylko "słup"... Na to wychodzi - WIOCHA!

    2 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 26 lip 2012

    Ta wszystko na proboszcza zwalić najlepiej. A on pewnie nie był nawet w pierwszej dwudziestce osób które dowiedziały się planowanym marszu. A już na pewno nie w pierwszej dziesiątce.

    Oczywiście proboszcz miał wkład w organizację tego marszu, bez jego pomocnej dłoni by się on nie odbył, ale nie jest on tym który najwięcej wysiłku włożył w to przedsięwzięcie.

    Co do burmistrza sprawdź sobie prawo obowiązujące. Burmistrz mógł owszem utrudnić albo spowodować, że marsz odbył by się w þóźniejszym terminie, ale nie mógł go zabronić.

    Odpowiedz

Zobacz więcej