Głogoczów, Jawornik: Kto wybuduje kładki nad Zakopianką?
- 11 czerwca 2016
Ruszył przetarg na budowę kładek nad Zakopianką w Głogoczowie i Jaworniku. Firmy mogą składać swoje oferty do 21 czerwca
Do 21 czerwca firmy mogą składać oferty do przetargu na budowę dwóch kładek dla pieszych, nad Zakopianką w Głogoczowie i Jaworniku. Jeden wykonawca może składać ofertę na jeden obiekt. Kładki powstaną w ramach programu: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie małopolskim”.
Kładka w Głogoczowie o odległości pomiędzy podporami (43,34 m) będzie miała 71,25 m długości i 10,50 m szerokości całkowitej. Konstrukcję nośną stanowił będzie łuk stalowy. Do łuku w dwóch miejscach, w części środkowej podwieszony zostanie pomost. Oprócz schodów zaprojektowano po obydwu stronach windy, które umożliwią wszystkim osobom przejście kładką na drugą stronę drogi.
Kładka w Jaworniku będzie nieco mniejsza, a odległość pomiędzy podporami wynosić będzie 41 m, natomiast długość całkowita 57,97m i szerokości całkowitej 9,32 m i konstrukcji belkowej oprócz schodów także miała będzie windy po obydwu stronach. Ustrój nośny obiektu stanowić będą dwie blachownice stalowe o wysokości 160 cm a pomost płyta żelbetowa umieszczona pomiędzy blachownicami.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje, że każda z kładek zrealizowana zostanie w ciągu maksymalnie 423 dni, jednak jako termin wskazuje 360 dni od daty podpisania umowy.
Kładki powstają w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych opracowanego w marcu przez Ministerstwo infrastruktury i Budownictwa, które przekazało na poprawę bezpieczeństwa przy Zakopiance 35 mln zł. To kwota przeznaczona wyłącznie na inwestycje na terenie gminy Myślenice. Więcej na ten temat
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Chłopie gdzie tam tunel ? w czasie obfitych deszczów woda zrównuje się niemalże z zakopianką a Ty chcesz tam tunele jeszcze robić? :) Głównym założeniem kładek jest zapewnienie bezpieczeństwa w drodze na drugą stronę a nie ich wygląd. Gusta są różnie, dla mnie akurat te kładki wyglądają ok.
Ps. Ile razy zatrzymam się, żeby kogoś tam przepuścić na pasach to prawie za każdym razem drugim pasem, jakiś baran mnie wyprzedza. Dobrze, że ludzie są wyczuleni, żeby mimo wszystko poczekać aż DWA PASY staną zanim ruszą przed siebie. Czas zaopatrzyć się w kamerkę i piętnować buractwo na drodze.
Estetycznie bardzo nie podobają mi się te kładki. Są nieładnie i burzą strukturę krajobrazu.
Do tego kladka w Gaju jest tak podświetlona źe po zapadnieciu zmroku bardzo razi kierowców.
Nie zmienia to faktu, ze przejście przez Zakopianke czasami graniczy z cudem. W Glogoczowie tunel z przejazdem dla samochodów i przejściem dla pieszych byłby lepszym pomysłem.
Dobrze że robią ponieważ malowanie pasów na zakopiance to mordowanie ludzi.Tunele były by tańsze jak tu kiedyś napisano.
Wszędzie robią kladki ale Tarnowka sie nie zajmą, tam przejście dla pieszych jest tak samo niebezpieczne, powinni tam zrobic jakies przejście np podziemne żeby bylo bezpiecznie przechodzić.
Jeżdżę codziennie zakopianką do pracy do Krakowa i tak obserwuje otoczenie Głogoczowa i wydaje mi się że kładka bardziej by się przydała przy zjeździe z Bęczarki a nie przy chłopskim jadle! NIe jestem ekspertem ale to przy tym przejściu wysiada więcej ludzi, a do tego w pobliżu chłopskiego jadła jest ponoć przejście pod drogą